Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
De har, tyvärr, blivit ett negativt parti, dvs de pratar om vad som är fel, snarare än lösningar och vad som kan göras rätt. Plus då att de hamnat i en perfekt storm av skenande fossilbränsle och elpriser där alla svenskar nu skriker efter sin älskade kärnkraft som boten mot prishöjningarna. Att de kommer få effekt tidigast om några år spelar ingen roll i sammanhanget. Just kärnkraften har MP profilerat sig start emot.

Fö tror jag inte MP kommit in i riksdagen utan S stödröster.

Jag begriper faktiskt inte varför man stödröstar ett parti som uppenbarligen håller på att hamna under spärren. Är det inte demokrati om partier som majoriteten folket inte har intresse av åker ut?

Förlåt en politiskt imbecill, men är det självklart att Uffe blir stadsminister om högerblocket tar hem detta? Även om SD skulle ha fler röster?

Förlåt en politiskt imbecill, men är det självklart att Uffe blir stadsminister om högerblocket tar hem detta? Även om SD skulle ha fler röster?

Jag tror inte M vill verka som andrafiol till SD oavsett vad de i övrigt kan lyckas få igenom. Sätter mitt hopp till deras stolthet iaf 🙏

Har ett litet hopp för en stabil regering med M, S och C vid rodret. Kanske kan hända om SDs krav på M är för höga 🙏

Jag tror inte M vill verka som andrafiol till SD oavsett vad de i övrigt kan lyckas få igenom. Sätter mitt hopp till deras stolthet iaf 🙏

Har ett litet hopp för en stabil regering med M, S och C vid rodret. Kanske kan hända om SDs krav på M är för höga 🙏
Ja, skulle ju också kunna vara så att M + KD:s röster räknas ihop?

I min kommun är det tydligt att folk dom har väldigt lite interaktion med invandrare, bor långt från gator där gängkriminalitet osv kan hända hat röstat på SD.

Kommunen är delad i två, samhällena och 'landet'. De som bor på landet är gula, samhällena är röda.

Över lag är jag också besviken. På att folk är rasister, lättlurade och populistiska.

Jag begriper faktiskt inte varför man stödröstar ett parti som uppenbarligen håller på att hamna under spärren. Är det inte demokrati om partier som majoriteten folket inte har intresse av åker ut?
För att man prioriterar vilket styre det blir framför hur mandatfördelningen mellan partierna blir?

Tycker inte det är svårt att förstå taktikröstning i den situationen som är nu (alternativ för regeringsbildning och
balansen mellan de alternativen)
Däremot ren stödröstning för att av princip behålla ett parti när det inte finns andra skäl till det skulle jag ha svårare att förstå.

Mörker.

Nu står hoppet till att SD går ut så hårt att L måste säga nej. Chansen är dock liten att det slutar där, med den omläggning av synen på rasism och konservatism som det så kallade Liberalerna gjort.

Det är något lite konstigt med att se moderater och sverigedemokrater stå och se besvikna ut och förklara besvikelsen över att det inte blev maktskifte innan man går och lägger sig och sedan detta blåbruna mörker till frukost.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?