Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Man behöver väl inte lukta på dom:p Men häller man i lite sand eller vatten eller nåt och sätter korken på borde det no inte va så farligt:)

Jag har också dunkar och det funkar jättebra :) Jag har inte något i mina men vill man att de ska stå stadigare så är det ju bra.

okej! vi har gamla oljedunkar som jag fick ta av min morfar.. ska nog ta lite sand i och använda det som sockerbitar som någon hade gjort!

Knapplån

Här kommer en länk med bilder på hinder som jag har gjort. Blev inspirerad av den här tråden så jag gjorde en egen liten budget-hinderpark.

Gjorde liknande cavalettistöd som någon användare gjort tidigare i tråden men tyckte det var lite ansträngande så jag sågade ut cavalettistöd ur ett rör i stället. (Gick lite fortare.) Dessa kan man ju använda som koner också.

"Grindarna" är en bit av ett trädgårdsstaket som jag delade i två.

Bommarna är gjorda av nersågade träd, att de är ojämna och lite fula får man ta när det är gratis ;)

Bomhållarna i metall har jag köpt från börjes.

Länken: http://www.pixbox.se/alb498868

riktigt fina och smarta hinder, dina fötter på hinderstöden gillar jag och sen grindarna är jättefina. Dina rör som cavalletti är jätte smarta ju!

Tackar!
Rören är jag jättenöjd med, det är en bit avloppsrör som blev över en gång och som jag sågade ut med sticksåg. Fördelen med att de är öppna i botten är att man kan "borra" ner dem lite i sanden så att de står stadigare.

Funderar nu på att göra en vattenmatta så som någon tidigare i tråden tipsade om. Måste bara hitta lite gummimatta.

Haha... jo vi har ju lite av varje här så jag har rör med! trädde dom på bommana innan jag hade målat dom. så jag skulle kunna göra sådana men ta sig tid att göra det är svårt!

Hur mycket kostar ett 4 meters avloppsrör ungefär? om det nu är så att man vill leka lite med sin sticksåg :angel:

åhh inspirationen flödar :D:D *ska genast rita i paint :D:D :banana: *

hmm.. ingen aning men kan inte kosta så mycket.. vår är gamla.. kolla på nått byggvaruhus eller kontakta någon som gräver avlopp..

Har heller ingen aning vad de kan kosta...

Men ett tips är ju om du har någon i bekantsskapskretsen som har fixat med avloppet som har lite rör över. :D

hmmm... min farbror är rörmokare, han kanske har?;)

..och så fins det en byggvarufirma i närheten som jag kan gå till. Man kanske kan få köpa utseendeskadade rör till ett billigt pris? Om dom inte slänger sånt förstås.

Frågade farsan nu vad ett 4 metersrör skulle kosta och han trodde ett par hundra.. Låter det rimligt?

Glömde fråga förut; Hur gör man hållbara och vattentäta (billiga naturligtvis, gärna gratis:p) bokstäver? Alltså sånna som ska sättas upp i paddocken.

Just nu har jag inplastade papper med bokstäverna på men dom blåser runt stolpen och dessutom så har regnet lyckats dagit sig in mellan plasten och förstört pappret.

Men någon som har några bra förslag?? Jag har funderat på krukor men jag har inga krukor hemma och det är för dyra att köpa. Och om jag målar dit bokstäverna direkt på stolparna så kommer de bli för små och inte synas.

Hjälp! :D

Frågade farsan nu vad ett 4 metersrör skulle kosta och han trodde ett par hundra.. Låter det rimligt?

Det är säkert rimligt gå runt lite i affärerna och kolla, fråga om de har några som har defekter..

Angående bokstäverna kanske du kan ta några plast lock eller träbitar och måla på bokstäver med utomhusfärg...

gör som du gjort innan osså använder du en stjutpistol (häftaparat elelr dyl.) och fäster fast i stolpar.

jag kom precis på att stolparna inte står på "rätt" ställen... alltså det finns inte alltid stolpar där bokstäverna ska sitta.... jäkla skit..

går det att göra några snygga bokstäver med hjälp av elpinnar? alltså färsta bokstaven på den?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17