Bukes Interiörtråd

Sv: Bukes Interiörtråd

KL
Vi har det iof inte speciellt stylat men har fått lägenheten fotad, såhär ser den ut:

Badrum:
bad_01.jpg

Balkong:
balkong_01.jpg

Kök:
kok_01.jpg

Vardagsrum mot kök:
vardagsrum_01.jpg

Sovrum som är totalt ofixat:
sov_01.jpg

Väldigt fin lägis, och det märks att tapeten i sovrummet inte riktigt hör hemma där. Vad ska ni hitta på i sovrummet istället?

Varken tapet eller golv hör hemma där egentligen... men det är det enda rummet vi inte har hunnit/orkat göra iordning. Det lär inte bli något där heller då vi förhoppningsvis ska flytta om inte allt för länge. Skulle vi dock göra om där skulle jag lägga in trägolv, ha en mönstrad fondvägg på "sängväggen" och på restrerande väggarna någon mer neutral tapet, kanske något latteliknande.

Nu är det så gott som klart hos mig, lite småskavanker som skall fixas sen är det inflyttning om dryga veckan.

bild

dsc_1082_56118094.jpg

Sådär, nu har barbordet & stolarna kommit.

Jag har ett stycke möbelgrupp & en tom vägg, vad gör jag?

Har köpt 2 stycken ganska grova eklister (funderar på en 3.e)... men är rädd att det blir för tråkigt.

Det är konstigt, på jobbet jobbar jag mycket med färger & former, men väl hemma har jag helt idétorka.... :confused:

Någon som har någon kul idé?

Ursäkta röran & den snygga "krukan" växten står i ;)

Fint!

Jag hade satt upp en stor, snygg tavla istället för lister.
Tycker att det ger ett mer stilrent intryck.
Rejäla saker istället för många små :)

Den va nästan det första jag såg på bilden :D

Förövrigt tycker jag att du har det jättefint hemma! Jag skulle nog ha satsat på 3 tavlor i samma stil hängande i bredd ovanför möblerna :) Inga småtavlor utan så att väggen täcks upp på ett fint sätt! :)

Den va nästan det första jag såg på bilden :D

Förövrigt tycker jag att du har det jättefint hemma! Jag skulle nog ha satsat på 3 tavlor i samma stil hängande i bredd ovanför möblerna :) Inga småtavlor utan så att väggen täcks upp på ett fint sätt! :)

Joo, hon ska alltid vara "där det händer". Du kan inte mena min lilla lägenhet? Jag har ju inte lagt upp så många foton?

I alla fall, jag är långt ifrån nöjd... som min sambo säger " jag blir aldrig nöjd".... & han har så rätt. Jag har alltid massa projekt på G, någon som känner samma?

Okej.... jag ville ju verkligen ha något speciellt, men lyckades inte så bra. Det slutade så här iaf, tyckte det blev mysigt ändå. Ska köpa nya bokstäver som bildar något annat ord (home & love är ju så vanligt) & måla i en mörkare ton.

Bildbomb!!!

dsc_1112_56517963.jpg

dsc_1108_56517420.jpg

dsc_1109_56517586.jpg

dsc_1113_56518055.jpg

dsc_1114_56518156.jpg

Nu är det bara soffbord & den klumpiga bokhyllan som ska ut, mer tavlor över soffan & ny hörnlampa, men det får bli ett senare projekt :):

dsc_1118_56518409.jpg

dsc_1116_56518286.jpg

Senast ändrad:

Du har det jättefint ju! Men varför ska soffbordet ut? Det var väl snyggt.

Man ser inte bokstäverna så bra (LOVE), kanske kan du måla dem i en mörkare/klarare färg?

Du har det jättefint ju! Men varför ska soffbordet ut? Det var väl snyggt.

Man ser inte bokstäverna så bra (LOVE), kanske kan du måla dem i en mörkare/klarare färg?

För jag har tröttnat på björk =) Barbordet som är nytt är ju i ek & man ska väl inte blanda?!

Aaaa precis, som jag skrev så ska jag måla bokstäverna i en mörkare ton ;) typ beige/brun....

å tack! Men jag blir ju aldrig nöjd! Helst vill jag bo i ett nybygge med vita väggar & öppen planlösning :angel:

Ser fint ut. :) Men - har du inte satt listerna upp och ner? Det ser ut att vara tavellister ju, och då ska "kanten" vara uppåt liksom?

Hehe jo du har helt rätt! Det är tavellister, men jag har valt att vända på dom för annars får inte större saker plats på listen. Som telådan & ljusen tex. Å tröttnar jag någon gång så kan jag alltid vända på dom :idea: hihi

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar