Noterade förvånat att Uffe i sitt tal i stort sett hyllar MA, påpekar att resultatet inte är klart innan onsdag och talade om att det kommer behövas breda samarbeten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast SD med sina 20 procent kommer ju inte kunna införa vilka galenskaper som helst.
De kommer gå lydigt i M koppel i försämringen av socialförsäkringen, utförsäkring, nyinförandet av stupstocken, sänkningar i a-kassa, försämring av arbetslagstiftning. Allt så de kan få fler poliser, stoppar integrationsprojekt och kommer vara inne och gräva i lagstiftning, eg dra tillbaka medborgarskap hur det nu ska hjälpa om man enbart innehar svenskt medborgarskap. Och lagstifta om att hela familjen till en brottsling ska kunna utvisas, samt dolda vittnen. Att det sedan inte blir fällande domar eftersom resten av rättssystemet inte hinner mer, spelar mindre roll.
De två senaste kommer Sverige som amen i kyrkan att fällas för första gången någon driver det till EU domstolen i Haag. Försvarets rätt till offentliga vittnen är en av grunden i ett demokratiskt självständigt rättsväsende. Det andra är att det inte finns något som heter kollektiv bestraffning annat än i fängelser eller diktaturer. I en rättstat är det enbart individen som begår brottet som straffas, samt de som genom handlingar har aktivt bidragit till att brottet begåtts.
Det första som kommer införas är också att SVT public service inskränks till förmån för 'alternativa' mediakällor.
Självklart ska vi agera mot de faror som de som redan finns och förvärras, det skrev jag också. Jag vill bara inte att folk ska gå under av ångest och tänka på alla framtida faror som inte är här ännu, ta ett steg i taget och fokusera på dagens först.Fast det är nog inte massutrotning som någon är rädd för. Vi är rädda för det indirekta våldet, det smygande våldet, som redan finns och förvärras. De små stegen av grymhet som bit för bit förvandlar Sverige till en modern förtryckarstat, där allt göms bakom ord om framgång och skönhet. Konkret: Aborträtten, övervakning, rättssäkerheten, välfärden, tillgängligheten, asylrätten, transvården, rätt till egendom, kvinnans säkerhet från mäns våld, yttrandefrihet och pressfrihet... Lite i taget tills vi står där och människor dör och lider, och vi tycker att det är normalt.
Det behövs inte gaskamrar när människor drunknar i Medelhavet. Det behövs inte koncentrationsläger när vi har fängelser. Det behövs inte ghetton när vi har gängkriminalitet att skylla på i förorterna. Vi behöver inte SS när vi har civila som misshandlar och dödar. Vi kan inte vänta på sådana förslag du pratar om (de kommer inte komma), utan vi måste agera nu mot den dolda fascismen.
Men när högerblocket dansar efter deras pipa och S visslar med så.
Om det blir jättebra då.? Kommer du att öppna dina ögon och ändra dig? Skulle inte tro det. Precis som du är inrutad i ditt är andra inrutade i sitt. Tycker inte det är rättvist att du tycker att andra ska ändra sig om du inte själv skulle kunna tänka dig att ändra dig att rösta åt höger av ren principMitt hopp sitter till att annars gör de blåbruna ett så dåligt jobb vid makten (utan att förstöra allting fullständigt) att flera öppnar sina ögon och ändrar sig.
Undra om han satt i ett hörn och andades i en papp påse innan talet?Noterade förvånat att Uffe i sitt tal i stort sett hyllar MA, påpekar att resultatet inte är klart innan onsdag och talade om att det kommer behövas breda samarbeten?
Han verkade inte själaglad trots att blocket nu leder, så uppenbarligen en bitter eftersmak att SD är större än M.Undra om han satt i ett hörn och andades i en papp påse innan talet?
Om det blir jättebra då.? Kommer du att öppna dina ögon och ändra dig? Skulle inte tro det. Precis som du är inrutad i ditt är andra inrutade i sitt. Tycker inte det är rättvist att du tycker att andra ska ändra sig om du inte själv skulle kunna tänka dig att ändra dig att rösta åt höger av ren princip
På heder och samvete, om de sjuka och utsatta (med alla minoritetsgrupper det innebär, inklusive asylsökande etc) får det jättebra - då ska jag skriva ut den här sidan på papper och äta upp mina ord!Om det blir jättebra då.? Kommer du att öppna dina ögon och ändra dig? Skulle inte tro det. Precis som du är inrutad i ditt är andra inrutade i sitt. Tycker inte det är rättvist att du tycker att andra ska ändra sig om du inte själv skulle kunna tänka dig att ändra dig att rösta åt höger av ren princip
Han verkade inte själaglad trots att blocket nu leder, så uppenbarligen en bitter eftersmak att SD är större än M.
Dagens faror är de jag listade, de är alla baserade på motioner SD lagt eller politik de vill driva. Vi är där. Nu. Så förtvivla inte över framtida faror - agera på de nutida.Självklart ska vi agera mot de faror som de som redan finns och förvärras, det skrev jag också. Jag vill bara inte att folk ska gå under av ångest och tänka på alla framtida faror som inte är här ännu, ta ett steg i taget och fokusera på dagens först.
Iallafall jag kan ibland känna sådan ändlös förtvivlan över framtida faror att man blir lamslagen och tänker att det är hopplöst. Men det jag vill säga är att vi inte är där än, låt oss ta dagens faror först och ett steg i taget.
Den dagen då högern skyddar alla människors lika värde lovar jag att jag ska överväga att rösta på dem!Om det blir jättebra då.? Kommer du att öppna dina ögon och ändra dig? Skulle inte tro det. Precis som du är inrutad i ditt är andra inrutade i sitt. Tycker inte det är rättvist att du tycker att andra ska ändra sig om du inte själv skulle kunna tänka dig att ändra dig att rösta åt höger av ren princip
Kanske att klockan är tio i två på nattenVad säger att hennes ögon inte är öppnade?
Jag är inte ett dugg lojal, förutom mot fakta och resultat. Blir det strålande och alla människor i Sverige får det bättre - alla, inte bara de högavlönade - och SD får ordning på integrationen och utanförskapet så att alla människor mår bra och brottsligheten sjunker - då kommer jag vara den första att kyssa Åkessons fötter.Om det blir jättebra då.? Kommer du att öppna dina ögon och ändra dig? Skulle inte tro det. Precis som du är inrutad i ditt är andra inrutade i sitt. Tycker inte det är rättvist att du tycker att andra ska ändra sig om du inte själv skulle kunna tänka dig att ändra dig att rösta åt höger av ren princip
Extinction Rebellion la ut något om att det bästa man kan göra för klimatet är att äta en miljardär. Finns väl någon bra tråd om höstgrytor här på forumet? Just saying...Jag är allra mest oroad för klimatet, och i andra hand för allt som @Nahar tog upp. Så bra inlägg.
Det kan tyckas grymt att oroa mig för naturen i första hand och människor i andra hand, men det är just människor jag oroar mig mest för, på det stora hela. Planeten klarar sig. För mänskligheten är det mer osäkert.
Lika värde hur? Det är ett väldigt trubbigt mätinstrument som man endast kan utläsa genom politiska glasögon. Rent samhällsekonomiskt kan inte alla vara lika mycket värda till exempel.Dagens faror är de jag listade, de är alla baserade på motioner SD lagt eller politik de vill driva. Vi är där. Nu. Så förtvivla inte över framtida faror - agera på de nutida.
Den dagen då högern skyddar alla människors lika värde lovar jag att jag ska överväga att rösta på dem!
Får se hur roligt det blir när de nya kärnkraftverken alla gläder sig åt ägs av Kina.