Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
I riksvalet var det jämnt mellan blocken i Stockholms län också, men SD hamnade på tredje största parti där inte andra. Så de flesta rösterna hamnade på M där.

När det gäller regionvalet så har S ökat med 7,6 i Stockholms län, där räcker det med att de S+MP+V går ihop så kan de styra i regionen :banana:

(Känns lite futtigt i jämförelse men jag tar den seger där jag finner det, jag behöver det 😅)

De har visst räknat färdigt på rösterna i mitt distrikt och kommun. Icke överraskad över att M fick flest i bägge (bor i typisk rik moderat kommun), men i mitt distrikt och kommunen fick SD 13%.

På region- och kommunnivå fick SD bara (än så länge) 8%. Åtminstone något. Men jag misstänker att kommunens väljare är så rik att de tänker bara på att rösta på M för pengarna 😅

Jag försöker se någon form av ljus i det här men jag ser ärligt talat inget, absolut inget alls. Det känns nattsvart nu. Förstår inte hur det är tänkt att jag ska kunna kliva upp imorgon och låtsas att allt är som vanligt... Känner mig rädd, ledsen och uppgiven.

Jag försöker se någon form av ljus i det här men jag ser ärligt talat inget, absolut inget alls. Det känns nattsvart nu. Förstår inte hur det är tänkt att jag ska kunna kliva upp imorgon och låtsas att allt är som vanligt... Känner mig rädd, ledsen och uppgiven.
Samma. Jag förstår verkligen inte det här. Och jag vill inte.
Vad ska jag säga till barnen? :cry:

Samma här. Har saker jag måste göra imorgon men det känns så fel att bara fortsätta. Gick ut till hagen nu och stirrade på mina hästar i månljuset och undrade om vi inte bara kunde rida in i dimman och aldrig komma ut igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV