Jag tittar inte i år, orkar inte med det tyvärr. Men såg några partiledare svara på några frågor i något klipp för några dagar sedan och reflekterade över hur obildat Jimmie Åkesson som vanligt svarade. När de andra gav vettiga svar, var han mer glidande och ickeakademisk eller hur jag ska uttrycka mig, i sitt svar.För en stund sen kom jag till TV:n från köket och hörde ett BRÖÖÖL...jag vet inte vilka det var men gissar på SD, kändes bekant från tidigare valvakor
Jag förvånas över att man kan rösta på någon som inte ger ett bildat uttryck, han vill leda Sverige, men han är inte i mina ögon bildad nog för att jag ska känna mig trygg med det, det förvånar mig att andra vill lägga det i hans händer. Men kanske är det för att han kommer nära outbildade människor, uttrycker sig som dem? Man kan inte se igenom allt det dumma utan ser bara en människa från samma position som en själv och uttrycker sig med samma lågutbildade språk.
Själv får det mig att vilja kräkas att ha en sådan person så högt i Sveriges ledning, i beslutsfattande position. Hans språk visar på okunnighet.