Bukes Interiörtråd

Sv: Bukes Interiörtråd

För jag har tröttnat på björk =) Barbordet som är nytt är ju i ek & man ska väl inte blanda?!

Ska och ska... Det finns inget som heter ska tycker jag. Det är upp till var och en om man blandar eller inte. Det ser genomtänkt ut med samma träslag genomgående, men det är lätt hänt att det bli för genomtänkt = tråkigt.

Haha, jag förstod nästan att det fanns en anledning till det! Fint i vilket fall som helst. Själv ska jag återgå till mitt kök som får sig en minirenovering den här helgen. Väggarna är klara, en skåplucka sitter uppe och en kan snart sättas upp. Bara en kvar som inte ens blivit slipad än, jäkla spackel och vara segtorkande.. :D

För jag har tröttnat på björk =) Barbordet som är nytt är ju i ek & man ska väl inte blanda?!

Aaaa precis, som jag skrev så ska jag måla bokstäverna i en mörkare ton ;) typ beige/brun....

å tack! Men jag blir ju aldrig nöjd! Helst vill jag bo i ett nybygge med vita väggar & öppen planlösning :angel:

Nej, jag brukar också försöka undvika att blanda olika träslag men ibland passar det ju ändå.

Jag måste missat att du skrev att du skulle måla bokstäverna :)

Jag och sambon har precis köpt ett hus från 70-talet. Målet är att väggarna i tv-rum, hall och kök ska bli vita. men vilket slit det är när väggarna är allt annat än jämna :crazy:

*kl*

Har kollat spanat igenom hela tråden nu, jäklarns vad fint alla har det! :love:

Undrar om någon kan hjälpa mig, jag är på jakt efter sängbord. Vita sådana, cirkus 60 cm höga - någon som vet var det går att hitta till rimliga priser?

Jag är också på jakt och det lutar åt att det blir två Malm-byråer (55 cm höga) från Ikea för min del. Mest för lådornas skull, för jag tror att jag kommer vara i behov av mycket förvaring i nya lägenheten. Annars har väl Ikea en del andra bord också, men de har du säkert redan sett.

kl
Åh.. underbar tråd. Sen vi flyttade till hus i maj 09 har jag frossat heminredning. Jag älskar textil och har hittat en kanonsida med hur fina tyger som helst! Tyvärr har jag lite halvdåligt med tid (då jag både jobbat heltid och har en helvild ettåring att ta hand om ;) )

Mitt nästa projekt är att bygga ngn slags hylla till sovrummet. Ytterväggarna är inte helt raka och det är snetak åt båda håll (inredd vind) så de får inte bli för höga.

Förresten, de som bodde innan oss satte in ett badrum med terrakottafärgat golv :crazy: VILKEN färg kan man ha på handdukar? Finns det NÅT som passar till terracotta? HElst inte brun el beige!

Vitt, grönt, svart, gult, turkos beroende på vad det är för färg på väggarna.

Jag har legat lite på latsidan när det gäller lägenheten på senaste tiden :P

Men har köpt lite lister & tavlor som jag ska få upp snart :)

KL

Kan någon tipsa om ett mindre bord, typ sidobord (ska stå i ett hörn brevid soffan), i mörkbets eller mörk valnöt?
Inte för stort, rejält och grymt snyggt tack :p

:bump:

Mitt vardagsrum
29853371.jpg

29853373.jpg

funderar på en mörkbrun fondvägg bakom tv'n, här har jag inte gjort nåt med detta rummet

sovrummet ( och en reflexhund :D )

29853364.jpg

så här ser fonden ut

29853367.jpg

svårt o ta bra bilder på ett hem

Efter många om och men har jag troligen bestämt mig för ett matbord.
Först så tänkte jag ha en HAY loopstand men det kändes för spinkigt där det skulle stå.

Så efter lite letande så tror jag att jag hittat det jag letar efter

Kartell Four
1409.jpg

Har hunnit inhandla en tvbänk oxå

Stow

750_10048.jpg

Det som fattas är en soffa*fy vad svårt det är* och stolar till matbordet

Vårt nyrenoverade vardagsrum, sorry för kassa bilder (gammal kamera!):) Hoppas bilderna syns!

12144_187597238006_504823006_2794454_4886059_n.jpg

Här låg ett gästrum innan, slagit bort en vägg och fått ett större vardagsrum

12144_187597253006_504823006_2794455_4270722_n.jpg

12144_187597268006_504823006_2794456_2254533_n.jpg

Nya soffan och soffbordet som vi fick igår, 3 veckor försenat + lite julpynt i fönstret

12144_187597273006_504823006_2794457_5447939_n.jpg

Sambon sitter och njuter på "sin" plats

Vi har renoverat hela huset, men tänkte visa köket nu. Har inte direkt nå bilder från före, men det var förskräckligt fult ;)

Såhär såg det ut ett tag,
29645197.jpg

Såhär såg det ut just när det var färdigt, i september.
29645203.jpg

29645199.jpg

Nu är det lite annars, med julgardiner och pynt. Och så har jag ändrat en del små detaljer. Har inte riktigt kommit fram till hur jag vill ha det :)

Lite detaljer här hemma:

dsc_0095_63696247.jpg

dsc_0075_63696495.jpg

dsc_0103_63696435.jpg

Haha, jag har så mycket detaljer hemma så jag vet knappt vad jag ska göra med allt, då jag vill hålla det rätt stilrent... :D

Vad mysigt! :)

Själv trodde jag inte att jag hade så mycket detaljer och småsaker, men nu håller jag på och flytta och jag tror aldrig jag kommer få lägenheten tömd. Sakerna tar ju aldrig slut!

Då har det kommit lite mer möbler...
Tvbänken kom nyligen och för några veckor sedan kom en ny fåtölj oxå:laugh:
Det som saknas nu är.... soffa och matbord med stolar... små poster sådär haha.
Lite obligatoriska bilder

Tvbänk med tillhörande tv o stereo

bild

Fåtölj

bild

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand