Hehe, du är totalt oskyldig.*kollar desperat skickade PM*
... Puh, aldrig skrivit till dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, du är totalt oskyldig.*kollar desperat skickade PM*
... Puh, aldrig skrivit till dig!
Nu gällde den frågan vad jag förstod fler former av oönskade mejl än de sliskiga. Annars har du säkert rätt, de flesta sliskiga kommer inte från de vanliga användarna. Det är snarare olika typer av påhopp och utskällningar man kan få från dem. Jag har fått ett riktigt fult sådant + att ett från han med stövlarna om jag inte mins fel. De flesta här är annars revliga och hövliga.
PMet var direkt otrevligt, men inte skrivsätt och ordval utan budskapet. Den som skickar ett sådant PM och inte ser att det med mycket stor sannolikhet uppfattas direkt negativt har förmodligen minus på EQ skalan.Ja, att det gällde fler typer av PM än de sliskiga är jag helt med på Det var bara en vidarefundering på just den typen av oönskade PM
Sen tror jag att många/några inte uppfattar sig som otrevliga fastän de kanske gör det av andra. Samt att jag tror att en själv läser in en ton i meddelanden som kanske inte är helt uppenbart otrevliga eller trevliga (jag gör det iaf beroende på vilket humör jag själv är på och beroende på hur väl jag känner till användarens skrivsätt). Det gäller såklart inte de PMen som är uppenbart otrevliga, men jag kan tänka mig att ovanstående resonemang skulle kunna förklara varför vissa kanske inte tycker att PMet de skickade var otrevligt medans mottagaren tyckte att det var det (och jag menar inte att ditt PM skulle vara en tolkning från din sida utan det är bara en generell fundering kring fenomnenet)
PMet var direkt otrevligt, men inte skrivsätt och ordval utan budskapet. Den som skickar ett sådant PM och inte ser att det med mycket stor sannolikhet uppfattas direkt negativt har förmodligen minus på EQ skalan.
Då förstår jag verkligen att du nojjar!Att jag nojjat över det vid några tillfällen beror kanske på att jag en gång fick et pm där någon berättade att den förstått att det var jag som stod bakom ett dubbelnick och som varnade mig för att det var ganska lätt att räkna ut att det var jag - fast jag var helt oskyldig. Och i just det fallet hade tänkt om den tråden något i stil med "suck, är folk sådär på riktigt eller va??"
Vad skulle du varit för slags person då, någon typ kändis alltså?
Sannerligen stört! Jag hade nog låtit bli att logga in på ett bra tag i rena förskräckelsen.Inte mig heller, tror jag. Jag skulle nog tycka det var kul!
Det sämsta jag personligen varit med om här var när en person satt och PM:ade uppgifter om vem jag är till ett litet gäng som försökte jaga skiten ur mig i en tråd. Fast uppgifterna var inte sanna, hon ljög om att jag var en person som de flesta känner till. En ängel PM:ade mig och berättade, det är jag evigt tacksam för.
Det var det mest störda någon här gjort mot mig. Det var faktiskt så stört att jag blev lite skakad.
Att jag nojjat över det vid några tillfällen beror kanske på att jag en gång fick et pm där någon berättade att den förstått att det var jag som stod bakom ett dubbelnick och som varnade mig för att det var ganska lätt att räkna ut att det var jag - fast jag var helt oskyldig. Och i just det fallet hade tänkt om den tråden något i stil med "suck, är folk sådär på riktigt eller va??"
Vad skulle du varit för slags person då, någon typ kändis alltså?
Det ska mer till att knacka ner rena lögner på internet än att svänga sig med vita lögner IRL, tänker jag.Fast det gör ju folk irl också? Det är väl knappast ovanligt?
Bortsett från vita lögner, förenklingar och genvägar (som i alla fall jag inte backar för, skulle jag tro - jag ägnar det nog inte så mycket tanke...) så ljuger ju en del bra mycket grövre i sitt "vardagsprat" upplever jag?
- Har du blivit bannad mer än 25 gånger?
- NÄÄÄ
Ändrade lite i frågan så att du inte skulle behöva ljuga
Nej, men jag har min snälla söndagVette fan om det räcker
Lägg på en 0:a (alltså 250) så klarar sig nog de flesta.Nej, men jag har min snälla söndag
Kanske. Jag vet inte, har nog aldrig funderat över det. IRL tänker jag mig att det finns hela skalan från lite vita vardagslögnare till mytomaner. Och då gör det väl det på nätet också.@mandalaki Ja, sånt blir ju minst sagt en smula märkligt! Både för att det är rätt lättavslöjat och helt enkel för att "varför?", liksom... Men tror du inte en sån person ljuger likadant irl?
Oj. Jag har bara blivit bannad en gång vad jag kan minnas. Och jag säger som en klasskamrat i sexan sa när hon kom till skolan efter en skolfest-helg, med the mother of all munsår there is - det var SÅ värt det!Vette fan om det räcker
Som min banning! Har också bara blivit det en gång (typ ett halvår sen eller nåt) och det var så jävla värt det .Oj. Jag har bara blivit bannad en gång vad jag kan minnas. Och jag säger som en klasskamrat i sexan sa när hon kom till skolan efter en skolfest-helg, med the mother of all munsår there is - det var SÅ värt det!