F
Fire-Eye
Hejsan, jag skulle vilja veta lite mer om Cocker spanieln. Jag har just nu en 6-årig Golden retriver som jag har haft och uppfostrat sen hon var valp. Jag fick henne när jag var 9 år gammal. Hon kan 42 trick och vi tränade agility i ca 3 år, tills vi fick reda på att hon hade en ärftlig höftsjukdom som hon skulle få problem med om hon fortsatte hoppa. Hon går lös nästan alltid och är mycket väluppfostrad. Jag har haft 100% ansvar för henne sen jag fick henne. Nu vill jag veta mer om Cocker spanieln, för jag har planerat att köpa en sådan när hunden fyller 10. Klarar jag av en cocker spaniel? Hur är dem att träna? Jag vill gärna tävla lite lydnad och/eller agility. Jag letar efter en mellanstor hund som tyr sig lite mindre till andra människor än vad min golden gör. Hon älskar verkligen allt och alla, vilket har gjort att jag har fått lägga ner 30% av träningen på att få henne att inte springa fram och hälsa på varenda människa hon ser. Dock har vi inga problem med det nu längre. Jag vill alltså ha en hund som är lite mer enmanshund än den jag har nu. Jag har ju fixat att ha den hund jag har nu galant, men retrivers är ju oftast väldigt lätta och trevliga hundar, så nu undrar jag återigen om jag klarar av en Cocker spaniel?
Jag har läst lite om dem och jag tycker att dem verkar trevliga. Men jag vill ändå veta mer från er som har eller har haft en, som ni tränat eller tävlat. Och bomba med bilder! (Dock inte på någon springer spaniel, amerikansk cocker el. dyl. - jag vill ha en vanlig cocker spaniel. Tack
Jag har läst lite om dem och jag tycker att dem verkar trevliga. Men jag vill ändå veta mer från er som har eller har haft en, som ni tränat eller tävlat. Och bomba med bilder! (Dock inte på någon springer spaniel, amerikansk cocker el. dyl. - jag vill ha en vanlig cocker spaniel. Tack