Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anser mig sund och jag är bekymrad, inte orolig. Att mitt liv är finit har jag insett länge och varje dag är något att vara tacksam för.

Jag ABSOLUT vägrar gå omkring och vara orolig över saker jag inte kan påverka i någon större omfattning. Jag tänker mig för lite extra men i övrigt lever jag som vanligt.

Det låter som en lagom nivå!
Jag känner att jag velar fram och tillbaka mellan orolig och lugnare. Såhär i efterhand känns det ju som om jag överreagerade när jag sjukskrev mig t ex. Och ekonomin i samhället kan jag inte göra särskilt mycket åt så. Men, jag antar att oro får en att agera konstigt ibland. Som sagt, räknar det som mitt psykbryt, tycker man kan få ha ett var iaf? 😉😆
 
Det låter som en lagom nivå!
Jag känner att jag velar fram och tillbaka mellan orolig och lugnare. Såhär i efterhand känns det ju som om jag överreagerade när jag sjukskrev mig t ex. Och ekonomin i samhället kan jag inte göra särskilt mycket åt så. Men, jag antar att oro får en att agera konstigt ibland. Som sagt, räknar det som mitt psykbryt, tycker man kan få ha ett var iaf? 😉😆

Det säger jag verkligen ingenting om :heart Det är extrema tider och naturligtvis ska man vara försiktig men inte gå omkring och vara rädd. Det är bara utmattade att gå omkring i konstant försvarsställning.
 
Det säger jag verkligen ingenting om :heart Det är extrema tider och naturligtvis ska man vara försiktig men inte gå omkring och vara rädd. Det är bara utmattade att gå omkring i konstant försvarsställning.

Tack :heart . Ja, det blir ju det. I början kollade jag på de här specialprogrammen på tv, följde all nyhetsrapportering och så, men nä, nu gallrar jag och försöker hänga med lagom och tänka på annat emellanåt.
 
Ja, precis, inte viruset som sådant jag är rädd för (jo, jag är rädd för att det ska komma in på "mitt" äldreboende och för min mormors skull) utan följderna som det har blivit nu alltså. Det känns otäckt.

Asså, det känns som om det är sundare att vara orolig än att inte va det?

Jag är orolig för konsekvenserna av viruset. Men snäppet oroligare för mänsklighetens oförmåga att vara nyanserade i beslut kring hanteringen av det. Just nu finns inga nyanser alls. Jag är inte i en utpekad riskgrupp men efter att ha varit en hårsmån från döden 2016 efter en virusinfektion ser jag mig knappast som odödlig. Kanske är Corona det som blir sista ölen ? Trist med tanke på att den inte är en favorit. Likväl är det inte värt att montera ned allt vi har för att risken finns.
 
Jag är orolig för konsekvenserna av viruset. Men snäppet oroligare för mänsklighetens oförmåga att vara nyanserade i beslut kring hanteringen av det. Just nu finns inga nyanser alls. Jag är inte i en utpekad riskgrupp men efter att ha varit en hårsmån från döden 2016 efter en virusinfektion ser jag mig knappast som odödlig. Kanske är Corona det som blir sista ölen ? Trist med tanke på att den inte är en favorit. Likväl är det inte värt att montera ned allt vi har för att risken finns.

Jag har väntat på svar om ev cancer tre gånger. Det får en att omvärdera många saker.

Jag har alltid älskat historia och önskat att vi lärt oss mer av den. Det går inte för mig att frångå mina principer även om det skulle drabba mig själv men i ett sådant här läge ska kollektivet gå före individen. Det anser jag fortfarande även om det skulle drabba mig som individ.
 
Jag åkte buss ikväll och hoppades få märka det andra vittnat om: att folk inte hostar och snorar ute bland folk. Men jodå, det var en hel del hostande och snorande. Min näsa rinner iofs konstans när jag är ute i kyla, men det här var mer sjukdomsliknande.
Var på psykiatrin (öppenvården) i tisdags, där satt receptionisten snorandes och snörvlandes. Blev rätt förvånad då man tycker de inom vården borde tänka efter? En receptionist på psyk är ju inget måste heller? För min del var jag inte så bekymrad av att bli smittad då en annan inte är i närheten av hen när man registreras. Men ändå O_o
 
Var på psykiatrin (öppenvården) i tisdags, där satt receptionisten snorandes och snörvlandes. Blev rätt förvånad då man tycker de inom vården borde tänka efter? En receptionist på psyk är ju inget måste heller? För min del var jag inte så bekymrad av att bli smittad då en annan inte är i närheten av hen när man registreras. Men ändå O_o
Kanske är testad? Med tanke på att hen jobbar just inom vården? Iofs var det väl nån region som bara för några dagar uppmanade folk att jobba trots symptom för att de inte hade spridning där (Blekinge eller nåt sånt kanske?).
 
Kanske är testad? Med tanke på att hen jobbar just inom vården? Iofs var det väl nån region som bara för några dagar uppmanade folk att jobba trots symptom för att de inte hade spridning där (Blekinge eller nåt sånt kanske?).
Visst kan det vara så men alla uppmanas ju att vara hemma även vid snuva. Tänker också att receptionist på psyk inte är ett jobb som gör att de måste vara där. Patienter som har tid där kan ju personalen själva registrera att de varit där? Min psykolog fick avboka då denne blev snuvig tex. Nä detta gäller Skåne.
 
Ja absolut till det sistnämnda, men klimatmålen har aldrig krävt något så drastiskt som lockdown. Det är den snabba dramatiska omställningen som är både skrämmande och fascinerande.

Menar du att värdens ledare inte krävt det för att uppnå klimatmålen så är det sant för de kan inte.

Om du menar att klimatmålen går att uppnå utan i sak de effekter som nu fås på samhället så nej, det går inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 357
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 241
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 683
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp