Buke trivia

• Har du träffat bukefalister IRL?
  • JA
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • JA
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • NEJ
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • NEJ
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • NEJ
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • NEJ
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • NEJ
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • JA
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • JA
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • NEJ
  • Har du någon på Ignore?
  • NEJ
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • NEJ
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • JA
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • NÄÄÄ :sneaky:

Nu gällde den frågan vad jag förstod fler former av oönskade mejl än de sliskiga. Annars har du säkert rätt, de flesta sliskiga kommer inte från de vanliga användarna. Det är snarare olika typer av påhopp och utskällningar man kan få från dem. Jag har fått ett riktigt fult sådant + att ett från han med stövlarna om jag inte mins fel. De flesta här är annars revliga och hövliga.

Ja, att det gällde fler typer av PM än de sliskiga är jag helt med på :) Det var bara en vidarefundering på just den typen av oönskade PM :)

Sen tror jag att många/några inte uppfattar sig som otrevliga fastän de kanske gör det av andra. Samt att jag tror att en själv läser in en ton i meddelanden som kanske inte är helt uppenbart otrevliga eller trevliga (jag gör det iaf beroende på vilket humör jag själv är på och beroende på hur väl jag känner till användarens skrivsätt). Det gäller såklart inte de PMen som är uppenbart otrevliga, men jag kan tänka mig att ovanstående resonemang skulle kunna förklara varför vissa kanske inte tycker att PMet de skickade var otrevligt medans mottagaren tyckte att det var det :) (och jag menar inte att ditt PM skulle vara en tolkning från din sida utan det är bara en generell fundering kring fenomnenet)

Ja, att det gällde fler typer av PM än de sliskiga är jag helt med på :) Det var bara en vidarefundering på just den typen av oönskade PM :)

Sen tror jag att många/några inte uppfattar sig som otrevliga fastän de kanske gör det av andra. Samt att jag tror att en själv läser in en ton i meddelanden som kanske inte är helt uppenbart otrevliga eller trevliga (jag gör det iaf beroende på vilket humör jag själv är på och beroende på hur väl jag känner till användarens skrivsätt). Det gäller såklart inte de PMen som är uppenbart otrevliga, men jag kan tänka mig att ovanstående resonemang skulle kunna förklara varför vissa kanske inte tycker att PMet de skickade var otrevligt medans mottagaren tyckte att det var det :) (och jag menar inte att ditt PM skulle vara en tolkning från din sida utan det är bara en generell fundering kring fenomnenet)
PMet var direkt otrevligt, men inte skrivsätt och ordval utan budskapet. Den som skickar ett sådant PM och inte ser att det med mycket stor sannolikhet uppfattas direkt negativt har förmodligen minus på EQ skalan.

PMet var direkt otrevligt, men inte skrivsätt och ordval utan budskapet. Den som skickar ett sådant PM och inte ser att det med mycket stor sannolikhet uppfattas direkt negativt har förmodligen minus på EQ skalan.

Har också fått ett sådant pm, jag skulle läxas upp och tryckas ner efter en het otrevlig diskussion i en tråd där jag blev angripen så det rök om det men jag visste vad jag menade och det var inte det de andra bestämt.
Den som skrev pm var dessutom inte den jag diskuterade med i tråden utan bara en svans.
Hur märkligt som helst. Har sparat det.

Att jag nojjat över det vid några tillfällen beror kanske på att jag en gång fick et pm där någon berättade att den förstått att det var jag som stod bakom ett dubbelnick och som varnade mig för att det var ganska lätt att räkna ut att det var jag - fast jag var helt oskyldig. Och i just det fallet hade tänkt om den tråden något i stil med "suck, är folk sådär på riktigt eller va??"

Vad skulle du varit för slags person då, någon typ kändis alltså?
:eek: Då förstår jag verkligen att du nojjar!

Inte mig heller, tror jag. Jag skulle nog tycka det var kul!

Det sämsta jag personligen varit med om här var när en person satt och PM:ade uppgifter om vem jag är till ett litet gäng som försökte jaga skiten ur mig i en tråd. Fast uppgifterna var inte sanna, hon ljög om att jag var en person som de flesta känner till. En ängel PM:ade mig och berättade, det är jag evigt tacksam för.

Det var det mest störda någon här gjort mot mig. Det var faktiskt så stört att jag blev lite skakad.
Sannerligen stört! Jag hade nog låtit bli att logga in på ett bra tag i rena förskräckelsen.

Kul idé!

• Har du träffat bukefalister IRL?
  • Japp, ett par stycken! :)
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Japp, inte så många dock
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Ja, ett.
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Absolut inte
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Ja
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Såklart :D
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nja, om inte tomteleken räknas?
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej
  • Har du någon på Ignore?
  • Nej, jag vill ta del av allas åsikter och tankar, även från de bukisar jag kan inte tycker allt för mycket om
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Ingen aning
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Ja :o Länge sedan dock, uttryckte mig klumpigt och någon kände sig träffad.
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nope!

Att jag nojjat över det vid några tillfällen beror kanske på att jag en gång fick et pm där någon berättade att den förstått att det var jag som stod bakom ett dubbelnick och som varnade mig för att det var ganska lätt att räkna ut att det var jag - fast jag var helt oskyldig. Och i just det fallet hade tänkt om den tråden något i stil med "suck, är folk sådär på riktigt eller va??"

Vad skulle du varit för slags person då, någon typ kändis alltså?

När jag skrev med mitt anonyma nick (skitsamma att jag avslöjar det, var flera år sedan) om att jag försökt hoppa från en bro och sen blev mer eller mindre misshandlad av polisen, fick jag flera pm där folk trodde att jag var Anna Odell O_o :D

Fast det gör ju folk irl också? Det är väl knappast ovanligt?

Bortsett från vita lögner, förenklingar och genvägar (som i alla fall jag inte backar för, skulle jag tro - jag ägnar det nog inte så mycket tanke...) så ljuger ju en del bra mycket grövre i sitt "vardagsprat" upplever jag?
Det ska mer till att knacka ner rena lögner på internet än att svänga sig med vita lögner IRL, tänker jag.

Den lögnare här som jag först kommer att tänka på tog ett yrke och en lön ur luften, trots att alla fattade att det var rent ljug. Jag var lika fascinerad då, på det där ogenerade ljugandet.

@mandalaki Ja, sånt blir ju minst sagt en smula märkligt! Både för att det är rätt lättavslöjat och helt enkel för att "varför?", liksom... Men tror du inte en sån person ljuger likadant irl?

@mandalaki Ja, sånt blir ju minst sagt en smula märkligt! Både för att det är rätt lättavslöjat och helt enkel för att "varför?", liksom... Men tror du inte en sån person ljuger likadant irl?
Kanske. Jag vet inte, har nog aldrig funderat över det. IRL tänker jag mig att det finns hela skalan från lite vita vardagslögnare till mytomaner. Och då gör det väl det på nätet också.

Oj. Jag har bara blivit bannad en gång vad jag kan minnas. Och jag säger som en klasskamrat i sexan sa när hon kom till skolan efter en skolfest-helg, med the mother of all munsår there is - det var SÅ värt det!
Som min banning! Har också bara blivit det en gång (typ ett halvår sen eller nåt) och det var så jävla värt det :D.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 145
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar