Bra gjort att klara sluta när du rökt så mycket! jag är som tur är inte så stor rökare, blir kanske två paket i veckan.Jag använde det också som det. Rökte minst ett paket om dagen i 25 år, kunde vara uppe i tre paket när livet inte alls var bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra gjort att klara sluta när du rökt så mycket! jag är som tur är inte så stor rökare, blir kanske två paket i veckan.Jag använde det också som det. Rökte minst ett paket om dagen i 25 år, kunde vara uppe i tre paket när livet inte alls var bra.
Håller med. Är inget stort fan av Lövén, men tycker han höll talet bra.Jag tyckte Löfvens tal var bra igår, är inget fan av honom direkt men satt som klistrad och blev faktiskt lite berörd. Rak och tydlig och tyckte andemeningen var att det är hög tid för skärpning. Både från lägret "det är snart över" och paniklägret, skärpning från båda håll liksom. Samt att folk ska vara beredda på snabba restriktioner, bra att ta det i förväg så det inte blir en chock eller diskussioner om det då. De som kommenterat på sociala medier att de tyckte han inte så något vettigt kan jag inte förstå alls.
Jag funderade lite över en sak häromdagen.
Nämligen korrelationen mellan de länder i Europa som har störst antibiotikaanvändning, och där antalet dödsfall är väldigt stort.
Förutom Cypern, så är Italien och Spanien i ohotad topp, vad avser antibiotikaanvändning.
Som lekman och djurbonde, så har vi under ett stort antal år, fått lära oss att "stor antibiotika användning bland djur, riskerar att skapa resistenta bakterier mot de vanligaste antibiotikasorterna, så att dessa kan bli verkningslösa även på människor".
Kan det vara så att det i dessa länder finns större mängder resistenta bakterier, som kan ge sig på och ge en en sekundaär infektion till individer försvagade av en Corona-infektion? Och som därför höjer dödstalen p.g.a. att vanlig antibiotika inte fungerar?
Finns det någon här med fackkunskaper som kan bidra i denna min tanke?
Nu är det jag som belastar sjukvården. plats nummer 157 i kön. 86 sköterskor som svarar
Hemma i karantän och i behov av att ringa in för rådgivning. Önskade att jag slapp men så är det ibland.
Jag tar influensavaccin varje år och har aldrig upplevt någon påverkan?Jag tänker samtidigt att det borde vara lite läskigt att vaccineras just nu. Flera av de jag känner som vaccineras mot influensa blir rejält utslagna flera dagar redan av vaccinet.
Du belastar inte vården, det har jag fått säga till mig själv hela tiden men jag känner precis likadant som dig just nu när jag står i valet och kvalet att söka vård igen. Men kom ihåg att du har samma rätt som alla andra. Och att fråga om råd är ju just bara råd, dom avgör om du behöver hjälp eller inte och i dessa tider så kommer dom inte ge vård om dom inte avgör att det behövs så vi behöver inte oroa oss för att ta andras plats egentligen. Dom finns ju till för oss alla så lita på att dom är till för just det här, att ge råd när man är osäker.
Hur mår du? Har du fått prata med någon än?
Jag tar influensavaccin varje år och har aldrig upplevt någon påverkan?
Senaste TBE-sprutan blev jag lite trött av men det är första gången.
(Normalt är jag känslig mot läkemedel och få ofta biverkningar).
Vad bra att dom tog dig på allvar. Jag sitter i den mega långa kön och är livrädd. Att prata med sjukvårdspersonal och läkare är bland det läskigaste jag vetJapp. Rådet var att kontakta närmaste vårdcentral så det får jag göra imorgon. Tack för din omtanke
Jag tar influensavaccin varje år och har aldrig upplevt någon påverkan?
Senaste TBE-sprutan blev jag lite trött av men det är första gången.
(Normalt är jag känslig mot läkemedel och få ofta biverkningar).
De menade samtidigt att samhället måste bli tydligare med varför det är så viktigt.
De menade samtidigt att samhället måste bli tydligare med varför det är så viktigt.
– Vi 40-talister är ju ganska kaxiga, slog en av företrädarna fast.
Det framfördes också att många gamla är oroliga för om de kan få den vård de behöver och över att bli väldigt ensamma i den situation som nu råder.