Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken
*kl*
Jag hade svårt att komma in i boken, med alla kursiverade delar och hopp, och sen att det var så mycket runt barn, jag kunde ju inte se mig själv nånstans iom att jag inte har barn själv eller karl. Men när Ellen kom hem till Linn eller redan när Linn frågade Ellen om hennes man slog henne och när Linn började planera hemskheter på jobbet, eller när Mats kom och hämtade Ellen i stallet, där nånstans kom jag in helt i storyn. Sista biten kunde jag inte släppa boken. Men som sagt första delen tog kanske 2 veckor att läsa men jag kanske inte riktigt är målgruppen eller så är jag bara lite trög
Men jag gillade Annika bäst, dom andra tre gjorde eller betedde sig på nåt sätt som jag inte kunde med. Att Linns hämnd var så grov och genomtänkt upprörde mig lite. Jag förstår Annikas frustration över sina barn, speciellt pojken som var så lillgammal. Jag gillade också Sven hur han alltid stod och mekade i nåt bilvrak. men när Annikas pappa dyker upp i historien och hur han försvann igen och hur Annika hittade honom igen, det var nog där jag fastnade för Annika, då han påminde om min egen pappa
Och slutet hade jag gärna haft längre
alla nystan som vävdes upp.
Och sista kapitlet var skrivet med sån kärlek och hjärta, så jag blev nästan sugen på att skaffa barn
Det var verkligen en Bukeroman!
Längtar och väntar på fortsättningen
Ja, just det! Zoda har jag sett som en skimmel, såklart!