Bukes Interiörtråd

Sv: Bukes Interiörtråd

Haha nej tack men jag behåller den nog själv ;)
Den är från en möbelaffär i Motala. Man bygger själv precis som på tex EM och Mio men mycket billigare. Vi gav 21 för vår.

jag köpte specialbeställde textraderna på www.unikdekor.se och då får man varje text som ett långt klistermärke som man sätter upp. supersmidigt och om man tröttnar så är det bara att ta ner:D

lite funderingar på golvlampor vad tvn..
http://www.em.com/ProductCatalogBinaryLoader.axd?fileName=33496s.jpg&propertyID=4b337ef7-d622-4229-93ac-c216686a8ad8&contentType=image/jpeg&MediaArchive_Max_ImageHeight=645&MediaArchive_Max_ImageWidth=980
eller
http://www.em.com/ProductCatalogBinaryLoader.axd?fileName=73495s.jpg&propertyID=0cb0c296-b718-4994-aaa1-0260c4ec8e75&contentType=image/jpeg&MediaArchive_Max_ImageHeight=645&MediaArchive_Max_ImageWidth=980

tror att vi tittade på någon av dessa när vi valde ut tvmöbeln och soffbordet..

sen funderar jag på kuddar och pläd..
Skulle ni hålla er till svart/grått/silver eller ta in någon annan färg?
Kanske följa gardinerna och ta in lite gult?

Jag tycker att den första lampan var finast. Riktigt snygg också :d

Personligen vill jag ha någon färg förutom de neutrala på kuddar, gult skulle säkert bli bra

two20hearts20one20love20brun20guld2_big_52200822.jpg

Tack för tipset, jag beställde denna i beige, som jag ska ha mot min bruna fondvägg i sovrummet.

-kl-

Vi håller på att avbegieifiera köket med svarta detaljer (som klockan, till exempel). Idag har jag sytt gardiner, och det blev SÅ HIMLA BRA :D Helt klart över förväntan.

dsc_0007-copy_52226497.jpg

Hur mår tapeten om man tröttnar och river ner? Blir det inte fula märken?

Och den här överföringstejpen, lämnar den märken efter sig på tapet?

Senast ändrad:

Jag vet faktiskt inte, det står att papptapet kan ta skada. Jag har satt upp mitt på en måladvägg. Jag tror däremot inte själva tejpen lämnar märken.

Jag har en kuddfråga!

I vanliga fall brukar man (jag) ha kuddar typ vid armstöden. Men när jag nu har en så stor soffa kanske man skulle ha kuddar även mitt i?
Hur skulle du placerat kuddarna i min soffa och hur många skulle du haft?

Bild på hur det ser ut nu med 9 st kuddar:
(två bilder, hela soffan får inte plats på en :p)
DSCF3012.jpg

DSCF3013.jpg

Jag hade nog kört några på mitten också, eller köp en ljus filt och häng över så delar det av lite. Fint det blir!

Jag har letat efter snygga plädar utan framgång.. Hittar mest billiga fleecefiltar, vill ha något rejält typ ull..

Jag har ett tunt täcke i min. Lätt att variera med nya påslakan och så skönt att slänga över sig när man tittar på film... Dralonfleece är annars mjukare och inte så kliigt som ull. Men ändå lite kraftigare

Första tanken är att det behövs kuddar i mitten på soffan också, men jag tror att det då kommer att bara se för mycket ut. Jag vet inte om du tänkt dig något på väggarna vid sidan om fönstret, men något där tror jag kan ge jämnvikt åt soffan med och inget mer i soffan alltså.

Och du, jag har sökt ditt fina soffbord men de har kanske slutat med den, för jag hittar den inte :( Och nu VILL jag förstås ha ett.

Oj vilken härlig soffa :love:

Svårt det här med mängd kuddar.. men jag hade nog avvaktat lite med att lägga dit fler, det är lätt att det blir för mycket, lagom är bäst ;)

Men jag tänkte på dina gardiner, om du inte är väldigt fäst vid dem så kanske du skulle kunna byta dem?

Senast ändrad:

Oj vilken härlig soffa :love:

Svårt det här med mängd kuddar.. men jag hade nog avvaktat lite med att lägga dit fler, det är lätt att det blir för mycket, lagom är bäst ;)

Men jag tänkte på dina gardiner, om du inte är väldigt fäst vid dem så kanske du skulle kunna byta dem?

Varför skulle jag byta ut gardinerna?

Ja jag har nog tänkt att ha två större tavlor, en på var sida om fönstret. Ska bara hitta några jag verkligen gillar i lämplig prisklass ;)

Tydligen så hade de först tänkt att sluta med soffbordet (och hela den serien) men sedan ångrade de sig och bytte bara träslag till en nyans mörkare. Det finns att köpa (såg det i butik senast i söndags) men jag tror inte att det finns på hemsidan.
Heter Cape Cod.

Mio har jag faktiskt inte varit på.. Men det är flera saker jag vill titta på där så får nog ta och åka snart :)

Nu kommer jag med ännu en fråga :o:D

Fick en ide om att sätta upp text på väggen ovanför barskåpet i stil med "something from the bar?"
Har inte kommit på någon riktigt bra formulering och sen kan jag inte bestämma mig för om det är en bra ide eller om man bara kommer tycka att det är kul för ett tag..
Vi har papptapet så om man sätter upp text ska ma nog räkna med att den sitter tills det är dags att tapetsera om igen.. Jag menar, tänk om vi möblerar om? Då försvinner det roliga..
Eller om vi skulle flytta ut, kul för kommande hyresgäst?
:confused:

Här är iallafall den väggen:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar