Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår inte att vi fortfarande har samma gammalmodiga valsystem. Det känns otroligt förlegat. Det borde kunna förnyas till ett smidigare och mer modernt system. Möjligheten borde finnas att rösta med bank id.
Hur ska det gå säkert med tanke på hur många som får sina konton kapade. Hur ska du hålla koll så att röster inte säljs eller att folk får möjlighet att kunna rösta utan någon annan lägger sig i och påverkar.

Om det är några som har koll på politik så är det väl just HBTQI+ så där tappar nog L en hel del väljare.
Verkligen! Men jag tänker att personer som är anti vissa folkgrupper (oavsett vilken folkgrupp det är) tenderar att underskatta deras intelligens, utbildningsnivå m.m. Det är väl just därför de är anti dem från början många gånger.

Verkligen! Men jag tänker att personer som är anti vissa folkgrupper (oavsett vilken folkgrupp det är) tenderar att underskatta deras intelligens, utbildningsnivå m.m. Det är väl just därför de är anti dem från början många gånger.

Jag tror inte L är anti HBTQI+ men det drar väl lite till hur liberalism ibland är - ”var den du är men du får klara dig själv”.

Kom hem från stallet för en timme sen och satte på valvakan på svt. Först gick de till SDs vaka i Sölvesborg och sen såg jag de preliminära siffrorna att SD just då var näst störst. Det gav mig så mycket ångest att jag tittar på ett gammalt avsnitt av Morden i Midsummer istället. Jag läser vad ni skriver här och känner mig lite som Malin Baryard vid OS-finalen i Peking då hon tittade på Henrik von Eckermann istället.

Aftonbladet har ju som sagt tappat kontakten med valmyndigheten men det fanns lite intressanta siffror om blockalternativ. Än så länge är det bara V+S+MP+C som skulle bli 50% tillsammans. Alla andra blockalternativ, januaripartierna, högern eller alliansen etc, är under.
Så de är väl de enda som har en möjlighet till att bilda en regering utan att behöva stöd från andra partier utanför.

Aftonbladet har ju som sagt tappat kontakten med valmyndigheten men det fanns lite intressanta siffror om blockalternativ. Än så länge är det bara V+S+MP+C som skulle bli 50% tillsammans. Alla andra blockalternativ, januaripartierna, högern eller alliansen etc, är under.
Så de är väl de enda som har en möjlighet till att bilda en regering utan att behöva stöd från andra partier utanför.
Svt.se funkade för att se hur det går i specifika distrikt.

Och det kommer inte att hända, det skulle vara politiskt självmord för både (S) och (C) att regera med (V).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 500
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar