Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Knappade in mig till regionvalet och det är bara stockholm kommun räknat i regionen ännu (:arghh: jag är så nyfiken!), men när jag klickade mig in i stockholms kommun så är inga distrikt räknade ännu :confused: Jag blev glad i onödan då kommunen var röd :meh:

Jag tror mer det har att göra med att de lyckats nå väljare som inte andra lyckats med. Och framgången är egentligen inte så förvånande som den är tragisk, dessa områden är ju en del av samhället, precis som alla andra. Och SD med kompisar som koranbrännaren polariserar och hetsar mot muslimer, medan Nyans polariserar och hetsar för muslimer.
Jo, men tänk då om S kunde markerat emot koranbränningar och hets mot muslimer i större utsträckning... för det har man verkligen inte gjort nu. Men ja, man nåt kanske inte fram till vissa väljare av andra skäl.

Preliminärt har kommit för mitt distrikt. Nästan 89% har röstat. Dom 3 största partier skiljer det bara 1,5% på och är M, SD och S.
Är ett typiskt villaområde distrikt med enstaka gårdar med mer än medel med högutbildade och även stor del arbetare ala volvo, snickare mm.

306306715_401711378797821_3442800514766799050_n.jpg
Just nu ser det VÄLDIGT trevligt ut när det gäller regionvalet i Sthlm iaf :D

Jo men klickar man sig in i kommunerna så ser man att det är bara 1 eller inga distrikt färdigräknade :confused::cautious:
Men det är väl för att du då kollar på resultat för kommunröstning? De börjar med riksdagsrösterna, där är mer än hälften av rösterna räknade. Till kommunval är nu bara 56 av 598 distrikt räknade :)

Kollade preliminärt valresultat för kommunen och det verkar åtminstone som om SD står kvar på sin plats som 3e största parti. Var rädd att de skulle växa.
M kommer leda och S är inte långt bakom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar