Du läser ju inte vad jag skriver.
Jag tror inte att det hjälper att hålla på och diskutera. Förutom om man i nuläget råkar vara någon av de politiker som just nu förhandlar om regeringssamarbetet. Men det hjälper inte om du går ut och diskuterar detta med Göran 67 år som röstar på SD. Han kommer inte ändra sig för att du visar upp statistik som säger att han har fel.
De partier som styr landet måste lösa landets problem. Punkt. Alla problemen. Segregationen, skolan, vården, omsorgen osv. Allt. Jag tycker att det är mycket som är bra i Sverige men det är också mycket som är dåligt. Däremot håller jag inte med SD:s ensidig approach till lösningen på problemet.
Jag tror att vi tog emot för många flyktingar på för kort tid med hänsyn till storleken på Sveriges ekonomi och befolkning. Det är INTE flyktingarnas fel och de ska INTE lastas för det eller behandlas illa för det på något sätt. De flydde från något ännu värre och vill också bara precis som alla andra leva bra och trygga liv. Men nu har vi en alldeles för stor segregation som inte är bra för någon utom SD. Det måste lösas. De som är här måste komma in i samhället fullt ut. Det gör vi INTE genom att rösta på SD. Men jag tror att vi kan få färre att rösta SD om vi löser problemet med segregationen. Men det ska lösas med respekt. Inte med SD:s metoder.
Och jag tror att det ENDA som hjälper att att hålla på att diskutera. Vi kommer aldrig lösa någon segregation om inte Göran 67 börjar diskutera med Fatima 17. Det är inte ofta inte förrän man hamnar kring köksbordet hos dem man vill deportera som klockan plingar till.
Att de partier som styr landet måste lösa landets problem är sant ja. Men det ingen verkar begripa är att vi, inklusive Göran 67, ÄR de partier som styr landet. Vi är också staten, kommunerna och regionerna. Den där "någon annan" finns inte.
Samtliga övriga partier i riksdagen har inför valet presenterat sin lösning på hur vi ska uppnå allt det där. Om man inte anser att lösningen finns där i riksdagen så starta ett annat parti då, kom med ett eget förslag på lösning. Men sitt inte bak i båten och säger "allt är dåligt, någon annan måste komma på något annat som är bra". Det är ju precis det som SD tycker att de har gjort.