Hur är det att "ange" någon att säga till dem direkt?
Nära skrev jag, vänta du snart kommer länder där man ska ange snuviga personer . Hoppas sverige håller kvar sin vettiga öppna lösning så folk kan fika, stå i köer och röra sig lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det att "ange" någon att säga till dem direkt?
Nära skrev jag, vänta du snart kommer länder där man ska ange snuviga personer . Hoppas sverige håller kvar sin vettiga öppna lösning så folk kan fika, stå i köer och röra sig lite.
Om jag står vid bröddisken i en butik och ska köpa bröd så vill inte jag att okända människor ska klämma på flera färska bröd med sina skitiga fingrar, jag tycker inte man skadar frukt och grön och slänger det hur som helst om man inte vill köpa det för det är respektlöst mot andra och mot handlaren samt de som odlat/bakat maten. Det är respektlöst mot djuret att stå och trycka hål på förpackningar så de måste kasseras och ett djur har dött i onödan.Jag pillar inte eller äter på mat i affären om det är det du undrar över, men jag är inte så känslig som så många av er är och irriterar mig inte alls på andras brister, går inte heller och bevakar eller säger till, måste vara jobbigt i livet att haka upp sig på så mkt småsaker.
Haha! Träffar du på mig så kanske du får säga till då jag packar ofta i jackfickor eller byxfickor när jag handlar. Varför ta påse om man inte behöver liksom?Jag ser inte hur det är 'nära' heller.
Ser jag någon som är på väg att stoppa en lök i fickan eller ett mjölkpaket i handväskan säger jag förmodligen också till, eller om någon äter hälften av en banan och lägger tillbaka den i lådan - antingen personen eller personalen. Det tycker jag är ett helt okej beteende av mig. Att sabotera eller stjäla varor utan att betala för dem är det Inte och jag förstår verkligen inte hur du kan tycka att den som eventuellt säger till är ett större problem än sabotören/tjuven?
Och jag håller också tummarna för Sverige! Dock krävs det ju att folk hanterar situationen vettigt och respekterar riktlinjerna annars kommer det inte att fungera, och restriktionerna kommer bli hårdare. Så en hjälper både sig själv och andra genom att tänka sig för och ta det hela på allvar.
Haha! Träffar du på mig så kanske du får säga till då jag packar ofta i jackfickor eller byxfickor när jag handlar. Varför ta påse om man inte behöver liksom?
Gud vad jobbigt med engelsk text till tyskt tal. Jag förstår för lite tyska för att hänga med och för mycket för att inte förstå alls.
En kort intervju med en professor, tysktalande men med text. Han verkar tveksam till karantän och alla regler kring Corona. Kan ses för ett annat perspektiv. Ex koppling mellan alla dödsfallen i Italien och den dåliga luftkvaliteten där som gör att Corona slår mycket hårdare.
Det står i en artikel att de intagna INTE begraver coronaoffer, utan de har tidigare begravit de ca 20-25 per vecka som normalt begravs där. De som arbetar nu med begravningarna har skyddsutrustning och skyddskläder.Dessutom görs jobbet av interner från Rikers, dvs människor som inte kan tacka nej till arbetet av flera skäl. Att de skulle ges tillräcklig skyddsutrustning när inte ens sjukvärdespersonal har det, tvivlar jag på. Och sen körs de hem till Rikers igen, till extrem överbeläggning och usla möjligheter till hygien.
USA är ett jävla tragiskt exempel på hur individualismen sker på bekostnad av andras lidande
När jag läste en amerikansk artikel om det här om dagen så var det fortfarande interner.Det står i DNs artikel att de intagna INTE begraver coronaoffer, utan de har tidigare begravit de ca 20-25 per vecka som normalt begravs där. De som arbetar nu med begravningarna har enligt DN skyddsutrustning och skyddskläder.
SVT var det https://www.svt.se/nyheter/utrikes/brist-pa-begravningsplatser-i-new-yorkNär jag läste en amerikansk artikel om det här om dagen så var det fortfarande interner.
Jag läste det i en Amerikansk dagstidning, eller möjligen The Guardian.
Publicerad igår säger att det numera är inhyrt folk och inte fångar som gör arbetet. Oavsett vilka är det ju inte någon trevlig sysselsättning.Jag läste det i en Amerikansk dagstidning, eller möjligen The Guardian.
Ser jag någon som är på väg att stoppa en lök i fickan eller ett mjölkpaket i handväskan säger jag förmodligen också till, eller om någon äter hälften av en banan och lägger tillbaka den i lådan - antingen personen eller personalen. Det tycker jag är ett helt okej beteende av mig. Att sabotera eller stjäla varor utan att betala för dem är det Inte och jag förstår verkligen inte hur du kan tycka att den som eventuellt säger till är ett större problem än sabotören/tjuven?
Jag säger till när folk förstör saker, skadar djur och människor medan jag ser på. Jag ringer polis när folk hotas med våld, jag stannar vid olyckor och ringer ambulans om någon är skadad och jag säger ifrån åt mobbare, det kallas för civilkurage. Du kan ju testa att slå upp ordet om du inte vet vad det är.
En helt normal 10-åring låter det som. Helt jämförbart med att palla äpplen. Inte önskvärt men det är inte jämför bart med snatteri mm. Det håller vuxna också på med.
Jah tror vi har olika syn på vad normalt är. För mig är något som händer, som friska ungar i den åldern kan få för sig. Normala 10 åringar har hyss för sig tänjer gränser, kanske pallar äpplen eller snattar (vilket det här är ett exempel på) det är inget konstigt/onormalt utan något som många föräldrar behöver hantera.Fast nä, jag håller inte med. Det är inte normalt att en 10 åring snor en bulle i affären. Inte alls.
Jag ser inte hur det är 'nära' heller.
Och jag håller också tummarna för Sverige! Dock krävs det ju att folk hanterar situationen vettigt och respekterar riktlinjerna annars kommer det inte att fungera, och restriktionerna kommer bli hårdare. Så en hjälper både sig själv och andra genom att tänka sig för och ta det hela på allvar.
Men det är ju en gigantisk skillnad på att öppna ett paket hushållspapper och lägga ner det i korgen samtidigt som man snyter sig och att öppna samma paket och ställa tillbaks det på hyllan eller som en söt person gjorde på Byggmax och öppnade ett paket med sticksågsblad tog ut ett och hängde tillbaks det på kroken så jag hade 2 blad istället för 3 då jag kom hem .Visst vet du att många affärer bjuder barn på bananer? Ja uttryckligen bjuder. Sedan är det såklart ohyfsat att lägga tillbaka den halväten i lådan, men har ni någonsin sett en halväten banan i affären. Det har inte jag.
Jag har flera gånger konsumerat varor i butiken som jag betalat för i kassa. Tänk dig en ylande ettåring som är hungrig och inte går att resonera med, tror fler stör sig på ylandet än matandet. Har öppnat hushållspapper i butiken också för att jag akut behövde något att torka med. Ja men självklart betalade jag, men det vet ju inte den som eventuellt ser mig öppna varorna.
Jag funderar på hur ni tänker kring självscanning, det är på eget ansvar och sälla kontroller. Övervakar ni detta med?
Vem här anser att stöld är okej? Jag tycker det är en högst märklig tolkning att du fått det till att någon här uttryckt det.Men det är ju en gigantisk skillnad på att öppna ett paket hushållspapper och lägga ner det i korgen samtidigt som man snyter sig och att öppna samma paket och ställa tillbaks det på hyllan eller som en söt person gjorde på Byggmax och öppnade ett paket med sticksågsblad tog ut ett och hängde tillbaks det på kroken så jag hade 2 blad istället för 3 då jag kom hem .
Det här har egentligen inte med den här tråden att göra men jag blir skrämd av hur många som anser att stöld är okej bara man kan omskriva det som något annat