Bukes Interiörtråd

Sv: Bukes Interiörtråd

Jaaa limegrön passar verkligen till det jag har nu, kanske man kan dra in lite silver i det hela runt jul :P

Hehe vet du vad, jag är ett steg i rätt riktning... köpte nämligen en doftranka idag.... så nu har jag 1 riktig växt i vardagsrummet ;) Har nämligen en katt som är en hejjare på att ha ner krukor & grejja med jorden så jag har inte orkat köpa några riktiga växter.... men vi får se hur det går med denna.

Just nu funderar jag på vad jag ska ha på min tomma vägg där barbordet ska stå... tror jag vill ha tavellister i ek...men inte hur många & hur dom ska sitta :confused:

Vet att jag vill ha små ljus & att jag ska framkalla fina foton & ha i ramar.

Å så undrar jag om jag ska ta mig tid att orka måla om väggarna till vitt ( har nån vitbeige nu)

Hehe vet du vad, jag är ett steg i rätt riktning... köpte nämligen en doftranka idag.... så nu har jag 1 riktig växt i vardagsrummet ;) Har nämligen en katt som är en hejjare på att ha ner krukor & grejja med jorden så jag har inte orkat köpa några riktiga växter.... men vi får se hur det går med denna.

vi löste detta genom att lägga dekorationsstenar på jorden i krukorna... då får den vara i fred, dock har vi inga växter i fönster, men på andra ställen går det bra :)

vi köpte bara på blomavdelningen på ICA men det finns nog även i vilken blomaffär som helst...
funkar nog med vilken typ av sten som helst, beror på vad man gillar, men de bör vara lite större någon cm iaf så de inte kan "pillas" ur så lätt! :)

Tja, med risk för att bli kritiserad lägger jag ut bilderna.

I januari 2008 köpte jag en liten söt stuga på 60kvm som hade lite renoveringsbehov. Bla var badrummet från 70talet, köket från 40/50talet så köksbänken var ca 60cm hög och det fanns inte särskillt bra förvaringsutrymmen för köksredskap m.m.
Varifall så har vi renoverat huset lite efter hand. Köket saknar lampor över bänkarna men vi har inte hittat rätt lampor så det kommer.

Köket som det såg ut då
Bild043.jpg

Som det ser ut idag
Bild001.jpg

Vi håller på att planera badrummet också. Men eftersom vi inte orkar tapsera om (det är lila tapeter där urk!) så inreder vi med vita "möbler" och kommer i vinter köpa en ny tvättmaskin samt göra en bänkyta brevid tvättmaskinen.

I vardagsrummet kommer vi skaffa ny soffa, lägga nytt golv istället för den ljusa plastmattan som ligger där idag samt tapsera en fondvägg på ena långsidan. Tapeten kommer vara vitaktig med röda hästar på :D

Det var lite inför vintern..

Huset förra sommaren:
Bild050.jpg

Huset i vintras. Vi har hund så därför har vi ett staket. Vägen utanför är en 70vägen men den är väldigt trafikerad.
Bild240.jpg

Nu är sovrummet nästan klart! Måste bara hitta något snyggt att sätta upp på väggarna. Färgskalan blev väldigt sober och avskalad och går i brunt.
img_0998_51612196.jpg

img_0990_51121788.jpg

IMG_0993.jpg

Sista bilden ser ut att gå i grått, men det är nog dagsljuset som lurar kameran.

Senast ändrad:

-kl-

Köket fick sig en omgång igår.
Jag härjade med kakeldekor och köpte en SKITKOOL klocka.

Det kan tänkas att vi har Karlstads största klocka :D

untitled-1_51682305.jpg

Nu fattas det en snygg kökslampa att ha över köksbordet.
Den ska vara svart. Och snygg.

Här är en bild på en vägg i mitt vardagsrum som jag dekorerat. Tavlan på golvet ska hängas upp på en annan vägg.
Har inga mer foton på lägenheten nu, och kan inte ta några nu heller för det är så stökigt:angel:, men jag har renoverat hela lägenheten, en 3:a, och det har blivit så fint. Ska se om jag kan fota i helgen om jag hinner städa:D

IMG_1958.jpg
Hur donade du med texterna? Overhead eller annat?

Tja, med risk för att bli kritiserad lägger jag ut bilderna.

I januari 2008 köpte jag en liten söt stuga på 60kvm som hade lite renoveringsbehov. Bla var badrummet från 70talet, köket från 40/50talet så köksbänken var ca 60cm hög och det fanns inte särskillt bra förvaringsutrymmen för köksredskap m.m.
Varifall så har vi renoverat huset lite efter hand. Köket saknar lampor över bänkarna men vi har inte hittat rätt lampor så det kommer.

Köket som det såg ut då
Bild043.jpg

Som det ser ut idag
Bild001.jpg

Vi håller på att planera badrummet också. Men eftersom vi inte orkar tapsera om (det är lila tapeter där urk!) så inreder vi med vita "möbler" och kommer i vinter köpa en ny tvättmaskin samt göra en bänkyta brevid tvättmaskinen.

I vardagsrummet kommer vi skaffa ny soffa, lägga nytt golv istället för den ljusa plastmattan som ligger där idag samt tapsera en fondvägg på ena långsidan. Tapeten kommer vara vitaktig med röda hästar på :D

Det var lite inför vintern..

Huset förra sommaren:
Bild050.jpg

Huset i vintras. Vi har hund så därför har vi ett staket. Vägen utanför är en 70vägen men den är väldigt trafikerad.
Bild240.jpg
ÅH vad mysigt! Jag vill med ha en liten röd stuga på landet, behöver inte vara större än 70 kvm, om ens det :D Säg till när ni ska sälja! ;)

Det ska jag göra fast jag tror det dröjer. Vi trivs bra här och planerar inte flytta förrens vi har fått barn :)

Glömde säga att halva ovanvåningen (som inte räknas in i boytan) är klädkammare och andra halvan är förvaring med gästsäng. Perfekt om man har en fest och folk vill sova över :D

Håller på att pyssla hemma med bokstäver..

telådan skiftar i vitt/guld & det är tanken att jag ska ha de temat.

Bilder på det finns HÄR

Nu tänkte jag malplacera mig i denna tråd:D

För inte länge sedan köpte jag mig en lgh och denna skall givetvis ha någon form av inredning;)

En del har jag delvis bestämt mig för en del av möblerna.
Det som just nu tar upp det mesta av min möbel-letar-tid är vilka stolar jag skall ha till köksbordet.

Det är förhållandevis bestämt att det blir ett köks bort från HAY som heter Loop Stand och ser ut såhär
2008.01---Hay---Loop-stand-bar---Leif-Jorgensen.jpg

Frågan är vilka stolar man skall ha till det... så kom med bra förslag!

Ja jag tänkte med på sjuan, precis som Elegant machinery. Bordet är så pass "enkelt" att jag skulle inte vilja ha tunga stolar till det.

Här kommer lite bilder på mitt nuvarande projekt, vardagsrum!
Jag tar väldigt gärna emot tips på vad som kan vara snyggt osv..

Jag har beställt ett till soffbord, det kommer bli som ett långbord.

har nyss installerat internet, därför det ligger en massa skräp framme..

Funderar på att köpa några snygga golvlampor till var sida om tvbänken..

Min sambos älskade barskåp, är i valnöt så det passar egentligen inte riktigt in men.. Många roliga fack och finesser, han vara bara TVUNGEN att köpa det ;)

I det vänstra hörnet är det en liten tom yta.. Funderar över ett litet bord eller kanske en snygg lampa.. Kanske en lampa på ett litet bord..

Som ni ser så är det bara "basmöblerat". Behöver snygga kuddar till soffan, ska köpa blommor till fönstren, kanske de lampor jag nämnt och sen det där lilla extra för ett riktigt snyggt rum :D

Vi vill hålla det stilrent men ändå personligt..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar