Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Det är ju lite samma sak med araber. Jag ser en skimmel framför mig om någon pratar om en arab. Jag vet egentligen inte om skimmel är den så dominanta färgen bland araber, men alla araber jag har haft någon form av kontakt med har varit skimlar utom en arab som går i en hage som jag ofta kör förbi som är fux.

Jag ser en skimmel framför mig så fort Miran pratar om hästar. Så jag utgick nog också från att Linns häst var skimmel.:D

Synd att de fyra inte red raggsockor. Då hade respektive hästs färg, teckning och antal gångarter krävt ett helt kapitel:D

KL

Zoda är inte bara skimmel, utan flugskimmel :D

Och om det nämdes att Migon var mörk fux, blev han en ädel vanlig fux med mkt vitt i mitt huvud, och Castor oxå vanlig fux men kralligare och mindre vitt.
Solklart var Pontiac mörkbrun utan tecken.

:laugh:

*kl*

Jag hade svårt att komma in i boken, med alla kursiverade delar och hopp, och sen att det var så mycket runt barn, jag kunde ju inte se mig själv nånstans iom att jag inte har barn själv eller karl. Men när Ellen kom hem till Linn eller redan när Linn frågade Ellen om hennes man slog henne och när Linn började planera hemskheter på jobbet, eller när Mats kom och hämtade Ellen i stallet, där nånstans kom jag in helt i storyn. Sista biten kunde jag inte släppa boken. Men som sagt första delen tog kanske 2 veckor att läsa men jag kanske inte riktigt är målgruppen eller så är jag bara lite trög :p

Men jag gillade Annika bäst, dom andra tre gjorde eller betedde sig på nåt sätt som jag inte kunde med. Att Linns hämnd var så grov och genomtänkt upprörde mig lite. Jag förstår Annikas frustration över sina barn, speciellt pojken som var så lillgammal. Jag gillade också Sven hur han alltid stod och mekade i nåt bilvrak. men när Annikas pappa dyker upp i historien och hur han försvann igen och hur Annika hittade honom igen, det var nog där jag fastnade för Annika, då han påminde om min egen pappa :crazy:

Och slutet hade jag gärna haft längre :love: alla nystan som vävdes upp.

Och sista kapitlet var skrivet med sån kärlek och hjärta, så jag blev nästan sugen på att skaffa barn :D

Det var verkligen en Bukeroman! :D
Längtar och väntar på fortsättningen :bump: :bump:

Ja, just det! Zoda har jag sett som en skimmel, såklart!

Senast ändrad:

Ja:bump:

Sagan om fyrgångaren, en trilogi om islandshästar:D

Tror snarare att vi kan se fram mot:

Skimmelaraben i mitt hjärta, del 1-23. :D

Jag tycker att bokens största brist rent litterärt är frånvaron av fuxston. Jag funderar faktiskt på att stämma förlaget på grund av det. :devil:

Ändå vet jag att Miran älskar fuxston och gärna har bilder på dem som dekoration i alla offentliga sammanhang!

Fast varandes ägare till ett brunt arabsto så var Zoda lika gärna brun för mig. Men jag läste i andra tråden innan att Zoda var skimmel. Men jag kan mycket väl relatera till piggheten i hästen där ute på fältet och den oerhört starka kärlek och vänskap hon kände till sin häst. Araber är fantastiska. :love:

Tror snarare att vi kan se fram mot:

Skimmelaraben i mitt hjärta, del 1-23. :D

Jag tycker att bokens största brist rent litterärt är frånvaron av fuxston. Jag funderar faktiskt på att stämma förlaget på grund av det. :devil:

Ändå vet jag att Miran älskar fuxston och gärna har bilder på dem som dekoration i alla offentliga sammanhang!

Vad snackar du om?! Ellens dressyrhäst är ju fuxsto! :D

Var den ett sto? Migon? Jag blev aldrig klok på det namnet. (Ja, halvblod kan ju heta hur underliga saker som helst, så inga invändningar, men jag tog det som en valack.)

Var den ett sto? Migon? Jag blev aldrig klok på det namnet. (Ja, halvblod kan ju heta hur underliga saker som helst, så inga invändningar, men jag tog det som en valack.)

En fux är det i alla fall. Duger inte det? Måste du ha femtio nyanser av fuxar?:D

Men jag kan mycket väl relatera till piggheten i hästen där ute på fältet och den oerhört starka kärlek och vänskap hon kände till sin häst. Araber är fantastiska. :love:

Nu åkte du upp en bra bit på Mirans julkortslista:D

Nu åkte du upp en bra bit på Mirans julkortslista:D

Ewa-Lena ligger helt klart i toppskiktet, hon verkar ha förstått lite av livets mening!:D

Man skulle inte kunna rationalisera en smula genom att skriva om femtio nyanser av fuxfärgade raggsockor? Ett uppdrag som jag med varm hand delegerar!:D

Japp, människans bästa vän är - arabhästen. Vacker, trofast, uthållig och väldigt tillgiven sin människa. :laugh: ;)

Ser fram mot julkortet. :D

Japp, människans bästa vän är - arabhästen. Vacker, trofast, uthållig och väldigt tillgiven sin människa. :laugh: ;)

Ser fram mot julkortet. :D

pm:a adressen så ska du ta mig sjutton få ett!:)

Araber är speciella, helt klart! Speciellt min!:love:

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 919
Senast: Squie
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama