Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
I skrivande stund, på regionvalet, när man kollar hela Stockholmsregionen, så är ungefär hälften av distrikten räknade och då har S ökat 9(!) %, V har ökat 1,6% och M har minskat 4,2% (SD upp 1,4%).
Fast vänta lite, pratar du om regionvalet (jag kollar också på aftonbladets hemsida) så står det att 15 valdistrikt av 1412 är räknade - det är inte hälften? :confused:

Edit: Uppdaterade sidan och den säger samma sak fortfarande, fast 17 istället för 15.

Faaan, jag orkar inte med att skillnaden mellan blocken minskar.
Denna låt spelar upp sig om och om igen i mitt huvud nu:

"They return, the Nazis, every seventy years [...] there's no brave England, no brave Russia, no America - their sins come home to haunt us from the wrong side of the gun [...]"

Det var precis såhär det gick till då också. Det var ingen som röstade för förintelsen, ingen från nazistpartiet som gick ut med att folk skulle dödas eller torteras eller utrotas. De röstade bara inte mot hatet, utan lät sig svepas med, och sen var det förvåning och fasa över vad som skedde. Och nu är det vi som gör samma sak. The wrong side of the gun: nu är det vårt land som håller i gevären. Och vissa av oss som bor här har dem riktade mot sig. Men världssituationen är annorlunda nu, och jag tror inte det kommer någon till undsättning. Mitt hjärta brister för Sverige.

Denna låt spelar upp sig om och om igen i mitt huvud nu:

"They return, the Nazis, every seventy years [...] there's no brave England, no brave Russia, no America - their sins come home to haunt us from the wrong side of the gun [...]"

Det var precis såhär det gick till då också. Det var ingen som röstade för förintelsen, ingen från nazistpartiet som gick ut med att folk skulle dödas eller torteras eller utrotas. De röstade bara inte mot hatet, utan lät sig svepas med, och sen var det förvåning och fasa över vad som skedde. Och nu är det vi som gör samma sak. The wrong side of the gun: nu är det vårt land som håller i gevären. Och vissa av oss som bor här har dem riktade mot sig. Men världssituationen är annorlunda nu, och jag tror inte det kommer någon till undsättning. Mitt hjärta brister för Sverige.
Första gången denna kväll som jag nästan börjat gråta av hopplöshet (det händer regelbundet annars också, men första för kvällen som sagt...) Hur kan fler inte se vad som händer? :cry:

Detta visar iallafall att det är så knappt mellan blocken att det inte går att förutse saker i förväg :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar