Även om vi skyddar dom äldre som är den största riskgruppen så känns det ändå inte konstigt att det är en del yngre som drabbas.
När jag var hos läkaren hade jag för låg syresättning i blodet, andningssvårigheter, det upptäcktes att jag har en lunginflammation som dock verkar på väg bort och har haft feber i 9 dagar. Om jag blir sämre vill jag kunna känna mig trygg med att få vård.
Jag ska ge det några dagar till sa läkaren annars måste jag söka vård igen. Men jag har så svårt att prioritera mig själv när jag tänker på andra som kanske är sjukare. Jag bad både 1177 och läkaren om ursäkt för att jag tog upp deras tid från dom riktigt sjuka. Fick då till svar att eftersom jag har alla symtom på Corona, svårt att andas och lunginflammation så är även jag sjuk på riktigt och INTE ska ha dåligt samvete. Jag får ta mycket fler doser Bricanyl per dag för att kunna andas alls. Skulle inte klara mig utan den.
Men summan av kardemumman är att jag har mått väldigt dåligt och enligt läkaren haft lunginflammation ett bra tag eftersom den är på väg att bli bättre nu och jag har vägrat söka vård för att inte ta upp plats. Så ta hand om er allihop
Har fått höra att vi alla förtjänar vård så även vi unga ska söka hjälp om det blir värre än vad som känns hanterbart. Jag borde bett om hjälp tidigare.