Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Håller med MEN här blir du blir bedömd utifrån kön

Men varför hänger man på ett forum där man anser alla andra vara idioter?
Jag är ju här för att jag tycker det ger mig något, men det låter på dig som om du är tvingad till det?
Jag hänger inte på Flashback till exempel eftersom det skulle få mig att tappa hoppet om mänskligheten och män i synnerhet.
 
Håller med MEN här blir du blir bedömd utifrån kön
Konstigt att det bara är vissa användare som anser det.
Kan det kanske innebära att det enbart är subjektiva åsikter och inte objektiva fakta?
Fakta är att det finns människor av manligt och kvinnligt kön och allt däremellan här på forumet som kan kommunicera, tramsa stötta och diskutera utan att bli bemötta och bedömda utifrån vilket kön de räknar sig till. De blir helt enkelt bedömda och bemötta utifrån det de skriver. Ibland får de på pälsen, ibland får de medhåll
 
Jag hävdar att innegänget finns men jag är inte med där eftersom dels jag är man dels för att jag inte får tramsa på lika villkor som kvinnorna här
Problemet är att du inte tramsar på lika villkor utan det blir som en tupp i hönsgården.
Det syns på tramset att du är man som kör det manliga spåret.
I bland så lägger du även in "mansplaining" i inläggen och det ÄR INTE populärt bland kvinnor.
Helt ärligt så tror jag inte ens att du märker när du gör det.
Jag för min del försöker bara att undvika dina inlägg för att slippa bli irriterad.
 
Den frågan ställer jag mig rätt regelbundet och inför flera olika användare.

Öerhuvudtaget är det en knepig psykologi, det här att personer som har uppenbara problem med kvinnor som har åsikter ger sig in i en miljö som i princip består av just kvinnor med åsikter.

Fast är det rätt att en liten klick människor har en attityd som får många att lämna?

Det finns liksom mer på forumet än maffian, det är väl förmodligen det som gör att folk stannar.

Buke har många goda sidor också.
 
Fast är det rätt att en liten klick människor har en attityd som får människor att lämna forumet?

Det finns liksom mer på forumet än maffian, det är väl förmodligen det som gör att folk stannar.

Buke har många goda sidor också.
Nej, det är inte rätt att folk lämnar forum för att de känner sig mobbade, men vet du om det är därför de lämnar? Det kan inte vara så att många med exvis SD-sympatier flyttar till flashback istället då de får mothugg av inte enbart en liten "inneklick" utan av det stora flertalet? Killar som kommer och tror att de ska bli mottagna med öppna armar när de försöker förklara för oss andra vad vi egentligen tycker och tänker? De som kommer hit för att röra om i grytan a la sporthoj eller tror att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp?
 
Nej, det är inte rätt att folk lämnar forum för att de känner sig mobbade, men vet du om det är därför de lämnar? Det kan inte vara så att många med exvis SD-sympatier flyttar till flashback istället då de får mothugg av inte enbart en liten "inneklick" utan av det stora flertalet? Killar som kommer och tror att de ska bli mottagna med öppna armar när de försöker förklara för oss andra vad vi egentligen tycker och tänker? De som kommer hit för att röra om i grytan a la sporthoj eller tror att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp?

Det finns en kultur bland vissa där man tävlar i att kunna trycka till, raljera och förlöjliga alla andra som någon gång råkat ha en annan åsikt.
 
Nej, det har varit exakt lika ord för ord. Annars hade jag inte skrivit "exakt samma sak" hade det rört sig om olika formuleringar hade det blivit "som handlar om samma sak" mer.

Så någon kopierade ditt inlägg och postade under sitt eget namn i samma tråd? :crazy: Var det ingen som reagerade på att inlägget var en kopia?

Vad är det för tråd och inlägg vi pratar om egentligen? Lättaste sättet att förstå vad som hände skulle ju vara om man kunde se inläggen.
 
Det finns en kultur bland vissa där man tävlar i att kunna trycka till, raljera och förlöjliga alla andra som någon gång råkat ha en annan åsikt.
Men jag undrar fortfarande hur du vet om anledningen till att en användare slutar, är det något som de anförtror dig? Anmäler du de inläggen som du tycker passerar gränsen för god netikett?

Jag vet en användare som slutade för många år sedan och denne hade åsikter om pedofili och djursex som varken är förenligt med svensk lagstiftning eller majoriteten av användarna på forumet. Bortsett från det så är min uppfattning att den användaren i övrigt var omtyckt av flera här.
 
Så någon kopierade ditt inlägg och postade under sitt eget namn i samma tråd? :crazy: Var det ingen som reagerade på att inlägget var en kopia?

Vad är det för tråd och inlägg vi pratar om egentligen? Lättaste sättet att förstå vad som hände skulle ju vara om man kunde se inläggen.
Jag känner igen detta! Det var länge sedan nu, minns inte vad tråden handlade om, men jag skrev ett inlägg som gick förbi obemärkt, sen, någon sida längre fram, skrev en annan samma sak som jag hade skrivit och det blev massor av gillningar och positiva kommentarer. Jag orkar inte bry mig, men observerade fenomenet.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp