Ligger efter med att uppdatera, men har fått till några kryss!
X av
Pascal Engman "read on location", lästen den på Arlanda och boken utspelar sig på Arlanda vissa stunder. Tyckte den var bra, femte delen i en serie som tar olika samhällsproblem, den här handlar om matchfixning. Rekommenderar den!
Skilsmässan av
Moa Herngren "nära vatten" utspelar sig i Stockholm och på Gotland. Man får följa en skilsmässa ur både mannens och kvinnans perspektiv. Helt okej och läsvärd.
Önskelistan av
Sophia Money-Coutts "Författare du inte läst innan" Feelgod bok om kärleksbekymmer, tycker den var bra! (Men fick fundera extra nu när jag skulle skriva upp den var den handlade om, så gjorde inte såå stark intryck uppenbarligen.)
Dödens hand av
Lena Ljungdahl och
Anna Jinghede "Känd referens
" Andra delen i en serie, tycker den var bra!
Pakten av
Sharon Bolton "Författare på S" Handlar om ett ungdomsgäng som för drygt 20 år sedan är inblandade i en olycka där tre personer dör. En av ungdomarna tar på sig skulden med löfte om att de andra står i skuld till henne. Den började väldigt bra, men tycker tyvärr den spårade ut på slutet, men ändå läsvärd.
Det hon förtjänar av
Emma Ångström "Rött på omslaget" Den handlar om två personer, en tjej som börjar brevväxla med en man som är dömd för mord och sitter i fängelse, hon blir kär och inleder en relation med honom. Samt en kvinna som börjar arbeta på en kvinnojour. Tyckte den var bra, var första delen i en serie och jag kommer absolut fortsätta läsa den.
Iskall sol av
Lilja Sigurdardottir "Originalspårk som inte är svenska eller engelska" Den är skriven på isländskaoch handlar om två systrar, varav den ena har levt med en våldsam man och som nu försvunnit. Den var jätte bra! också första delen i en serie som jag definitivt kommer fortsätta läsa.