Men det är ju en gigantisk skillnad på att öppna ett paket hushållspapper och lägga ner det i korgen samtidigt som man snyter sig och att öppna samma paket och ställa tillbaks det på hyllan eller som en söt person gjorde på Byggmax och öppnade ett paket med sticksågsblad tog ut ett och hängde tillbaks det på kroken så jag hade 2 blad istället för 3 då jag kom hem .
Det här har egentligen inte med den här tråden att göra men jag blir skrämd av hur många som anser att stöld är okej bara man kan omskriva det som något annat
Vad vet du om hur jag gjorde med hushållspapperet? Jag skrev bara att jag betalade för det. Problemet är att så många läser in så mycket både i andras agerande och i diskussionen, sådant som inte finns och sådant som inte sagts. Jag har verkligen inte läst tråden som att någon förespråkar stöld.
Svenskar har väl inte heller någon generell tolerans för stöld, vad baserar du det på?
Något som i grunden är väldigt bra och unikt för Sverige/Norden är den mellanmänskliga tilliten. I Sverige tror många gott om främlingar, men vi håller på att tappa en del av det tyvärr.