Sjalvklart ar det bra. Vad jag narmast menade med det ar att for Victoria ar det kort med alla storre hundar som visar direkt aggressivitet. Jag kan kanske tycka att om hunden blir en valanpassad medborgare efter en tid med CM eller bli avlivad for att ingen vill hantera den skulle atminstone jag valja CM. (Det skulle ha kunnat vara min super skarpa rottis som blivit tillaten att ga overstyr och bli aggressiv med en annan agare

)
Landet USA har mycket varierande lagar da varje delstat satter sina egna lagar och straffsatser och man kan darfor battre gamfora USA med EU an med ett specifikt land. Dock finns har, precis som i EU en overgripande rattslig organisation. Har ar det (bland annat) FBI och vissa brott maste anmalas till FBI och aven om varje stat satter sin egen straffsats har de en "ram" for hur just det brottet ska bestraffas. (precis som vissa stater har dodsstraff och andra har det inte langre)
For nagot (nagra?) ar sedan bestamde FBI att brott mot djur tillexempel; avsiktlig skada or tortyr pa djuret, organiserad skada som hund eller tupp slagsmal, och sexual 'abuse' (tidelag?) nu ar klassad som ett "klass 1" brott och hamnar i samma kategori, och maste anmalas till FBI (och personen blir registrerad), som mord, mordbrand och overfall.
Min delstat (som jag snart flyttat ut fran

) ar en av de mest bakatstravande och till och med har har "Animal Cruelty" en straffsats med fangelse upp till 5 ar.
Har ser man husdjur som beroende av sina agare och i behov av mat, vard, och skydd undan vader och vind och det ar klar skillnad mellan boskap och husdjur (med boskap kan viss behandling fa fortsatta for att den ar 'praxis' och darfor 'grandfathered' in. Hastar kan ibland raknas som husdjur och ibland som boskap)