Buke trivia

Om man ska bli bannad tycker jag att det vore grejt att själv få välja tidpunkt när man ska sitta av straffet. Själv skulle jag välja när jag har ett migränanfall :angel::rofl:

Och jag borde ha fixat att bli bannad innan jag åkte bort, så slapp jag smyga ut ur stugan och obemärkt in i grannarnas hus för att leta internetuppkoppling... :angel:
Fast man kan ju läsa ändå förstås... Första steget är att inse att man har ett problem! :nailbiting:

• Har du träffat bukefalister IRL?
    Ja, ganska många och flera som blivit nära vänner!
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
    Det tror jag inte.
  • Har du träffat en partner på Buke?
    Nänä.
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
    Ja, det var någon som hängde upp sig på att jag saknade matkultur under uppväxten eller hur det nu var häromåret.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
    Nä. Det bitskaste jag har skickat är nog när jag lade ner rätt mycket tid på att hjälpa en användare med en text, och inte fick så mycket som ett tack tillbaks. Då skrev jag och undrade om vederbörande hade fått mailet (fast jag visste mycket väl att hen hade det).
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
    Nä.
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
    Har aldrig använt dubbelnick alls.
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
    Beror lite på. Under snuskpoesitrådens kulmen var det ju omöjligt att kolla alla :)
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
    Ja!
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
    Nej.
  • Har du någon på Ignore?
    Nej.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
    Det har jag väldigt svårt att tro att någon gör faktiskt.
  • Har du någonsin blivit varnad?
    Nej.
  • Har du någonsin blivit bannad?
    Nej.

Dubbelnick verkar inte så många använda sig av. Jag har haft flera, fast alltid bara för att skämta.

Det senaste jag kommer ihåg var en jul för flera år sedan. Det snöade som f** och en bukefalist skapade en tråd om två kvinnor hon stött på i affären. Själv var hon typ översnöad från topp till tå efter att ha skottat gårdsplan med en matsked och de båda väklädda snorkiga kvinnorna hade mage att gnälla över att deras män tvingats köra med Bobcaten hela morgonen för att få undan snön.

Helt enligt Bukedynamiken blev TS kölhalad. Hon hade hoppats på sympati men trådens galla östes istället över henne själv som hade MAGE att klaga på folk som hade Bobcat osv.

Då reggade jag nicket Bobbycat, googlade fram ett gammalt engelskt jaktstick som avatar och klev in i tråden som odräglig och rik. Har för mig att jag skrev om grannbönderna som brukade ploga åt oss också och som tack gjorde jag fina julkorgar åt dem eller nåt (har för mig att min make hette Karl-Bertil). Det var hur kul som helst (för mig :p)

• Flera stycken.

• Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Haha, ja, eller.. känner och känner. Men en kille jag var intresserad av under gymnasietiden hans tjej finns på buke.

• Hade pojkvän från buke under ett år. Tvivlar starkt på att han fortfarande är aktiv här, men hans systers ex är en av mina närmsta vänner idag :D

• Inte som jag minns.

• Nope

• Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Hmm, näe inte vad jag minns.

• Aldrig använt.

• Självklart. Även om jag inte är så aktiv här nu för tiden, mest inne och läser nr jag har tråkigt.

• Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Japp.

• Nope.

• Nope.

• Hmm, jag vet faktiskt inte jag väljer att svara kanske på den.

• Ja

• Har du någonsin blivit banad?
  • Nej

Ja, ett tiotal i alla fall som jag har träffat och pratat med, vissa har jag umgåtts en hel del med, en gick jag i samma klass med ett tag och vissa har jag sett på avstånd på hästtävlingar.
    Nej, jag är förvånad över att det inte skett än. Men kanske är min bekantskapskrets full med anonyma bukefalister :D
    Nej.
    Nej, jag har bara fått snälla PM! Men jag får inte så många PM alls förstås, förutom när jag är med i ulvlekar.
    Nej. Däremot har jag skickat PM för att berömma en användare som jag tyckte skrev så himla vettiga inlägg jämt.
    Nej, men jag är sällan inblandad i livligare diskussioner. Minns däremot en tråd från början av min bukekarriär där jag inte var speciellt trevlig, den tråden väcktes till liv för ett par år sedan. Herregud så pinsamt! Jag har som tur är mognat sen dess :p
    Ja. Det hör inte till vanligheterna, men jag har använt dubbelnick när det har varit ett känsligt ämne. Jag är trots allt inte ett dugg anonym och även om jag inte skäms för så mycket så har det varit vissa tillfällen då jag velat hålla saker för mig själv/mina närmaste.
    Nästan alltid.
    Nej, jag har nog inte varit aktiv i de trådar där det förekommit.
    Nej.
    Nej. Har inte irriterat mig tillräckligt på någon för att sätta hen på ignore. Däremot scrollar jag förbi en del användares inlägg eftersom jag vet att det inte ger mig någonting att sitta och läsa dem.
    Nej, jag tror heller inte att någon ignorerar mig.
    Nej.
  • Har du någonsin blivit bannad?
    Nej

Nej, men jag är sällan inblandad i livligare diskussioner. Minns däremot en tråd från början av min bukekarriär där jag inte var speciellt trevlig, den tråden väcktes till liv för ett par år sedan. Herregud så pinsamt! Jag har som tur är mognat sen dess :p

Javisst är det jobbigt när man hittar sig själv i andra trådar! Jag känner dock sällan att jag har mognat sedan dess, jag tjatar på samma vis i samma ämnen nu som då :banghead:

Det är lustigt hur många som kommer ihåg när de varit otrevliga. Som de som minns sina banningar och @Hermelin som haft ågren för att han kallat @TomasN lilla vän - vilket däremot Tomas inte kom ihåg :D

Jag kommer nog mer ihåg vad andra skrivit än vad jag själv stått för. Helt sjukt att jag fortfarande tror mig minnas vem som skrev att hon hade sex varje morgon. Det måste ha gjort djupt intryck på mig :cool:

Javisst är det jobbigt när man hittar sig själv i andra trådar! Jag känner dock sällan att jag har mognat sedan dess, jag tjatar på samma vis i samma ämnen nu som då :banghead:

Jag känner ungefär samma. Jag har mognat färdigt.

Men det kan ju också bero på att vissa kärnvärderingar sitter i just själva kärnan och har svårt att gå över med tiden?

@mandalaki Ja fy! Jag tröstar mig själv med att jag var runt 18 år när inlägget skrevs (om minnet inte sviker), från 18 till 26 hinner det ändå hända en del med den mentala mognaden om man har tur :D

Men ja, där har vi nackdelen med att skriva på hästdelen av Buke. Inläggen raderas aldrig! :nailbiting::nailbiting::eek:

@mandalaki Ja fy! Jag tröstar mig själv med att jag var runt 18 år när inlägget skrevs (om minnet inte sviker), från 18 till 26 hinner det ändå hända en del med den mentala mognaden om man har tur :D

Men ja, där har vi nackdelen med att skriva på hästdelen av Buke. Inläggen raderas aldrig! :nailbiting::nailbiting::eek:
Men ja, det borde ju vara olagligt att väcka gamla trådar :rage: :arghh:.

Generellt har jag haft samma värderingar och åsikter alla år här men tonen har ju ehum minst sagt varierat :angel:.

Däremot har jag skickat PM för att berömma en användare som jag tyckte skrev så himla vettiga inlägg jämt.
Det är SÅ fint att få såna PM :love:. Jag blir lika lycklig varje gång och har därför börjat skicka såna nån gång ibland när nån skriver nåt riktigt briljant. Kommer aldrig glömma mitt första PM där nån bara ville säga att jag skrev bra/vettigt, gjorde mig lyckligare än nånsin här inne :love:.

Jag känner ungefär samma. Jag har mognat färdigt.

Men det kan ju också bero på att vissa kärnvärderingar sitter i just själva kärnan och har svårt att gå över med tiden?
Ja, så är det kanske. Och det slår mig att Buke är det ställe i vardagen där jag oftast diskuterar de där djupaste värderingarna. Klart att de alltid finns med mig men verkligen prövar dem gör jag nog inte vid fikat på jobbet.

Men ja, det borde ju vara olagligt att väcka gamla trådar :rage: :arghh:.

Generellt har jag haft samma värderingar och åsikter alla år här men tonen har ju ehum minst sagt varierat :angel:.

Jag minns att jag tyckte du var lite läskig förut :D Och apropå att komma ihåg små detaljer (@mandalaki ) så kommer jag ihåg en avatar som du hade där du satt på en strand, man såg inte ansiktet för du ville inte visa bilder på dig själv. Väldigt nödvändigt att komma ihåg :rofl:

Det är SÅ fint att få såna PM :love:. Jag blir lika lycklig varje gång och har därför börjat skicka såna nån gång ibland när nån skriver nåt riktigt briljant. Kommer aldrig glömma mitt första PM där nån bara ville säga att jag skrev bra/vettigt, gjorde mig lyckligare än nånsin här inne :love:.

Det var väldigt uppskattat :) En sån enkel sak som kan göra någons dag. Det var på den tiden man inte kunde gilla någons inlägg ;) (hemska tanke, älskar nya forumet)

@zassoo

Jag minns att jag tyckte du var lite läskig förut :D
Jo, jag har förstått att det fanns en del ÄU:are som tyckte det förut :p

Men jag kan inte minnas att jag haft en avatar med en strand? :confused: Var det inte denna?

litenibaringt_zpse0c0d3d0.jpg

Annars har du läskigt mycket bättre minne än jag :D

Har du träffat bukefalister IRL?
Ja

Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Ja

Har du träffat en partner på Buke?
Nej

Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Ja

Har du någonsin skickat ett sådant?
Typ

Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
En gång. Fast jag menade det inte.

Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Ja

När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Ja

Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Ingen insamling, men har skänkt pengar till en som hade det lite tufft en gång.

Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej

Har du någon på Ignore?
Ja

Vet du någon som ignorerar dig?
Nej

Har du någonsin blivit varnad?
Nej

Har du någonsin blivit bannad?
Nej

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 145
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar