Men åhhh, jag vill se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åhhh, jag vill se
Ja han var mycket förnärmadMinen!
http://www.dogworld.co.uk/product.php/163018
'Characteristics: Versatile working dog, balanced and free from exaggeration. Must be capable of standing comfortably and calmly, freely and unsupported in any way, in structural balance, whilst both rear pasterns are vertical. Attentive, alert, resilient and tireless with keen scenting ability’.
Betyder detta att man inte kommer ställa upp i schäferpose längre, där dessa regler gäller?
Skulle vilja se ett bildexempel på det fetadehttp://www.dogworld.co.uk/product.php/163018
'Characteristics: Versatile working dog, balanced and free from exaggeration. Must be capable of standing comfortably and calmly, freely and unsupported in any way, in structural balance, whilst both rear pasterns are vertical. Attentive, alert, resilient and tireless with keen scenting ability’.
Betyder detta att man inte kommer ställa upp i schäferpose längre, där dessa regler gäller?
Från fb gruppen CRUFFA:
More on the measures the KC has introduced for the GSD - confirmation this morning that they will no longer allow GSDs to be stacked in the ring. They will have to free-stand.
To the outside world, this might not seem much but much of the GSD showing world is predicated on the extreme stack so there is going to be total uproar.
I think it's a good move. When the dogs aren't in a stack they look absolutely dreadful with the problems all too obvious. This is going to expose them.
The 'risk' is that the GSD show-world will wholesale de-camp to show under WUSV rules so this is going to be an interesting test-case (the KC has always claimed that it can't be too hard and fast re reform for fear of losing the breeders).
It is also, as I said yesterday, evidence that the KC *will* act if there is enough outside pressure/bad publicity.
Stacked är det när de ställs upp hängandes i kopplet?
Förlåt, stackars lilla Ping.Gjorde lite seriösa försök med Ping och lyckades faktiskt få till ganska bra schäferpose tror jag. Men det krävdes en hel del för att få henne att stå så, hon kunde inte stå kvar utan hjälp med att hålla fast tassarna och det var verkligen inte bekvämt för henne. På bilderna där bakre benet har en vinkel så krävdes det att jag höll ganska hårt för henne ben är inte byggda för att vara så vinklade (hade jag vinklat mer eller en längre stund hade det nog gjort ont). Uppifrån så stod tassarna åt alla håll. Hon var tvungen att hålla framtassarna mycket brett isär för att hålla balansen och det var omöjligt för henne att ha bakbenen under sig. På bilden ovanifrån så är det ändå inte så extremt eftersom jag var tvungen att fota med ena handen och därför inte kunde hålla benen likadana som på fotona från sidan.
Jag kände mig riktigt elak när jag vinklade den bakre benet för det var inte bekvämt Men hon fick leka dragkamp mellan bilderna och ligger nu och sover i min famn så hon överlevde utan större menFörlåt, stackars lilla Ping.
Min lilla svarta hade det inte gått med alls. Hon hade troligen lagt sig ned och försökt göra sig så liten som möjligtär sjukt imponerad av att ni lyckats få hundarna att stå så . vet många hundar som hade fått nog efter att man bara bett den flytta en tass och stå kvar på den .
http://www.dogworld.co.uk/product.php/163018
Du har en utanför ringen som lockar på hunden så det ser extra allert ut, brukar vara ok när man visar valpar och unghundar dock.Vad innebär double handling?
Absolut aldrig någonsin okejDu har en utanför ringen som lockar på hunden så det ser extra allert ut, brukar vara ok när man visar valpar och unghundar dock.
Det har iaf varit ok på My Dog och Stora Stockholm och andra minder utställningar jag sett, isf är det ändrat.Absolut aldrig någonsin okej
OK har det aldrig varit, däremot många som skiter i det. Kolla schäferringen nästa gång du besöker en utställning.Det har iaf varit ok på My Dog och Stora Stockholm och andra minder utställningar jag sett, isf är det ändrat.
Jag behöver inte åka på en massa fler utställningar för att veta att det är/var vanligt förekommande. Jag vet även hur enkelt det är att göra, den som är utanför ringen kan enkelt bara förflytta sig för att få hunden i ringen att reagera önskvärt.OK har det aldrig varit, däremot många som skiter i det. Kolla schäferringen nästa gång du besöker en utställning.