Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Har du läst hela tråden?

Såklart jag har det och vidhåller fortfarande det jag skrev i inlägget du citerade och håller även med många andra i att hur någon beter sig och formulerar sig i tråd efter tråd även blir bemött därefter, inte utifrån vem personen bakom nicket är. Och förmågan att bete sig och kommunicera på ett sjysst sätt sitter ingalunda mellan benen
 
Jag har tramsat i dina trådar.
Det beror på att ärligt trott att det är det du är ute efter. Du började med att bla fråga om min bröststorlek och andra kommentarer som var helt över gränsen.
Då antog jag att det är den nivån du vill bli bemött på.
Om du vill att jag ska bemöta dig annorlunda så kan vi börja om. Då föreslår jag att du ber mig om ursäkt för kommentarerna som var över gränsen. Sen kan vi börja om.
Jag begär bara att jag ska få tramsa precis om vad som helst i trådar skapade av kvinnor utan att få skit för första bästa trams när ni tillåts tramsa om vad som helst i trådar skapade av kvinnor där ni inte får skit för första bästa trams. Jag begär BARA likabehandling bara för att jag är man
 
Jag minns att jag vid något tillfälle i somras undrade om det var vädret som fick folk att hugga så efter varandra, då var det flera trådar jag läste där stämningen inte kändes så kul.
Det finns några perioder på året som är värre än andra.
Semestertiden är en. Hösten en annan. Alltså tidig höst när sommaren tar slut.
Och så efter jul när alla pengar är slut.
En liten skvätt före jul i samband med julångesten syns också.
 
Jag begär bara att jag ska få tramsa precis om vad som helst i trådar skapade av kvinnor utan att få skit för första bästa trams när ni tillåts tramsa om vad som helst i trådar skapade av kvinnor där ni inte får skit för första bästa trams. Jag begär BARA likabehandling bara för att jag är man
Man får tramsa men du måste förstå när du går över gränsen.
Du måste förstå att du är respektlös när du frågar om bröststorlek.
Kan du inte bara erkänna det så vi kan lämna det och gå vidare.
 
Jag begär bara att jag ska få tramsa precis om vad som helst i trådar skapade av kvinnor utan att få skit för första bästa trams när ni tillåts tramsa om vad som helst i trådar skapade av kvinnor där ni inte får skit för första bästa trams. Jag begär BARA likabehandling bara för att jag är man

Det där låter mer som "jag vill kunna häva ur mig precis vad jag känner för utan att få mothugg" Bu-fucking-hu

Ett tips: dra ut jordaxeln ur ändalykten och fråga alla de (män) som visar upp välfungerande netikett vad de gör för att inte bli påhoppade av "ilska kärringar" så fort de luftar sina åsikter och tankar här på forumet

Edit: och tänk dig... de kan till och med (hemska tanke :nailbiting:) tramsa utan att göra folk (kvinnor) förbannade/sårade/ledsna/påhoppade
 
Yep! "det är vi som är Bukemaffian" heter den, den har 12 medlemmar och jag känner igen en av de personerna... Då kan jag nog tänka bort mig själv som maffiamedlem åtminstone ;)
Jag kunde inte låta bli att kolla. Jag känner igen tre av medlemmarna, men av dem är det två som har sina vanliga namn som bukenick, så det är inte att förvånas över.

Om de övriga är den omtalade maffian, så arbetar de verkligen under cover!

I övrigt måste det här vara den konstigaste tråden någonsin. Utan att ens ha en identifierbar fråga i trådstarten är den nu nästan oändligt lång. Och trådskaparen har inte sagt ett ord sedan starten.
 
Jag begär bara att jag ska få tramsa precis om vad som helst i trådar skapade av kvinnor utan att få skit för första bästa trams när ni tillåts tramsa om vad som helst i trådar skapade av kvinnor där ni inte får skit för första bästa trams. Jag begär BARA likabehandling bara för att jag är man
Men om vi nu är så hemska i dina ögon, varför skriver du inte på familjeliv istället? Där kan du ju lätt få reda på både det enda, det andra och det tredje om kupstorlekar mm. Att fortsätta skriva på ett forum som man varken gillar användarna, ämnena eller bemötandet känns ju väldigt masochistiskt.
 
Nu har jag då inte läst hela tråden.
Antalet gillanden handlar om så mycket mer än om att vara omtyckt. Det handlar också om vilken typ av trådar man deltar i. @stjarnhimmel har helt rätt i att ett bra sätt att få många gillanden är att skriva "trams" om enhörningar och drakar (citationstecknen är där eftersom jag respekterar lek). I lekarna flyger gillanden på ett sätt som kanske inte sker i diskussioner om alvarligare saker där det finns fler perspektiv och nyanserna är viktigare.

Sedan gäller samma sak på Buke som i köttvärlden - för att få vänner måste man vara en vän. Man måste vara med och leka, beklaga sorgen över förlorade djur, ge stöttning... Samtidigt kanske andra användare har svårt att leka och tramsa om latex-lakan med den som t.ex. frågat om BH-storlek. Då blir det lätt: leker hen eller fiskar hen?

Och ja, det förekommer säkert mobbning på Buke, men jag tror att det vi ska göra är att uppmärksamma elakheter antingen direkt i tråden, via PM eller till moderatorerna och inte att räkna gillanden.

Det är bra med Buke - för tänk på en sak: inbjudan till träffar, Secret Santa etc sker i trådar. Alla kan se, alla är välkomna. Vill man vara med är det bara att hänga på. Men det är som vanligt inte lätt att vara the new kid. Men här kanske det finns en nyckel: om man vill vara med kanske man ska fokusera på sin egen önskan om att delta, istället för på hur andra utestänger. Mer fokus på detta vill jag och mindre på Buke-maffian?

För egen del är Buke också spännande - för detta är ett av de få sammanhang där jag t.ex. struntar i könet på den jag interagerar med. Tänk om det ligger bakom mycket av den friktion som vissa användare upplever: att vi helt enkelt inte vet tillräckligt mycket om varandra för att anpassa oss efter vem det är vi talar till. I köttvärlden tenderar vi att anpassa vår kommunikation efter motpartens ålder, kön, klädsel etc.
 
Men om vi nu är så hemska i dina ögon, varför skriver du inte på familjeliv istället? Där kan du ju lätt få reda på både det enda, det andra och det tredje om kupstorlekar mm. Att fortsätta skriva på ett forum som man varken gillar användarna, ämnena eller bemötandet känns ju väldigt masochistiskt.
Den frågan ställer jag mig rätt regelbundet och inför flera olika användare.

Öerhuvudtaget är det en knepig psykologi, det här att personer som har uppenbara problem med kvinnor som har åsikter ger sig in i en miljö som i princip består av just kvinnor med åsikter.
 
Håller med MEN här blir du blir bedömd utifrån kön
Nej, det är många användare som jag inte har en aning om vilken könstillhörighet de har och det spelar heller ingen roll, vad som däremot spelar roll för mig på ett forum är vad någon skriver och hur denne formulerar sig. Om man går in för att spela gubbsjuk, närgången, rasistiskt, kvinnofientligt och gränsöverskridande så dömer man ut sig själv hos andra.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp