Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Äsch, jag vet inte det
En brukar se det en vill se :)

Men att självinsikten är så dålig att dom som skriver här inte ser att dom går i drev och mobbar andra, det är ju lite skrämmande. :confused:

Visserligen anser jag att mobbning framförallt är något som är upp till den utsatte att definiera. Men är det inte så att man måste skilja på mobbning och på att diskutera och ha olika åsikter? Det är ju ofta så att den med annorlunda åsikt anser sig mobbad om många argumenterar emot?

Jag tror att det är viktigt att skilja på sak och person.

Däremot när det går till personangrepp av olika slag vill jag kalla det för mobbning
 
Jag tycker nog att "gilla-knappen" har lugnat ner stämningen här på forumet.
Som att själva tanken på att vi skall gilla varandra och varandras inlägg har fått oss att skriva vänligare och mera positivt.
Det verkar inte så med tanke på att vissa känner sig mobbade och att vissa känner att nertryckta
 
Men så är det inte det vet du för du är ju själv en av dom som inte gillar när män tramsar om vad som helst i trådar skapade av kvinnor
Jag har tramsat i dina trådar.
Det beror på att ärligt trott att det är det du är ute efter. Du började med att bla fråga om min bröststorlek och andra kommentarer som var helt över gränsen.
Då antog jag att det är den nivån du vill bli bemött på.
Om du vill att jag ska bemöta dig annorlunda så kan vi börja om. Då föreslår jag att du ber mig om ursäkt för kommentarerna som var över gränsen. Sen kan vi börja om.
 
Visst finns det gänget.
Jag är med i det och vi umgås liksom i verkligheten också.
Det blir litet svårt att bara på nätet slå den samhörighet som ett antal tokiga partyn har ordnat.
Jag hävdar att innegänget finns men jag är inte med där eftersom dels jag är man dels för att jag inte får tramsa på lika villkor som kvinnorna här
 
Se svaret jag gav till athena_arabians lite längre upp.


Även om du har svårt att se att någon gjort, så har det hänt och jag vill bara veta varför det blir med "poppis" när en "kändis" skriver exakt samma sak.

Nix, det har varit exakt samma text.
Har jag ens skrivit att det är viktigt att folk ska gilla det jag skriver? Nej, det har jag inte, det verkar vara något du läser in mellan raderna. Jag bryr mig faktiskt inte om gilla, men jag kan fortfarande diskutera om det bara för sakens skull. :)

Man behöver inte hålla koll, det ser man ofta när man scrollar igenom trådar och ofta känner man igen namnen på vissa användare.

Kan inte du hämta fram de inläggen?
Jag är jättenyfiken faktiskt för det är ett intressant fenomen.
 
Jag hävdar att innegänget finns men jag är inte med där eftersom dels jag är man dels för att jag inte får tramsa på lika villkor som kvinnorna här

Men nu fattar jag inte den där manliga offerkoftan... Det finns ju ändå ett gäng män på forumet som kan både diskutera, tramsa och konversera på en fullt acceptabel nivå :confused: Och som dessutom inte tycks känna ett behov av att peka ut sig själva som någon form av offer
 
Men nu fattar jag inte den där manliga offerkoftan... Det finns ju ändå ett gäng män på forumet som kan både diskutera, tramsa och konversera på en fullt acceptabel nivå :confused: Och som dessutom inte tycks känna ett behov av att peka ut sig själva som någon form av offer
Har du läst hela tråden?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp