Ja, det låter ju vettigt. Jag blir bara så oerhört matt av hela situationen och så frustrerad över att se att intelligenta människor beter sig såhär, så jag orkar inte riktigt ta fighten. Det största problemet i det här fallet tror jag är att ingen av dem tillhör någon slags riskgrupp, och det gör ingen av de som de umgås med heller såvitt jag vet, så de verkar liksom tänka att då är det inte så mycket att oroa sig för. Det här att de med att de riskerar att bidra till att sprida viruset längre än så verkar de inte fundera över...
Själv lär jag inte träffa dem på länge, så det påverkar inte mig och mitt hushåll på något vis. Jag funderar dock på om jag skulle försöka säga att jag i alla fall inte vill att de åker ner till mina föräldrar (vilket är planen) eftersom de trots allt är 60+ och båda på sätt och vis tillhör en riskgrupp. Men jag vet också att mina föräldrar är väldigt måna om att träffa dem och definitivt låter känslorna ta överhanden i det här fallet, så jag tror inte jag har en chans att stoppa den turen faktiskt. Risken är att hela familjen tycker att jag är en glädjedödare som överreagerar eftersom jag bor i ett land där det här hanteras mycket "hårdare".