Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

KL

eriica-o21, du frågade ju om "grenar" man kan ha till bommar.

Något som skogsägare inte brukar vilja ha i skogen är väl asp-slanor. Sånna brukar man få hugga ner och de finns ju i varierande längd och tjocklek. Raka oftast också:p Fråga någon närgående skogsägare så får du säkert hugga ner sånna :)

Eller kan man köpa långa störar på grodden:D

asp är väl inte att rekomendera, helst ska det vara gran, de håller bäst och så blir de lättast när de torkar.

varför inte fråga någon skogsägare om man inte har själv om man får lite gran? Man måste ju röja i skogen ibland..

Själv har man det så bra att mamma äger skogen.. kan ta nästan vad jag vill!

http://www.pixbox.se/pic_show_id11780798.html
Dessa hinderstöd är ännu lättare att bygga. Till ett hinderstöd
behöver du fyra bräder. Mina är 30cm och 40cm. Ju högre
hinder man vill ha, desto bredare bräder bör man använda med
tanke på stabelitet. Gör man fler än två hinderstöd kan man
placera dem uppe på varann för att få högre höjder. De är
jättelätta att bära och jättlätta att bygga.
Efter jag byggt dem målade jag med vanlig husfärg. Det är
meningen att bommarna ska ha röda ränder men det har jag
inte hunnit ännu.

/Kristin

Åh! Tack så jättejättemycket! Där är nästan alla mina hinderproblem lösta. Vi har massor av spillplankor i den storleken här på gården. Och om man hittar fyrkantiga brädbitar så blir det ju jättefina "sockerbitar".

Tyvärr måste jag ha en paddock först. Och det är ju inte världens lättaste uppgift att hitta.^^ Och bommar förståss. Men det löser sig. :)

Åh! Tack så jättejättemycket! Där är nästan alla mina hinderproblem lösta. Vi har massor av spillplankor i den storleken här på gården. Och om man hittar fyrkantiga brädbitar så blir det ju jättefina "sockerbitar".

Tyvärr måste jag ha en paddock först. Och det är ju inte världens lättaste uppgift att hitta.^^ Och bommar förståss. Men det löser sig. :)

Oj oj..jag drunknar nästan i ditt beröm :D. Va kul att du gillade dem! Har du ingen plan äng du kan rida på? Jag har ingen paddock så jag rider alltid på gräs förutom när jag ibland rider på bygdegårdens parkering. Men då måste man kratta efter sig :smirk: ..

Så här ser ett av våra hinder ut:

hinder.jpg

Ska se om jag kan gå ut och fota muren också

hoho, min farsa och farbror´n äger också mycket av skogen häromkring så jag har stort urval jag med:p Fast när dom ändå hade långa störar liggandes utanför stallet så vafan :rofl:

pihu.. jag gjorde en bruksridningsbana igår med massor av bommar och konor... Men dom räckte ju inte till!!! Fattades egentligen 16 bommar och typ 10 konor:angel: Det blir te o göra fler... suck, jag som tröttnat på att måla....:crazy:

Haha, en till som har tröttnat på att måla :D:D Jag ahr målat massa Working Equitation-grejjer också, känns som om man inte hinner med annat. Har för övrigt en grind och fyra nya stolpar plus några plank klara, ska bara iddas fota dem med...

haha, jaa, har hållt på och målat boxar och stalldörrar dessutom så jag orkar inte pillemåla igen:eek: tror min färg tagit slut också:crazy:

Kul med bilder:D Är inte så haj på detta med working equitation. Vad gör man i den grenen? Har jag fel om jag säger att det inte är så långt ifrån bruksridning?

men man skulle ju hellre vilja att resultatet ploppade fram direkt:p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
596
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama