Sv: Cocker Spaniel-info,-bilder m.m..?
Kan berätta om min cocker. Riktigt tuff hund i psyket, lite reserverad om nya människor kommer in i huset. Folk han träffar ute är han ju glad på och så, men inte sådär som te.x golden retriever brukar vara.
Han är lite mer av en enmanshund. Såklart gäller det väl som med allt annat, de är individen som avgör.
Han har varit en liten olyckskorp också, opererat bort trampdynan (har har någon typ av sköldkörtelssjukdom), svalde en strumpa som fick opereras bort osv osv.
Han är en mycket klok hund iaf, har lärt sig många trick, även tränat en del agility, fast han är inte så förtjust i att hoppa över vanliga hinder, vill mest springa i tunnlarna. Han ÄLSKAR att åka bil. Helt tokig. I bilen viftar han på svansen hela tiden. Tokhund!
Cockrar är ju jakthundar från början men jag tycker inte min har så mkt jakt i sig.. Utom en gång då han jagade en höna runt runt flera varv på en gräsmatta.. Stackars höna..
På kvällarna är han trött, så när husse ska gå ut sista rundan med honom så har han inte alls någon lust. Får nästan släpa ut honom... haha.
Kräver en del pälsvård men inte direkt jättemycket. Vår hunds päls sköter sig ganska bra själv, dessutom har han inte samma päls som en cocker ska ha pg.a sjukdomen.
Skulle vilja säga att du får ganska mycket hund när du köper en cocker, de ser ju så söta o gulliga ut men kan vara ganska tuffa. Har träffat flera som varit av det lite tuffare slaget.
Hittar ingen bild på min vovve på den här datorn, ska kolla på den andra i morgon.
Lyckat till med hundköpet!