Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
63F52558-DD65-4183-A105-BDF31C1308BA.webp

Jag som barnfri kvinna är inte mycket värd heller. Jag funderar på om jag borde sterilisera mig innan den rättigheten försvinner. Men jag är så himla rädd för biverkningar.

Jag som barnfri kvinna är inte mycket värd heller. Jag funderar på om jag borde sterilisera mig innan den rättigheten försvinner. Men jag är så himla rädd för biverkningar.
Förstår dina tankar. Jag är tack och lov på väg in i klimakteriet och troligen rejält steril. Undrar hur många år det tar innan det snackas om att det ska vara lag på att kvinnor måste få minst ett visst antal barn? (och nej min utvidgning av tankegångarna tillhör gissningsvis inte ens in närheten av det SiZo menar)

Ja ser att andelen ökat.. nya siffror

Vad synd.

Verkligen. Speciellt för kvinnor.

Inskränkt aborträtt, sambeskattning, ingen adoptionsrätt för samkönade, ingen rätt till giftemål eller samboskap för samkönade, slopa pappamånaderna, ta bort barnkonventionen som lag, INSKRÄNKT SEXUALUNDERVISNING, inskränka möjligheten att bo/verka i något annat än i en kärnfamilj (innefattar även ensamboende, enstamstående och tex kvinnor som flytt från misshandlande män)

Å va kul det är att vara kvinna eller barn i SDs Sverige

Ska vi vara noggranna så var det även Sveriges kvinnor röstade på SD. Annars hade det inte gått i hamn. Men som sagt så skrev jag för en vecka att det ligger och bubblar i Sverige och att detta var väntat och nu infriats
Har flera väninnor som röstar på sd och det är helt vanliga tjejer som tror att sd ska göra underverk så dom tryggt kan gå hem på kvällarna.

Att dom ställer svaga mot svaga och har mängder med idiotiska förslag tänker dom inte alls på.

Inte heller att även svenska män i alla tider gett sig på kvinnor…

Har flera väninnor som röstar på sd och det är helt vanliga tjejer som tror att sd ska göra underverk så dom tryggt kan gå hem på kvällarna.

Att dom ställer svaga mot svaga och alla andra knäppa punkter tänker dom inte alls på.

Inte heller att även svenska män i alla tider gett sig på kvinnor…
och att Sd har en retorik som föder just överfallsvåldtäkter. Snacka om att sätta räven att vakta hönsgården

Det kommer inte bli lätt för de konservativa att regera nu när de får överta ett land med skenande inflation, elunderskott och astronomiska energipriser, islamistiska partier, stor arbetslöshet, kriminella klaner som för krig sinsemellan och en begynnande finanskris.

Det kommer inte bli lätt för de konservativa att regera nu när de får överta ett land med skenande inflation, elunderskott och astronomiska energipriser, islamistiska partier, stor arbetslöshet, kriminella klaner som för krig sinsemellan och en begynnande finanskris.
Där kom offerkoftan (och okunskapen) fram riktigt snabbt. Stackars stackars dem
Hoppas det känns bättre nu.

Kämpar för att inte börja gråta på jobbet. Glad jag lyckades sova någon timme.

Känner ett sådant enormt svek av alla som röstar höger och som uppenbarligen inte öht bryr sig om SDs människosyn. Jag kan liksom inte dra andra slutsatser än att de delar den? För om de tyckt den var så vidrig, hur kan man då bidra till detta?

Vad finns liksom som är lägre än att ge människor olika värde? Jag fattar verkligen inte.

Är så illa berörd av valresultatet, kan inte riktigt ta in att det är sant.
Hoppas verkligen L nu håller ord och inte bidrar till att SD kommer in i regeringen, vilket JÅ nu sagt att de vill. I så fall finns en strimma hopp. Men känns som mörkret sluter sig runt Sverige 😥

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar