Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Halvt KLDet är sannolikt någon typ av överföring från journalsystem till register, det tar olika lång tid beroende på system och beroende på hur snabbt de hinner dokumentera. En död person är av sig självt inte prio att dokumentera jämfört med planen för en levande.
Samma här! Jag tror hela tiden att det är en liten svensk ortJag kan bara inte sluta läsa Bergamo som ett svenskt bynamn. Bérjamoo, liksom.
Jag var på jobbresa i Bergamo för några år sedan. En av våra då nyanställda var extremt flygrädd och tolkade förfrågan att följa med precis som du. Hon kom med, men det var först någon vecka innan hon fattade att vi skulle till Italien och inte till SmålandJag kan bara inte sluta läsa Bergamo som ett svenskt bynamn. Bérjamoo, liksom.
Nej det är det inte. Vi har ett unikum av kvalitetsregister i Sverige där SIR har varit otroligt viktigt i att följa denna pandemins belastning på vården. Den strukturen vi har för att följa sånt här finns inte i något annat land även om många försöker följa efter och säkert kommer ha gjort om 10 år. De dödssiffror vi ser i Sverige (och även IVA-vårdade) kommer vara så nära en sanning som något kan bli, andra länder har inte en chans att vara nära sanningen på samma sätt. Det gör oxå att man i efterhand kan samköra register och se vilka riskfaktorer som faktiskt verkar spela roll, min förhoppning är att det kan göras innan en ev andravåg.Ja, det är en lång kedja innan det når ända fram till den nationella dödsometern.
Förmodligen är det samma fördröjning hos alla länder.
Åh nej Men hon följde med ändå?Jag var på jobbresa i Bergamo för några år sedan. En av våra då nyanställda var extremt flygrädd och tolkade förfrågan att följa med precis som du. Hon kom med, men det var först någon vecka innan hon fattade att vi skulle till Italien och inte till Småland
Ja hon gjorde det . Men det blev en kul anekdot.Åh nej Men hon följde med ändå?
Modigt!Ja hon gjorde det . Men det blev en kul anekdot.
Åkte han lik förbaskat till Italien? För visst var det din bror?Men kul. Min bror har blivit sjuk ute på jobb (Ensamföretagare). Och ingen får nu tag på honom...
Jag och särbon har konstaterat att det finns mindre och prata om när man inte får någon social input. Inte så det är någon fara men märkbart.
Han är beordrad hemarbete. Jag är i nån slags fängelsekarantän med hemjobb jag aldrig kommer att komma ur. (ja jag är bitter som fan..)
Åkte han lik förbaskat till Italien? För visst var det din bror?
Ursäkta en trött person men hittar enbart detta på Aftonbladet så är lite förvirrad. Sa de det i talet?
Missförstå mig inte nu, jag tror dig, jag bara undrar hur du är så säker på att vi har större kvalitet än alla andra, alla är väldigt starkt uttryckt. Har du exempelvis koll på Islands siffror, de är ju inte så många.Nej det är det inte. Vi har ett unikum av kvalitetsregister i Sverige där SIR har varit otroligt viktigt i att följa denna pandemins belastning på vården. Den strukturen vi har för att följa sånt här finns inte i något annat land även om många försöker följa efter och säkert kommer ha gjort om 10 år. De dödssiffror vi ser i Sverige (och även IVA-vårdade) kommer vara så nära en sanning som något kan bli, andra länder har inte en chans att vara nära sanningen på samma sätt. Det gör oxå att man i efterhand kan samköra register och se vilka riskfaktorer som faktiskt verkar spela roll, min förhoppning är att det kan göras innan en ev andravåg.
Ja, det står under den citerade texten på Aftonbladet. Förstår fortfarande inte var det citerade kommer från eller är uppbyggt av om jag läser deras råd. Det är biten med att ej handla eller gå på cafe (tänker takeaway) om det inte är det allra nödvändigaste som snurrar i huvudet.Folkhälsomyndigheten vill att man ska ut och röra sig och idrotta, utomhus så länge man kan göra det på ett bra vis (minska risken för smitta). De har sagt det flera gånger på de dagliga pressträffarna inklusive några gånger idag i olika ordalag.
Inte större kvalitet, större koll på kvalitet/mortalitet osv eftersom vi har register, som kanske lite felaktigt kallas kvalitetsregister.Missförstå mig inte nu, jag tror dig, jag bara undrar hur du är så säker på att vi har större kvalitet än alla andra, alla är väldigt starkt uttryckt. Har du exempelvis koll på Islands siffror, de är ju inte så många.
Kan SIR's kvalitetsregister förklara på annat sätt än mitt varför FHM's siffror per dag har flukturerat så friskt under denna vecka:Nej det är det inte. Vi har ett unikum av kvalitetsregister i Sverige där SIR har varit otroligt viktigt i att följa denna pandemins belastning på vården. Den strukturen vi har för att följa sånt här finns inte i något annat land även om många försöker följa efter och säkert kommer ha gjort om 10 år. De dödssiffror vi ser i Sverige (och även IVA-vårdade) kommer vara så nära en sanning som något kan bli, andra länder har inte en chans att vara nära sanningen på samma sätt. Det gör oxå att man i efterhand kan samköra register och se vilka riskfaktorer som faktiskt verkar spela roll, min förhoppning är att det kan göras innan en ev andravåg.
Är det något som gör dig extra orolig för Corona i och med den risken? Vi får hoppas att du klarar dig på allra bästa sätt och att det inte ska bli så allvarligt och att du helst inte smittas alls. Ta hand om digJag tillhör kategorin behöver respirator om jag smittas.