Bukes Interiörtråd

Sv: Bukes Interiörtråd

Inne i hörnet jämte soffan hade jag satsat på nån snygg golvlampa iaf, så det lyset upp hörnet lite. Dessutom om man (som jag) gärna sitter med datorn i soffan så kan det vara skönt med lite extra lyse ibland ;)

Vid teven kanske det räcker med nått stativ (eller nått att hänga på väggen) så du kan ha levande ljus, blir kanske för ljust annars mot teven?

Jag har en liten tavelhylla ovanför TVn. Där kan man sätta lite ljus och annat småpill :)

JAg tror att det blir snyggt med lampor på golvet brevid TVbänken. Tänka bara på att ha ganska dämpat ljus på dom. Sladdimmer???

BTW Trodde bara det var min syster som hade en sån jättesoffa... Men det är bra- men hos mig hade det inte fått plats :(

Jag tycker egentligen inte att det behövs så mycket på just tv-väggen med tanke på tapeten.. Däremot de vita väggarna kanske skulle må bra av lite dekoration :)
Kanske tavellist över barbänken?

Dimmer är bra! Måste åka runt och kolla på lampor :love:

Eftersom att rummet är så stor kändes det häftigt med stor soffa, nu brukar vi sitta i varsitt hörn och vinka till varandra:D:p

lite funderingar på golvlampor vad tvn..
http://www.em.com/ProductCatalogBinaryLoader.axd?fileName=33496s.jpg&propertyID=4b337ef7-d622-4229-93ac-c216686a8ad8&contentType=image/jpeg&MediaArchive_Max_ImageHeight=645&MediaArchive_Max_ImageWidth=980
eller
http://www.em.com/ProductCatalogBinaryLoader.axd?fileName=73495s.jpg&propertyID=0cb0c296-b718-4994-aaa1-0260c4ec8e75&contentType=image/jpeg&MediaArchive_Max_ImageHeight=645&MediaArchive_Max_ImageWidth=980

tror att vi tittade på någon av dessa när vi valde ut tvmöbeln och soffbordet..

sen funderar jag på kuddar och pläd..
Skulle ni hålla er till svart/grått/silver eller ta in någon annan färg?
Kanske följa gardinerna och ta in lite gult?

Senast ändrad:

Snyggt! Är det riktigt trätak eller fusk :angel:? Ser ut som bräder eller plank eller vad man ska säga och jag tycker att det är väldigt snyggt.

Var har du köpt soffbordet? Precis ett sånt skulle passa bra hos mig tror jag.

Inspirerande att titta här! Nu behöver jag lite hjälp! Jag söker efter en stor spegel som står för sig själv alltså inte behöver sitta på ngn vägg. Ngn som har koll på vart man kan få tag i sådana? Vill så gärna ha en i sovrummet!

Snyggt! Är det riktigt trätak eller fusk :angel:? Ser ut som bräder eller plank eller vad man ska säga och jag tycker att det är väldigt snyggt.

Var har du köpt soffbordet? Precis ett sånt skulle passa bra hos mig tror jag.

Det är riktigt trätak.
Hittade det när vi rev ner sprucken takpapp, sen har vi vitlacerat :laugh:

Soffbordet är från EM

Jag gillade den rundade bäst :)

Jag tycker du ska ha lite färg på kuddar o pläd. Blir lätt lite trist annars. Eller inte trist- men färglöst.
Sa ni ha ngn matta tycker jag den ska harmoniera med den. Annars är det väl bra att plocka fram gardinerna...

Jag är kär i mina nya gardinstänger + gardiner!

Tavlorna ska få komma upp bakom soffan till veckan också.

Mina små plockskålar.

Vad menar du med stativ? Bild?
Värmeljushållare eller likanande är nog mer rätt ord:D
Kan slänga in nån bild på hur jag hade det innan jag flyttade.

dsc00104_51878499.jpg

Vet inte riktigt om jag gillar dem, de polerade stålbenen känns inte 100.
Sen även om jag har en del att göra av med så känns 4k/stol som lite mkt.

Jag tror jag har sett fristående stora speglar hos BoConcept, kanske värt att kolla upp?

Någon som har tips på hur man kan sätta upp tavellister snyggt & hur många som kan bli snyggt på en tom vägg där jag ska ha ett barbord ståendes i mitten. Väggen är i vardagsrummet, en kortsida. Ca 3 meter lång & 2,5 meter hög.

Bilder finns HÄR, på vad jag vill ha med på listerna mm.

Blir det snyggast med eklister eller betsade vita tro?

Väggordet ska jag måla i en beige/brun nyans.

Om man har vita lister känns det som att man framhäver inredningen på listerna mer... men barbordet är i ek...??!!

Det är riktigt trätak.
Hittade det när vi rev ner sprucken takpapp, sen har vi vitlacerat :laugh:

Soffbordet är från EM

Men åh vilken himla tur ni hade. Ett jättefint tak är det ju.

Och tack för info om soffbordet ska kolla direkt

Här kommer lite bilder på mitt nuvarande projekt, vardagsrum!
Jag tar väldigt gärna emot tips på vad som kan vara snyggt osv..

.

Jag vill ha den soffan...Nuuuuuu! Vart är den köpt, vad kostade den, Ni kan väl sälja den till en tre-barnsfamilj med låååånga barn!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar