Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

haha.. okej! jag är riktigt nöjd med mina hinder nu måste bara fota och lägga in någon dag! fast jag gör nya hela tiden... Synd att skolan börjar imon för då hinner jag inte bygga och måla!

ha, jag börjar en dag efter dig:p Jag tror jag ska sluta prata för jag gör bara att tråden spårar ur :o

Men glöm inte att visa dina hinder iallafall:) Kan ju vara till mkt bra inspiration!:D

ja får fixa bilder snart när jag hinner är ju mörkt om kvällarna när man har tid hmm.. gillar inte när det blir mörkt.. Vi kan ju PM istället så vi inte pajjar trånden!

haha, tror du vi inte redan har gjort det då? ;)

Jag såg föresten något på K-Ra*ta häromdagen som fick mig att tänka på cavalettistöd:D

bojninger.JPG

De två första...
T&Y.gif

:angel:

Svårt ioförsig att göra något av. Kanske går om man gör om lite och gör konstruktionen fyrkantigt i trä;)

T&Y.gif

Mitten grejen på bilden borde man kunna använda till stöd ju!

Jag såg på granngården kavalletistöd som skulle väga 660 g så jag gjorde ett par i tio cm tjock frigoliot och testade dom fungerar riktigt bra!:banana:

BILD bild bild! :bump:

Jaa, jag skulle också kunna tänka mig att de i mitten skulle kunna agera cavalettistöd. Jag skulle nog då försöka göra ett stöd som man kan lägga bommar i fyra olika riktningar på, alltså dubbelt så många hål som det finns i den grejen i mitten av bilden.
Det skulle nog kunna bli ett ganska häftigt cavalettistöd:)

Inka-90
Urtjusiga hinder!
Vart har du köpt bommarna?
Blev jättesugen!
Tack!:banana:

jag har inte köpt någonting mer än några fötter och bomhållarna. jag har gjort allt själv. bommarna är gran.

För vårat ändamål så tycker jag det är dyrt.. Dessutom så tror jag det blir bättre om man gör själv.

Jag var på hopptävling igår som åskådare, och passade på att fota hindren (som inspiration) :angel:
Fick med konstruktion av infångare, hinderstöd och sen lite utseendesgrejer på dessa. Får man lägga ut och visa tro?

Nä, jag tänkte på ifall det var dumt eftersom det är någon annans hinder :angel: Men då lägger jag väl upp dom snart då:)

Hehe, måste ju få uppdatera mig! :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Nu kommer bilderna från hopptävlingen. Kunde inte ta så många bilder på hindren då jag var tvungen att spara foton tills min kompis skulle hoppa. Men fyra bilder vart det iallafall:smirk:

Här är en drös med hinder som kanske skulle kunna vara till inspiration.

Här är foten på hinderstödet från innersidan sett.

Här är en infångare. "Fotstödet" på infångaren är på flit satt snett... Tror det är för att göra infångaren mer stabil.

Och här är utsidan på ett hinderstöd. Tycker även här att utseendet på bommarna är skitsnyggt:) Annorlunda med rep lindat runt.

Hoppas bilderna kunnat vara till någon glädje:)

de var ju lite annorlunda fötter och man kan ju göra ungefär likadana.. de med rep var häftigt aldrig sett någon ha det innan!

Det är ju smart med sånna fötter om man vill ha plats för en bom där. En sån där avsprångsbom eller vad det heter... Då finns det ju inga andra bräder i vägen.

Ja, jag tycker repbommarna också var jättehäftiga! Funderar på om man kan utveckla idéen vidare? Som typ till julhinder med glitter runt bommarna.. Förstår du idéen?

Jag har fått ihop hela TRE glasslådor till mina paddocksbokstäver. Detta kommer ta tid...

Har tänkt sen att klippa ur hål på kortsidorna så man kan fästa dem runt en stolpe (visar bättre när jag kommit dit:p) och fylla dem med sand så att de blir tunga och inte blåser.

Lådorna

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama