Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

haha.. glasslådor blir det fullt av i detta hemmet om man har en pappa som är galen i glass och äter upp ett sådant paket på mindre än en vecka har man ett par stycken!

:eek: Kan inte du skicka mig några?? ;)

Här är det godisförbud så... ja du kanske fattar :p Det kommer ta en jäkla tid!

haha... äsch vadå godisförbud det kan man ju inte ha.. kolla med närmsta granne om de har nårga över hehe eller nått..

Jag kan faktiskt lägga ut nya bilder på mina bokstäver i paddocken snart (bara jag kommer hem från skolan) för nu 'är alla dom klara! Min mor lyckades fixa fram massa gamla glasslådor till mig:)

Bild kommer snart!

*puttar,puttar*

måste bara putta på denna helt underbara tråd :love::love::love:

ge mig insperation, ska nog till farfar och bygga i helgen så jag puttar väl på helt enkelt :):)

*putt,putt*:smirk:

*puttar,puttar*

måste bara putta på denna helt underbara tråd :love::love::love:

ge mig insperation, ska nog till farfar och bygga i helgen så jag puttar väl på helt enkelt :):)

*putt,putt*:smirk:

Har du hunnit bygga något än? :)

Vad smarta ni är allihopa ! funderar ut var ja ska göra min blivande paddock nu så ja slipper skritta i 40 min för att komma till en ... så ska jag göra egna stöd och bommar ^^

hoppas du får till en riktigt fin paddock:) Har själv inte haft min så länge och jag hade inte ens skrittavstånd till en. ;)

Min kostade mig btw ca 500:- :o :D Tala om budgetpaddock:p

Vad gjorde du och vad använde du ? jätte smart med glasspaketen x) ^^

använde till vad? paddocken? :o är lite seg:p tack tack:p Var en person i den här tråden som tipsade mig om glasslådorna:)

aa asså harvade du bara upp marken å satte staket eller vad gjorde du ?

Eftersom jag är bonnunge så finns det ju en hel del maskiner hemma som kan göra jobbet åt mig:p Behöver inte hyra liksom.

Harva funderade vi på att göra i början men eftersom det blir så mycket lösa tuvor överallt så struntade vi i det. Lika så att plöja upp jorden.

Så vi tog våran lastmaskin med skopa och skaktade bort ett lager jord. Inte djupt eller så, utan bara för att få bort de största ojämnheterna. Sen så åkte vi runt flera varv med sladdplanka och pinnharv för att fånga upp diverse pinnar, grästorvor och skräp.

Letade upp några störar på gården, åkte till grodden och köpte billigt elband och elhandtag. Isolatorer till elbandet hade jag i stallet sen innan. Stängslade sen. Vart 39 * 55 meters paddock, mer kunde jag inte ta till eftersom marken började luta.

Sen ju mer gräset kom fram så har jag åkt upp dit för att klippa så det ser mer eller mindre ut som en ganska fin gräsmatta nu:) Men det finns fortfarande några ojämnheter kvar som jag skulle vilja få utslätade.

Så nu håller vi mest på och toppdressar, som det så fint kallas. Vi lägger på sand där det behövs och tillslut så växer gräset upp där igen och bildar ny gräsmatta. Det är sandjord under gräset vid paddocken så det gör ju inte heller något att sanden blir kvar eftersom jag strävar efter att få bort även gräset. Då blir det ju samma material överallt.
Det är ett kämpande men det är det nog värt.

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Gjorde ett par cavaletti/hinderstöd igår...en vidareutveckling på dem jag gjort innan (Har inte hunnit måla dem än :angel: ):

hind1-1.jpg

hind2-1.jpg

hind3-1.jpg

Man kan alltså lägga bommen på fyra olika höjder, med 10cm intervall. Och som synes, två bommar samtidigt om man vill göra tex en liten trippelbarr :D

haha:rofl: Det skulle ju va übersmart ju! synd man inte har eluttag precis breve:p

Sitter dom fast ordentligt och att ingen nafsar på dom så funkar det nog riktigt bra:p Mina har inte blåst bort än eller snurrat runt än vad jag vet:p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
599
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II