Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är för tidigt att dra några slutsatser om både Mp och L. Det är små distrikt som räknats och med tanke på var de bör ligga så är nog inte Mp förstahandsvalet (bränsle) eller L heller för den delen.
Jag skulle snarare säga att jag är förvånad att Mp ligger så bra till vid den här tidpunkten.
Jag med, L ligger än så länge under spärren men MP har faktiskt kommit upp till 4,9% :up:

Förstår inte att vi fortfarande har samma gammalmodiga valsystem. Det känns otroligt förlegat. Det borde kunna förnyas till ett smidigare och mer modernt system. Möjligheten borde finnas att rösta med bank id.
Fast du kommer ändå behöva släpa dig till vallokalen så vad vinner vi på det?

Enligt Aftonbladet (;)) så har S på riksnivå i Stockholms län än så länge ökat med 7,8%.
Jag kanske tolkar kartan fel(?) men det ser ut som att den totala procenten är mera än vad den var förra valet, kan den sjunka till under vid det här nuläget? 🤔

Svt hade en expert som visade en graf där han pratade om att 400 distrikt var den magiska gränsen där man kan ungefär se hur det kommer att sluta.
Jag hoppas verkligen att han har rätt :angel:

Edit: Ah, den slutar inte förrän 1100 distrikt har räknas. Magisk kvart kallar de den visst :p vi får väl se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 500
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar