Jag känner mig bedrövad idag. Som en djup svart kleggig klump som har satt bo i bröstet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De har, tyvärr, blivit ett negativt parti, dvs de pratar om vad som är fel, snarare än lösningar och vad som kan göras rätt. Plus då att de hamnat i en perfekt storm av skenande fossilbränsle och elpriser där alla svenskar nu skriker efter sin älskade kärnkraft som boten mot prishöjningarna. Att de kommer få effekt tidigast om några år spelar ingen roll i sammanhanget. Just kärnkraften har MP profilerat sig start emot.
Fö tror jag inte MP kommit in i riksdagen utan S stödröster.
Jag känner mig bedrövad idag. Som en djup svart kleggig klump som har satt bo i bröstet.
Förlåt en politiskt imbecill, men är det självklart att Uffe blir stadsminister om högerblocket tar hem detta? Även om SD skulle ha fler röster?
Ja, skulle ju också kunna vara så att M + KD:s röster räknas ihop?Jag tror inte M vill verka som andrafiol till SD oavsett vad de i övrigt kan lyckas få igenom. Sätter mitt hopp till deras stolthet iaf
Har ett litet hopp för en stabil regering med M, S och C vid rodret. Kanske kan hända om SDs krav på M är för höga
Grattis. Här har regionen blivit katastrof.Enda glädjande är att sjukvårdspartiet i regionen (Norrbotten) minskade med över 26 procentenheter
Hoppas S kan få styr på det hela
Nej jag förstår inte heller varför ens ”tävla” när vinnaren inte vinner.Hemskt. Ont i magen.
Men jag fattar ändå inte hur S inte kan få chansen först när man är det partiet som vann?
För att man prioriterar vilket styre det blir framför hur mandatfördelningen mellan partierna blir?Jag begriper faktiskt inte varför man stödröstar ett parti som uppenbarligen håller på att hamna under spärren. Är det inte demokrati om partier som majoriteten folket inte har intresse av åker ut?
Hur definierar du att "vinna" i detta sammanhang?Hemskt. Ont i magen.
Men jag fattar ändå inte hur S inte kan få chansen först när man är det partiet som vann?
Och hur bra fungerar det nuförtiden?Hur definierar du att "vinna" i detta sammanhang?
Regeringsbildning handlar ju om att samla röster i riksdagen, inte om att få flest mandat för sitt eget parti.
Tycker det fungerar mycket bättre än vad ett tvåpartisystem (som din idé kommer att leda till). Det finns en större mångfald av idéer att rösta på helt enkelt.Och hur bra fungerar det nuförtiden?
Och hur bra fungerar det nuförtiden?