Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helt normal 10-åring låter det som. Helt jämförbart med att palla äpplen. Inte önskvärt men det är inte jämför bart med snatteri mm. Det håller vuxna också på med.
Han tog alltså inte bullen utan tog en tugga och lät bullen ligga kvar. Jag anser inte det är normalt för en i den åldern men jag utgår ju från mig själv och andra jag känner/känt i den åldern.
 
Du kanske skulle tagga ner lite och njuta av livet istället för att irritera dig så?

Jag är inte det minsta irriterad eller taggad. Däremot diskuterar jag gärna i en diskussionstråd på ett diskussionsforum och här känns det rätt naturligt att ta upp saker jag har en åsikt om eller en känsla för. Annat känns inte särskilt värt att diskutera.
 
Han tog alltså inte bullen utan tog en tugga och lät bullen ligga kvar. Jag anser inte det är normalt för en i den åldern men jag utgår ju från mig själv och andra jag känner/känt i den åldern.

Är det ens något att bry sig om? om det ligger en bulle som har en avbiten kant? om man klassar det som "inte normalt" för ett barn ehh? , alltså det kommer fram nu med tydlighet i corona-tider vad många det är som retar sig på ingenting.
 
Han tog alltså inte bullen utan tog en tugga och lät bullen ligga kvar. Jag anser inte det är normalt för en i den åldern men jag utgår ju från mig själv och andra jag känner/känt i den åldern.
Du kan lugnt utgå att annat beteende än ditt eget vid den åldern räknas som normalt.

Jag kan inte se att det skulle vara ett tecken på onormalt beteende att ta en tugga på en bulle i en affär om man är i 10-års åldern. Det är inte rätt , inte önskvärt, inte väluppfostrat men knappast något som är onormalt. Det är inte onormalt i någon ålder i min värld.
 
Jag är inte det minsta irriterad eller taggad. Däremot diskuterar jag gärna i en diskussionstråd på ett diskussionsforum och här känns det rätt naturligt att ta upp saker jag har en åsikt om eller en känsla för. Annat känns inte särskilt värt att diskutera.
För mig är man taggad på att hitta fel om och saker att irriterar sig till den grad du verkar göra.
 
Inte trevligt men inte heller farligt.

Om det ar farligt eller inte beror ju pa vilken smitta barnet bar pa ...

Jag visar hänsyn genom att hålla mina två meter i avstånd, tvätta händerna, låta bli att pilla på saker i onödan och så gott jag kan kliva ur vägen för folk som vill förbi precis som de flesta andra också gör. Det råder givetvis inget ensidigt krav, jag förväntar mig bara samma respekt och hänsyn tillbaka.

Exact sa! Jag har inte sett ett barn som gar sjalv i butiken sedan det har borjade och har har alla skolor stangt sedan for over en manad sedan. Har har de som har med sig barn in i butiken barnen i varuvagnen.

Och i dag kopte jag 36 rullar (en forpackning) toalett papper. :p
 
Om det ar farligt eller inte beror ju pa vilken smitta barnet bar pa ...

Så du menar att om ett barn ( dåtid före corona) biter i en bulle och lägger tillbaka den så smittar alla bullar?
Jag skulle inte ha något emot att äta upp en biten bulle av en okänd person men jag skulle inte betala för den.
 
Så du menar att om ett barn ( dåtid före corona) biter i en bulle och lägger tillbaka den så smittar alla bullar?
Jag skulle inte ha något emot att äta upp en biten bulle av en okänd person men jag skulle inte betala för den.

Det beror val helt vilken smitta barnet eventuellt har? En av mina fick sharlakansfeber av ett litet barn (pekbok) som nagon glomt pa flyget.
 
Jag tycker att nedskräpning och människor som medvetet struntar i tydliga regler och riktlinjer (på ett sätt som aktivt påverkar andra.) är helt vanliga saker att irritera sig på.
Det var din uppräkning av flera olika saker jag reagerade på, inte var och en för sig.
 
Det beror val helt vilken smitta barnet eventuellt har? En av mina fick sharlakansfeber av ett litet barn (pekbok) som nagon glomt pa flyget.
Analyserade ni verkligen smittan på boken?

Givetvis kan man bli smittad av både det ena och det andra om någon rör vid saker, men om man låter bli att äta resten av bullen är risken inte direkt överhängande att bli sjuk. Inte större än om någon petar, hostar eller nyser på maten.
 

En kort intervju med en professor, tysktalande men med text. Han verkar tveksam till karantän och alla regler kring Corona. Kan ses för ett annat perspektiv. Ex koppling mellan alla dödsfallen i Italien och den dåliga luftkvaliteten där som gör att Corona slår mycket hårdare.
 
Ex koppling mellan alla dödsfallen i Italien och den dåliga luftkvaliteten där som gör att Corona slår mycket hårdare.

Ja det är egentligen inte så konstigt om det kommer ett virus som trivs i skadade lungor om det nu är rökning/ luftföroreningar eller både och.

Kanske dax till eftertanke och hålla i det mer spartanska levernet även efter för att rädda miljön- och liv, men jag kan tänka mig att ställs det mot resande och shopping då är det på sikt inte särskilt noga med de där som dör i coronat.
 
Smittor finns överallt, det kan faktiskt varit så att det bullbitande barnet var friskt, men spela roll?
Så länge föräldrarna betalar det som förstörs eller äts upp så drabbar det iaf inte handlaren och i slutänden andra kunder, men att gå omkring och förstöra och/eller äta av en vara och sedan lägga tillbaka den är både snuskigt och olagligt. Jag säger åt föräldrarna om de är i närheten men annars säger jag åt ungen direkt. Jag säger även åt vuxna som klämmer på färskt bröd, misshandlar frukt eller gräver med fingrarna i lösgodiset och äter, i synnerhet nu i coronatider.

Folk får tåla tillsägelser när de förstör för andra om de själva inte har hyfs nog. Det är inte handlaren som ska ta smällen.
 
Är du en av dem som tycker du har rätt att förstöra för andra?

Jag pillar inte eller äter på mat i affären om det är det du undrar över, men jag är inte så känslig som så många av er är och irriterar mig inte alls på andras brister, går inte heller och bevakar eller säger till, måste vara jobbigt i livet att haka upp sig på så mkt småsaker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Choco
·
Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
382
Senast: EmmaBovary
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 405
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 688
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp