Clear round

S

sandy_

Ska man betala för att man hoppar en gång till i en Clear round? Alltså hoppar om, typ om man får fel...

Jag gjorde det igår och då fick jag betala 20 kr. Jag har inte gjort det tidigare men jag har aldrig hört talas om att man ska göra det...

Tacksam för svar :) :bow:

Sv: Clear round

Man betalar ju för två rundor. En rund typ 80 kr och två runder 160 kr. Så har det iafa alltid varit för mig
Fattar inte riktigt vad du menar?

Man betalar ju för två rundor. En rund typ 80 kr och två runder 160 kr. Så har det iafa alltid varit för mig
Fattar inte riktigt vad du menar?

Men asså om du hoppar en clear round och vägrar två ggr och får alltså 8 fel så frågar speakern:
-Vill du hoppa om?
Och du är jättemissnöjd och nickar. Och så hoppar du om banan. Fattar du? :D

Men asså om du hoppar en clear round och vägrar två ggr och får alltså 8 fel så frågar speakern:
-Vill du hoppa om?
Och du är jättemissnöjd och nickar. Och så hoppar du om banan. Fattar du? :D

aha så har jag aldrig varit med om. För det mesta får man fortsätta runt även om man vägrar ut sig.

Jaha, okej. För de sa de högt i högtalarna för varje som hoppade om men det har de inte sagt på de andra tävlingarna...
Det var därför jag undrade....
Tack för svaret :bow:

Nej, det har jag aldrig varit med om. DÅLIGT!
När jag har hoppat så har man alltid fått hoppa om hindret tills man klarar det, men aldrig hoppat om hela banan?

Så är det på min klubb. Klarar man inte banan felfritt första gången så får man om man vill starta en gång till för en tjuga.

Jag tycker det var billigt att bara betala 20 kr extra för att hoppa om banan. Det är inte ens alla som låter ryttarna göra det, trots att det är en CR.

men jag måste fråga nu för jag hänger inte med riktigt :p har aldrig varit med om ngt sådant

Man betalar för en klass/runda typ 80 kr kanske. Så vägrar man ut sig på 3:e hindret. Frågar då speaken om man vill börja om på en gång (alltstå inte gå ut imellan) och betala 20 kr för det?
Om man vill det så rider man bara om och om man inte vill så lämnar man banan, tackar för sig och åker hem?

För mig låter det konstigt.
Jag har bara varit med om att man anmäler sig till 2 klasser för ca: 80 kr/st. Man går in i första klassen, hoppar tills man kommer runt oavsett stopp. Sen går man ut och väntar ngr starter oså går man in i hoppar hela banan igen.

Jag tycker det var billigt att bara betala 20 kr extra för att hoppa om banan. Det är inte ens alla som låter ryttarna göra det, trots att det är en CR.

Det är billigt att bara betala en tjuga för en CR, vi bruka ta 50 -60 kr per start. Fråga alltid om man vill göra en omstart om man inte klara banan. Det är ju en träningshoppning och då ska den möjligheten alltid finnas, tycker jag. Med undantag om det är väldigt många starter, inte särskilt kul att vara funktionär i kanske 11-12 timmar:eek::D;)

Man betalar för en klass/runda typ 80 kr kanske. Så vägrar man ut sig på 3:e hindret. Frågar då speaken om man vill börja om på en gång (alltstå inte gå ut imellan) och betala 20 kr för det?

Kan man säga, men omstarten kanske kostar 80 kr med, olika från klubb till klubb;)

Jag har bara varit med om att man anmäler sig till 2 klasser för ca: 80 kr/st. Man går in i första klassen, hoppar tills man kommer runt oavsett stopp. Sen går man ut och väntar ngr starter oså går man in i hoppar hela banan igen.

Från klubb till klubb.

Senast ändrad av en moderator:

Okej jag har bara vart med om det andra altenativet.

Men asså, anmäler man sig bara till en klass? och om man går runt den så åker man hem, utan att ha hoppat en klass till, eller får man hoppa runt igen även om man varit felfri, fast man anmäler det i efterhand?

Är du felfri den första rundan, ställer dem inte den frågan, endast om du ej är felfri:smirk:

Du får hoppa 3 klasser om du vill på CR, har jag för mig, rätta mig gärna ngn om jag har fel;)

Senast ändrad av en moderator:

Okej jag har bara vart med om det andra altenativet.

Men asså, anmäler man sig bara till en klass? och om man går runt den så åker man hem, utan att ha hoppat en klass till, eller får man hoppa runt igen även om man varit felfri, fast man anmäler det i efterhand?

Alltså du går aldrig ut från banan utan du hoppar om på än gång :)

Vet inte riktigt vad du skriver om för situation här. Var det en "blåbärshoppning, träningshoppning" eller vad du villl kalla det. Eller var det en lokal tävling med bedömningen clearround?

För om det var en lokal tävling har jag aldrig varit med om att man får traggla sig runt med 20 stopp, på tredje olydnaden är du ute och då brukar möjligheten till omstart finnas för en mindre summa pengar och då börjar man om från hinder nr 1 igen.

På blåbärshoppningar däremot brukar man få ta sig runt banan oavsett om man egentligen stannat ut sig eftersom det är mer som en träningshoppning. på vår klubb kostar det inget extra att ta sig runt banan i en sådan hoppning.

Hänger du med?

Alltså det jag har varit med om är bara på lokaltävling då.
Har aldrig varit med på tränsingstävlinge eller liknande, men här nere så brukar det vara så att om du inte är felfri i första rundan, så får du göra en omstart direkt om du vill mot en kostnad på 20 kr.

Är du felfri den första rundan, ställer dem inte den frågan, endast om du ej är felfri:smirk:

Du får hoppa 3 klasser om du vill på CR, har jag för mig, rätta mig gärna ngn om jag har fel;)

Varför smirka? Jag är inte dum i huvudet:mad:

Jag har varit ute på massa CR på hur många olika klubbar som helt. de flesta skrivier i sin propp eller inbjudan att man får hoppa max 2 starter/häst. Visst enligt TR får man ju hoppa 3 men en del klubbar har kört sina egna regler för att det inte ska ta hela dygnet.
Jag har aldrig varit med om att domaren har frågat om man vill hoppa om efter ett visst anata stopp. Utan bara att man får forsätta runt tills man gått i mål. Sen får man hoppa en runda till.
Man anmäler sig alltså, precis som på vanliga tävlingar, till de klasserna man vill hoppa i förhand.

Jag säger inte att det är fel att göra så som TS beskrivit men jag har dock aldrig varit med om det och känner ingen som har det heller.

Alltså du går aldrig ut från banan utan du hoppar om på än gång :)

Så om du är felfri första gången så får du inte hoppa en runda till, eller vad?:crazy:

Vet inte riktigt vad du skriver om för situation här. Var det en "blåbärshoppning, träningshoppning" eller vad du villl kalla det. Eller var det en lokal tävling med bedömningen clearround?

För om det var en lokal tävling har jag aldrig varit med om att man får traggla sig runt med 20 stopp, på tredje olydnaden är du ute och då brukar möjligheten till omstart finnas för en mindre summa pengar och då börjar man om från hinder nr 1 igen.

På blåbärshoppningar däremot brukar man få ta sig runt banan oavsett om man egentligen stannat ut sig eftersom det är mer som en träningshoppning. på vår klubb kostar det inget extra att ta sig runt banan i en sådan hoppning.

Hänger du med?

Jag hänger med :)
Detta var en lokaltävling en LD med bedömningen CR...

Jag hänger med :)
Detta var en lokaltävling en LD med bedömningen CR...

när det är Cr bedömning så har jag heller aldrig varit med om att man får hoppa om eller ens fortsätta efter 2 stopp :crazy:
Snacka om att det är olika i olika disktrikt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 611
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 783
Senast: tara
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix