Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
krambanan skrev:Sen tänkte jag på en annan sak. Om jag ska ge betfor alls till ponnyn så handlar det om ca 2-3 dl (torr volym). Och då känns det som om 10 % eller 23 % socker inte spelar så stor roll. Eller är jag helt ute och cyklar?
Iofs om jag får tag i Finska foders betfor så kan ju den stora pållan äta det med (om det nu inte är mkt dyrare än den vanliga).
/Maria
HelenaHandberg skrev:Fast tänk på totala summan av snabba kolhydrater. Hackad lusern innehåller också melass. Armada har nog koll på vad som är säker maxdos av socker till IR-diet. Kanske behövs inga betprodukter för att fylla energibehovet? HH
krambanan skrev:Kollade just upp LucernHack på Kraffts sida och där står inget om sockret i innehållet.
/Maria - ännu mer förvirrad
HelenaHandberg skrev:Nej, deklarationerna är inte upplagda så tyvärr. Men om du tittar i säcken så ser du melassen!
Det är nog inte så att du måste undvika varje korn socker. Men eftersom en Cushinghäst tycks ha risk att bli/vara insulin resistent kan det vara bra att vara måttfull med de snabba kolhydraterna. Skulle du ngn gång vilja ha lusern utan melass kan du köpa Kvarnbys. HH