Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt. Jag är ju (numera) typ socialliberal med lite mer vikt åt social. Men det betyder ju inte att jag ansåg att högern var vidriga och korkade, de hade bara en annan syn på hur samhället borde styras. Som jag sagt tidigare, de seriösa partierna vill ju samhället som helhet väl (även om de flesta partierna har sina lik i garderoben).

SD har inte lik i garderoben, de har dem som förtroendevalda. Samt att de gör inget för att ta avstånd ifrån sina rötter... för de vill helt enkelt inte det.
För de vill leva och verka i nuet precis som kommunisterna

https://www.dn.se/sverige/sa-forsokte-utlandska-aktorer-paverka-arabisktalande-svenskar-infor-valet/

Snacka om att detta kommer föda fientlighet. Och dessutom kanske det blir en ögonöppnare, vi har en stor grupp människor i Sverige som inte överhuvudtaget delar våra officiella värderingar. Jag skriver officiella eftersom det finns olika i vårt land.
Jag kan ju se flera likheter mellan detta och hur SD var innan de utåt sett tonade ner sig (så länge de är nyktra då, uppenbarligen kryper det fram både våld och heil seger när det är alkohol inblandat).

Verkar som Centerpartiet tycker att en viss Annie borde avgå om man ska tro nyhetsmorgon. Skulle gissa att det beror på att det tappade mycket väljare på landsbygden till ett visst annat parti.

Verkar som Centerpartiet tycker att en viss Annie borde avgå om man ska tro nyhetsmorgon. Skulle gissa att det beror på att det tappade mycket väljare på landsbygden till ett visst annat parti.
Vad bra, då kanske man kan rösta på dem sen. Hade kunnat tänka mig det i teorin men inte så länge Annie är partiledare.

Men det räcker inte, de måste lägga om hela politiken för att återfå sina gamla väljare, de måste bli ett bondeparti igen. Och i såna fall sticker alla deras nyfunna storstadsväljare... Svårt att kombinera de båda.

Jag förstår dig absolut men tyvärr är det nog så att folk är rädda att få gå från hem och hus och helt enkelt ser detta som det bästa alternativet, som jag sa så är det vad jag tror. Sen är dte givetvis inte okej med vad SD tycker om rasism (ptja gå tillbaka till andra världskriget finns det en hel del om socialdemokraterna som inte är vackert så bruna kan ju de med anses ha varit) och framförallt ställer jag mig emot deras syn på sexuell läggning- den hör verkligen inte ens hemma i politiken öht.

NEJ. Socialdemokraterna är och har inte varit bruna.

Vi som land samarbetade med Tyskland under andra världskriget för att hålla oss utanför vilket inte var så himla trevligt... men vi samarbetade också med britterna (Stockholm var välkänt som en spioncentral under andra världskriget). Plus att under kriget leddes landet av en samlingsregering, om än med en socialdemokratisk statsminister.

Men det räcker inte, de måste lägga om hela politiken för att återfå sina gamla väljare, de måste bli ett bondeparti igen. Och i såna fall sticker alla deras nyfunna storstadsväljare... Svårt att kombinera de båda.
Det har det nog lite jobbigt just nu skulle jag kunna tänka mig. Man vill inte tappa väljare på landsbygden men man ville heller inte som du säger tappa sina storstadsväljare.

Tidigast ikväll kan vi kanske få ett resultat om hur det går i valet, de tror att de ska klara av att räkna alla utlandsröster och sena förtidsröster.
Tror ni vi kommer få ett svar ikväll eller kommer det imorgon som de först sa?

Vad bra, då kanske man kan rösta på dem sen. Hade kunnat tänka mig det i teorin men inte så länge Annie är partiledare.

För mig är partiledarna inte avgörande åt endera hållet, om det inte är extremt på något sätt. Så om C hittar en ny bra partiledare är det helt okej för mig, Annie Lööf har varit på sin post ganska länge. Däremot verkar önskemålet om bytet av partiledare andas en vilja att ansluta sig till rasist- och nazistkramarrörelsen och det är otänkbart att rösta på. Oavsett vem som skulle bli ny partiledare.

Ja och se vad som hänt när det regerades på en höger-budget. Inget har blivit bättre kanske?
Detta glöms ofta bort, så spinner vidare på detta.

Det är lätt att att beskylla Magdalena Andersson för mycket, men utrymmet att driva socialdemokratisk politik har varit litet.
Kristersson var ju skarp mot Löfvens regeringen och menade att den var historiskt svag och aldrig borde ha tillträtt.

Nu lutar det åt att Kristersson med det tredje största partiet ska bilda regering tillsammans med lilla KD. Det med stöd av ett splittrat L och ett SD som har SM-guld i grenen politiska vildar. Det tycker inte jag är ett seriöst agerande för Sverige bästa.

Om Kristersson på allvar vill ha den starka regering som Sverige behöver borde han vända sig till Magdalena Andersson. Då krävs det ett stödparti och Centern skulle utan knussel kunna ta den rollen. Även L borde vara på hugget för en sådan lösning. Då behöver ingen riskera kohandel med ytterlighetspartier eller politiska vildar.

Men ängsligheten för SD äter upp de andra partierna när de istället borde se till att äga sina egna hjärtefrågor.

Nu har det första av de tidigare oräknade valdistrikten kommit in, man får återgå till att uppdatera rösträkningen frekvent för att se om det rör på sig eller ej..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 516
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5