Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Ni som påstår att folk här är otrevliga, några frågor till er:
Varför stannar ni kvar? Vilka andra forum är trevligare och varför är de trevligare?
Jag är seriöst nyfiken, för jag har själv slutat skriva i ett flertal andra forum då de haft så mycket lägre kvalitet på inläggen än här på buke, vilket har gjort forumen mindre givande att läsa/skriva i.
 
Se svaret jag gav till athena_arabians lite längre upp.


Även om du har svårt att se att någon gjort, så har det hänt och jag vill bara veta varför det blir med "poppis" när en "kändis" skriver exakt samma sak.

Nix, det har varit exakt samma text.
Har jag ens skrivit att det är viktigt att folk ska gilla det jag skriver? Nej, det har jag inte, det verkar vara något du läser in mellan raderna. Jag bryr mig faktiskt inte om gilla, men jag kan fortfarande diskutera om det bara för sakens skull. :)

Man behöver inte hålla koll, det ser man ofta när man scrollar igenom trådar och ofta känner man igen namnen på vissa användare.
Du orkar inte leta upp ett sådant inlägg och länka till det här? Jag har aldrig sett något sådant men det vore ju jätteintressant om det du sagt stämmer.
 
Finns jag inte? :cry:

Eller kan det helt enkelt vara såhär?
14937249_10153926297111669_2364735904163866077_n.jpg

Bara för att något inte finns betyder det att det verkligen inte finns eller har vi bara inte grävt tillräckligt djupt?
 
Se svaret jag gav till athena_arabians lite längre upp.


Även om du har svårt att se att någon gjort, så har det hänt och jag vill bara veta varför det blir med "poppis" när en "kändis" skriver exakt samma sak.

Nix, det har varit exakt samma text.
Har jag ens skrivit att det är viktigt att folk ska gilla det jag skriver? Nej, det har jag inte, det verkar vara något du läser in mellan raderna. Jag bryr mig faktiskt inte om gilla, men jag kan fortfarande diskutera om det bara för sakens skull. :)

Man behöver inte hålla koll, det ser man ofta när man scrollar igenom trådar och ofta känner man igen namnen på vissa användare.
Jag antar att det är viktigt för dig med gillande eftersom du skriver ovan att du ser det när du scrollar genom trådarna. Jag tänker inte ens på det sättet dvs om jag scrollar en tråd ser och tänker jag inte ens på gillande.
Och jag har aldrig funderat på varför andra fått fler gillanden än mig.
 
Det är inte fel att bemöta åsikter man anser kassa, men ibland är det rätt tröttsamt att trådar startas om ett ämne som kanske upplevs allvarligt för skaparen mest tramsas bort.

Det är helt ok att skoja liksom, men alla trådar oavsett ämne kanske inte riktigt passar för det. Jag förstår att man kan känna sig rätt tilltufsad då.

(Och nej jag har inget tvångsmässigt behov av att försvara män. Jag menar generellt. Många trådar tramsas sönder)
 
Det finns kärringar på forumet som utrycker sig direkt vidrigt, det raljeras hej vilt, utan represalier :confused:
And that's a fact
Ser ni inte vart forumet är på väg?
Forumet är 20 år gammalt, jag har varit här i 18 år.
Jag vet de som har varit med från början.
Så det, forumet alltså, är inte på väg någonstans alls.
Det är så här, har alltid varit så här (eller värre) och kommer nog alltid att vara så här (fast bättre).
Vi har lugnat ner oss med tiden många av oss.
 
Gillaknappen finns irl också. Om man diskuterar på ett stormöte tex är det väl uppenbart vad de som är tysta anser för det mesta. Mmmm ljud och nickanden. Vissa personer är även där väldigt populära och får medhåll pga gamla meriter status och för att de är goa snälla kloka och populära. Vissa blir aldrig lyssnade på eller tagna på allvar eftersom att de anses korkade och udda.
Och vissa personer angriper man bara inte vad de än säger typ.
Är jag ensam om att leva i den här världen?
 
Ja, och vi som inte håller med om de åsikterna är i vår fulla rätt att uttrycka det. Visar man misogyni upprepat på ett kvinnodominerat forum får man nog vara beredd på mothugg och till slut ett visst löje.
Då kräver jag samma rättighet att tramsa i era trådar utan mothugg i början å det ska ni finna i er eftersom du säger att jag får nog vara beredd på mothugg OCH TILL SLUT ETT VISST LÖJE
 
Äsch, jag vet inte det
En brukar se det en vill se :)

Men att självinsikten är så dålig att dom som skriver här inte ser att dom går i drev och mobbar andra, det är ju lite skrämmande. :confused:
Ja verkligen. Kvinnor i grupp kan verkligen gadda ihop sig och vara elaka, sexistiska och mobbande
 
Utöver det brukar jag se till att gå iväg och ordna en kopp te eller rasta hundarna innan ett inlägg skrivs, om det är något i en diskussion som får mig upprörd...
Jag för min del försöker att förtydliga mig.
Om andra inte förstår en förklaring så kanske de förstår om jag försöker på ett annat sätt?
 
Då kräver jag samma rättighet att tramsa i era trådar utan mothugg i början å det ska ni finna i er eftersom du säger att jag får nog vara beredd på mothugg OCH TILL SLUT ETT VISST LÖJE

Fortfarande, du förväntar dig att folk ska telepatiskt förstå när du är allvarlig och när du tramsar. Tro mig, det är inte lätt att se skillnaden. Dessutom, att fråga någon om deras BH-storlek är inte att tramsa utan faktiskt rakt av över gränsen så det stänker om det.
 
Gillaknappen finns irl också. Om man diskuterar på ett stormöte tex är det väl uppenbart vad de som är tysta anser för det mesta. Mmmm ljud och nickanden. Vissa personer är även där väldigt populära och får medhåll pga gamla meriter status och för att de är goa snälla kloka och populära. Vissa blir aldrig lyssnade på eller tagna på allvar eftersom att de anses korkade och udda.
Och vissa personer angriper man bara inte vad de än säger typ.
Är jag ensam om att leva i den här världen?
Inte alls.
Stor igenkänningsfaktor på den.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 008
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp