Sv: Bygga egna hinder???
Eftersom jag är bonnunge så finns det ju en hel del maskiner hemma som kan göra jobbet åt mig
Behöver inte hyra liksom.
Harva funderade vi på att göra i början men eftersom det blir så mycket lösa tuvor överallt så struntade vi i det. Lika så att plöja upp jorden.
Så vi tog våran lastmaskin med skopa och skaktade bort ett lager jord. Inte djupt eller så, utan bara för att få bort de största ojämnheterna. Sen så åkte vi runt flera varv med sladdplanka och pinnharv för att fånga upp diverse pinnar, grästorvor och skräp.
Letade upp några störar på gården, åkte till grodden och köpte billigt elband och elhandtag. Isolatorer till elbandet hade jag i stallet sen innan. Stängslade sen. Vart 39 * 55 meters paddock, mer kunde jag inte ta till eftersom marken började luta.
Sen ju mer gräset kom fram så har jag åkt upp dit för att klippa så det ser mer eller mindre ut som en ganska fin gräsmatta nu
Men det finns fortfarande några ojämnheter kvar som jag skulle vilja få utslätade.
Så nu håller vi mest på och toppdressar, som det så fint kallas. Vi lägger på sand där det behövs och tillslut så växer gräset upp där igen och bildar ny gräsmatta. Det är sandjord under gräset vid paddocken så det gör ju inte heller något att sanden blir kvar eftersom jag strävar efter att få bort även gräset. Då blir det ju samma material överallt.
Det är ett kämpande men det är det nog värt.