R
Raderad medlem 68338
Hoppet är det sista som överger en!
L får säkert en del röster från utlandet också. Har mkt svårt att tro att L åker ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppet är det sista som överger en!
Det är så hemskt! Det är så svårt att se någon ljus framtid nu, eller ens något kvar att orka kämpa för.Samma. Jag förstår verkligen inte det här. Och jag vill inte.
Vad ska jag säga till barnen?
De är så bra på att skylla ifrån sig att jag tror att de bara kommer öka ju värre det blir.Mitt hopp sitter till att annars gör de blåbruna ett så dåligt jobb vid makten (utan att förstöra allting fullständigt) att flera öppnar sina ögon och ändrar sig.
Samma här. Har saker jag måste göra imorgon men det känns så fel att bara fortsätta. Gick ut till hagen nu och stirrade på mina hästar i månljuset och undrade om vi inte bara kunde rida in i dimman och aldrig komma ut igen.
De är så bra på att skylla ifrån sig att jag tror att de bara kommer öka ju värre det blir.
Får jag flytta till din gård då?De är så bra på att skylla ifrån sig att jag tror att de bara kommer öka ju värre det blir.
Biden vann ju faktiskt sista valet. Nu har de mellanårsval i höst så vi får se hur det går då också.Ja, man ser ju hur det gått i usa… halva landet försvarar ju fortfarande den mannen (och skulle rösta på honom)
Betyder det att Irene Svenonius kan vara ett minne blott på sin position? Grattis till er!
Så länge jag får ha den kvar så är alla välkomna och säkra hos migFår jag flytta till din gård då?
Biden vann ju faktiskt sista valet. Nu har de mellanårsval i hösten så vi får se hur det går då också.
Exakt så! Trump är väl ett väldigt bra exempel på hur mycket skada man faktiskt kan göra på fyra år. Det är ju tyvärr inte bara att rösta rätt nästa gång och så blir allt bra... En del saker kan man helt enkelt inte reparera, åtminstone inte vidare lättvindigt. Dessa kommande fyra år är ju väldigt kritiska, inte minst för vårt klimatFast landet är mer polariserat än någonsin, Trump har även gjort stora skador vid makten vilket vi ser konsekvenserna av än idag. Tex högsta domstolen och aborträtten. Även övriga republikaner har radikaliserats och normaliserat rasism, facism och nazism. De försvarar även honom och hans handlingar än idag, för att de vill ha halva landets röster.. Vad jag menar är att bara för att sd gör bort sig, så tror jag inte de kommer göra att de tappar sitt väljarstöd, väljarna kommer försvara och normalisera åsikter.
Varning för svammel nedan! (sorry skyller på klockan)Fast landet är mer polariserat än någonsin, Trump har även gjort stora skador vid makten vilket vi ser konsekvenserna av än idag. Tex högsta domstolen och aborträtten. Även övriga republikaner har radikaliserats och normaliserat rasism, facism och nazism. De försvarar även honom och hans handlingar än idag, för att de vill ha halva landets röster.. Vad jag menar är att bara för att sd gör bort sig, så tror jag inte de kommer göra att de tappar sitt väljarstöd, väljarna kommer försvara och normalisera åsikter.
Börjar de prata om läger där man samla alla "oönskade" så hoppas jag verkligen att alla andra partier sätter stopp. Där hoppas jag att historien har lärt alla vad det innebär.Fast SD med sina 20 procent kommer ju inte kunna införa vilka galenskaper som helst.
Varning för svammel nedan! (sorry skyller på klockan)
Vi får väl se vad som händer med demokratin och medmänskligheten.
Jag tror inte att det blir exakt likadant som under andra världskriget, men problemet är ju att vi inte vet vad som kommer att hända. Det kan lika gärna bli värre som bättre än vad som hände då - hade det varit exakt likadant så hade vi åtminstone vetat att vi kommer att komma ut genom till andra sidan. Men nu tror jag att det inte kan bli exakt likadant då historien finns i människans medvetande, det går inte att glömmas bort helt och hållet (hoppas jag verkligen!), det kan bli illa men det innebär även att det inte behöver bli lika dåligt. Just nu vet vi ingenting om framtiden.
Jag förstår att folk oroar sig över det värsta, och självklart är det bra att vara förberedd och redo att försvara sina och andras rättigheter! Men jag tror också att man inte behöver gå under av ångest i förväg, var istället beredd på att bemöta dagens faror istället för morgondagens möjliga faror.
(Dagens faror innehåller förstås klimatet, fascism, nazism och rasism - säger inte att de inte redan existerar.)
Ovan kanske låter privilegierat men jag förstår att man kan känna sig helt tom, hopplös och rädd inför framtiden. Men ta ett andetag, vi är inte framme vid det värsta tänkbara (som i holucaust liknande former av massutrotning), ta dagens verkliga faror först innan vi börjar bemöta eventuella framtida faror som kanske eller kanske inte händer.
Börjar de prata om läger där man samla alla "oönskade" så hoppas jag verkligen att alla andra partier sätter stopp. Där hoppas jag att historien har lärt alla vad det innebär.
Men när högerblocket dansar efter deras pipa och S visslar med så.Fast SD med sina 20 procent kommer ju inte kunna införa vilka galenskaper som helst.
Börjar de prata om läger där man samla alla "oönskade" så hoppas jag verkligen att alla andra partier sätter stopp. Där hoppas jag att historien har lärt alla vad det innebär.