Nej, jag kollade regionvalet som du skrev om?Men det är väl för att du då kollar på resultat för kommunröstning? De börjar med riksdagsrösterna, där är mer än hälften av rösterna räknade. Till kommunval är nu bara 56 av 598 distrikt räknade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag kollade regionvalet som du skrev om?Men det är väl för att du då kollar på resultat för kommunröstning? De börjar med riksdagsrösterna, där är mer än hälften av rösterna räknade. Till kommunval är nu bara 56 av 598 distrikt räknade
I skrivande stund, på regionvalet, när man kollar hela Stockholmsregionen, så är ungefär hälften av distrikten räknade och då har S ökat 9(!) %, V har ökat 1,6% och M har minskat 4,2% (SD upp 1,4%).Tack för kvällens hittills bästa inlägg, nu känns det lite bättre.
Tråkigt tränd efter flera val med ökat deltagande så går det kraftigt neråt igenValdeltagandet verkar vara 80% nu
Knepigt. När jag kollar så ser det inte så konstigt ut.Nej, jag kollade regionvalet som du skrev om?
Jag har många omkring mig som har borgerliga värderingar, och majoriteten röstar S i regionalvalet för de tycker att den förda politiken är katastrofal.I skrivande stund, på regionvalet, när man kollar hela Stockholmsregionen, så är ungefär hälften av distrikten räknade och då har S ökat 9(!) %, V har ökat 1,6% och M har minskat 4,2% (SD upp 1,4%).
Fast vänta lite, pratar du om regionvalet (jag kollar också på aftonbladets hemsida) så står det att 15 valdistrikt av 1412 är räknade - det är inte hälften?I skrivande stund, på regionvalet, när man kollar hela Stockholmsregionen, så är ungefär hälften av distrikten räknade och då har S ökat 9(!) %, V har ökat 1,6% och M har minskat 4,2% (SD upp 1,4%).
Denna låt spelar upp sig om och om igen i mitt huvud nu:Faaan, jag orkar inte med att skillnaden mellan blocken minskar.
Nu leder högern även i mandatHögern leder i % nu
Första gången denna kväll som jag nästan börjat gråta av hopplöshet (det händer regelbundet annars också, men första för kvällen som sagt...) Hur kan fler inte se vad som händer?Denna låt spelar upp sig om och om igen i mitt huvud nu:
"They return, the Nazis, every seventy years [...] there's no brave England, no brave Russia, no America - their sins come home to haunt us from the wrong side of the gun [...]"
Det var precis såhär det gick till då också. Det var ingen som röstade för förintelsen, ingen från nazistpartiet som gick ut med att folk skulle dödas eller torteras eller utrotas. De röstade bara inte mot hatet, utan lät sig svepas med, och sen var det förvåning och fasa över vad som skedde. Och nu är det vi som gör samma sak. The wrong side of the gun: nu är det vårt land som håller i gevären. Och vissa av oss som bor här har dem riktade mot sig. Men världssituationen är annorlunda nu, och jag tror inte det kommer någon till undsättning. Mitt hjärta brister för Sverige.
Läs inlägg #230.Nu leder högern även i mandat
Gud, jag vet inte var jag tittar just nu. Totalförvirrad. Ska rasta hundarna och försöka ignorera att de på TV säger att de blåbruna leder för stunden i riksdagsvalet...Tittar du kanske på valet till riksdagen @Red_Chili ? Där i stockholms regionen så är hälften av alla valdistrikt räknade.