Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ska bli intressant att se hur besvikna folk kommer bli när dom inser att SD s politik kommer få negativa konsekvenser för deras väljare
Och nu kommer också L, M och KD få ta ansvar för att ha släpat in rasister i regeringsunderlaget, jag hoppas att granskningen fungerar bra och ställer dem mot väggen för varje urartat förslag som ens kommer upp nära dagordningen. Och att vi orkar protestera hårt varje gång.

Men glastaket satt där. Patriarkatet verkar ha slagit till igen. Fortfarande inte en framröstad kvinna efter så många år av demokrati.

Jag gick o la mig när jag såg att det var klart att SD blev näst största parti och största höger parti. Men vad sa Magda då om SD och valet

Hurdå tänker du? Det är inte som att Sverige har laglig rätt att utvisa många fler än vad som redan görs. Och när det gäller invandring så är det mesta arbetskraftsinvandring, vilket de tydligen är positiva till?
Därför att som får avslag kan ändå stanna och gömma sig. Snart blir det mer ordning på det. Nr två, dom som begår grova brott där kommer utvisningarna att öka

Tyvärr tror jag att skattemoralen kan få sig en törn hos många, när skattemedel kommer flyttas från att hjälpa medmänniskor till att förtrycka medmänniskor.
Vi behöver pengarna själva. Vi har en sjukvård som går på knäna där många lämnar yrket. Där blir det bättre

Vi behöver pengarna själva. Vi har en sjukvård som går på knäna där många lämnar yrket. Där blir det bättre
Det är ju just när allt blir privatägt som vi INTE får pengarna själva. Då hamnar pengarna i fickan på några få, rika personer eller på utländska företag istället för att gå till oss i "vanligt folk" i Sverige. Och att privatisera allt, det är något som de blåa + SD gillar. Har du tex koll på bygget av nya Karolinska sjukhuset? Där kan vi snacka om att kasta bort stora summor pengar som hade kunnat göra stor nytta för svenska medborgare.

Grejen är väl att med en M-ledd regering som SD bara stödjer så kan de nästa val fortsätta att säga det berodde på att man inte fick regera.
Tror också det. Kan de fortsätta vara missnöjesparti i 4 år till. Fast lika illa om de får de en ministerpost. Fy fan ....

Så märklig känsla att Sverige röstat fram SD till ett regeringsparti (förmodligen). Eller Sveriges män har röstat om vi ska vara noggranna. Kanske Swebtv blir det nya Svt? Sjukare kanal får man leta efter.

Jag som i tidigare val röstat på L, inte i år alltså, känner sån sorg. Och skam över resultatet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar