Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Eftersom att disskutionen handlade om att göra egna koner så tänkte jag tipsa om min idé helt enkelt:) Och som det redan har nämnts så blir det en hel del pengar om man behöver många;)
Och den här tråden går väl mycket ut på att man ska göra egna saker för att bl.a spara pengar.

Eftersom att disskutionen handlade om att göra egna koner så tänkte jag tipsa om min idé helt enkelt:) Och som det redan har nämnts så blir det en hel del pengar om man behöver många;)
Och den här tråden går väl mycket ut på att man ska göra egna saker för att bl.a spara pengar.
Jo, det har du ju helt rätt i :) Ursäkta mig!

hmmm... får räkna på vad jag tjänar mest på... att göra egna eller köpa. Tack ändå:D

Det är ju roligare med egna! Och de med underlägg är riktigt smart, fast om de blåser borde inte de blåsa iväg då?

jo, det har du kanske rätt i, tänkte inte på det:p Får försöka komma på nån bra lösning:)

*kl*

jag måste bara få säga att alla hinder här är verkligen sjukt fina!
hade också tänkt att bygga mig ett par hinder framöver, så nu blir jag ju proppad med inspiration :)

Senast ändrad:

Det ska jag verkligen:D

Tänkte först om man kunde häftstifta fast underläggen på en furkantig brädbit (bräda är ju större, tjockare och tyngre) men det kna ju vara svårt att få tag i... sen funderade jag på om man kunde fästa fast underlägget på typ en liten armeringsmattebit, men det är inge bra i längden heller.... Nä, det var svårt det här.

Det skulle kanske funka:) Det enda man kan göra är väl att prova och se. När jag väl får tummen ur att göra några så tror jag att jag provar som jag tänkte från början, fungerar inte det, får jag fundera ut nån bra lösning;)

Alternativt är ju att man gör dem en aning vidare än vanliga koner. Alltså inte lika spetsig, då blir det ju stadigare:)

Recept på billig och bra vatten matta:

Ta en st gammal gummimatta från tranport (hör efter på ngt ftg som säljer släp om de får in ett gammalt där de tänker byta mattan)

Skär till i den storlek/form du vill ha.

Klä med vaxduk i valfri kulör/mönster.Häfta fast med häftpistol.

Voila.............en vatten/titt matta som ligger säkert och inte fladdar för nästan inga pengar.

Rekommendation från en banbyggare.

:bow: Übersmart! Då kan ju hästen gå på den också! Kan vara bra till min bruksridningsbana:p Tackar! :D

Jag har koner med bokstäver på.
jag köpte konerna på Gekås ullared för 9kr/st och sedan bokstäver med klister på.

de ser ut såhär:

ullared060.jpg
[/IMG]

men man får ju räkna in resan med då.. vet inte vad det ligger har aldrig varit där.. vet du om de har kvar koner då? hur höga är de?

nä de e väl klart att man inte kan åka dit bara för att köpa några koner...
annars så har börjes för 109kr.
båda sorterna är 30cm höga.

Har läääänge funderat på en tur dit.......nu fick jag ett skäl till.Det ser bra ut.

*kl*

Som koner har jag dunkar (5liters) som det varit bensin i, t.ex. till motorsågar. Dunkar som det funnits spolarvätska, glykos (mindre farligare vätskor) är inte att rekommendera då de blir spröda och går sönder efter ett tag. För att få dem att stå och stå kvar har jag fyllt dem med lite sand (räcker med 5 cm).
Jag fick mina på ett naturbruksgymnasium vilket medförde att jag hade en hel uppsättning med en gg. Annars tar det ju ett tag att samla. Och gratis blev det.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
597
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama