Buke trivia

Jaja. Det beror bara på att inte niffe, hyacinth, Anna och jag ännu inte försökt vara med. :meh:

Och inte karfitsa heller!
Jamen eller hur. Varulvstrådarna känns som nåt form av secret society som vi vanliga dödliga inte har tillgång till. Visst, de kan släppa in oss men vi får ju stå där med skammen när vi inte kan the secret handshake, secret motto och har på oss fel kläder.

• Har du träffat bukefalister IRL?
    Ja ganska många
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Ja
  • Har du någon på Ignore?
    Nej.
  • Vet du någon som ignorerar dig?
    Nej.
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Ja
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Jadå ofta

• Jag har aldig varit på en buketräff men ja det har jag väl gjort i och med punkten nedan jag tror inte jag var medveten om det vid tillfället. Förmodligen har man väl stött på någon bukefalist utan att ha en aning om det också.:p

• Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Inte känner tror jag men att jag vet vem det är. Fast har mycket varit nicken jag reagerat på som fått mig att tänka på möjligheten, de de skriver har väl mest bekräftat misstanken. Det är år sedan det hände sist.
  • Nej

• Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej

• Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej inte medvetet och jag hoppas ingen uppfattat något pm från mig på det viset.

• Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej (möjligtvis om man räknar förklarande pm i varulvslekarna...)

• Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej

• När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • O ja! Det kan jag inte låte bli:laugh:. Fast när jag loggade in nyligen tror det var igår så hade jag inte varit inne på ett tag så då hade jag 333 notiser så blev de inte genomkollade i jakt på gillningar...jag var lite notisbesatt i början så jag valde inställningar så jag skulle få notiser för allt plus bevakade forum och det har inte blivit av att jag ändrat det:o

• Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej

• Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej
  • Nej

• Nej

• Nej, däremot tror jag att jag deltagit i trådar där en moderator hojatat något allmänt skärp till er men jag har inte kännt mig träffad.
  • Nej
[/QUOTE]

Jamen eller hur. Varulvstrådarna känns som nåt form av secret society som vi vanliga dödliga inte har tillgång till. Visst, de kan släppa in oss men vi får ju stå där med skammen när vi inte kan the secret handshake, secret motto och har på oss fel kläder.

Ja för att inte tala om ifall ni anväder fel ord eller smilies vid fel tillfälle!:eek: Då är ni garanterat ulvar!:rage: Att ni inte är med har då ingen som helst betydelse i sammanhanget. :angel:

Nej. Har inte irriterat mig tillräckligt på någon för att sätta hen på ignore. Däremot scrollar jag förbi en del användares inlägg eftersom jag vet att det inte ger mig någonting att sitta och läsa dem.
  • Det där gör jag också ibland, behöver inte vara någon speciell användare heller utan ibland när jag läser någon lång poppcorntråd( jag läser väldigt mycket mer än jag skriver) så känns det som att en del mest säger samma sak om och om igen. Visserligen kanske till olika användare men det ger ju inte mig så mycket att läsa personens åsikt i ämnet för fjärde gången.

Senast ändrad:
Mitt svar hamna visst i citatet, Den Här delen var mitt svar:

• Det där gör jag också ibland, behöver inte vara någon speciell användare heller utan ibland när jag läser någon lång poppcorntråd( jag läser väldigt mycket mer än jag skriver) så känns det som att en del mest säger samma sak om och om igen. Visserligen kanske till olika användare men det ger ju inte mig så mycket att läsa personens åsikt i ämnet för fjärde gången.

Ja, ett helt gäng! :)

• Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
    En gång.

Nope

• Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
    Japp, ett par sliskiga och ett som var obehagligt av andra orsaker.

• Har du någonsin skickat ett sådant?
    Nej

• Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
    Nej

• Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
    Nej

• När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
    Såklart! :D

• Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
    Nej

• Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
    Nej

Ja, några stycken.

Ingen aning

Nej

Nej

Angående det att många verkar kolla vad som gillas så undrar jag om det är någon som har inställningen att inte få notiser vid gillanden?

Jag tror lillgrådis poäng var att man inte behöver förststå för att fortsätta att leka.:idea:

Hen får rätta mig om jag har fel.

Ja så menade jag ungefär, alltså att man fattar själva upplägget och reglerna när man väl är med själv och "tvingas" begripa bit för bit hur det går till.

Däremot, ska man vänta att vara med tills man tror att man har en allmän strategi för hur man hittar ulvar respektive goda på säkraste sätt, då får man ju vänta för alltid.

Men - när jag nu skrev det här om att man fattar reglerna när man väl är med själv, så kom jag ihåg att jag ju en gång lyckades bryta mot det där djävla hintförbudet som tillämpas här :rage: utan att jag själv tyckte det var något klart övertramp.

Så jag borde nog reversera mina inlägg i VL-frågan, och själv ansöka om medlemskap i den där "vi som inte fattar"-klubben i stället. :o :cautious: :D

Ja så menade jag ungefär, alltså att man fattar själva upplägget och reglerna när man väl är med själv och "tvingas" begripa bit för bit hur det går till.

Däremot, ska man vänta att vara med tills man tror att man har en allmän strategi för hur man hittar ulvar respektive goda på säkraste sätt, då får man ju vänta för alltid.

Men - när jag nu skrev det här om att man fattar reglerna när man väl är med själv, så kom jag ihåg att jag ju en gång lyckades bryta mot det där djävla hintförbudet som tillämpas här :rage: utan att jag själv tyckte det var något klart övertramp.

Så jag borde nog reversera mina inlägg i VL-frågan, och själv ansöka om medlemskap i den där "vi som inte fattar"-klubben i stället. :o :cautious: :D

Aha, jag menade mer att man kanske inte alls fattar när man leker men att det inte gör så mycket:p.

Angående strategierna har jag haft massor med ideer om hur man hittar ulvar, tyvärr brukar ulvarna tillhöra de där som inte begriper för de brukar inte bete sig som jag bestämmer mig för att de ska bete sig i just den leken:confused:. Det hela är mycket märkligt för jag brukar skriva hur jag tror ulvarna gör men de verkar inte alls läsa mina inlägg utan hittar istället på egna sättO_o så det är inte det minsta konstigt om jag blir förvirrad.

@fattarnollgruppen Det är helt valfritt att fördtå reglerna! Jag har fortfarande noll koll, undrar jag nåt så frågar jag och så får jag hoppas att svaren inte ljuger...

@glömmerallt nu har du minsann popcornläst igen - det är folk i den här tråden som skrivit just att de tgit bort gilla-notiser. ;)

Lysande fråga! Nej, det har jag inte ens övervägt :angel:
Jag har!

@glömmerallt Jag var på väg att koppla bort den faktiskt, kände inte att det var så nödvändigt att se vilka som gillade vad. Men, det är faktiskt himla uppmuntrande att se att det finns folk som håller med en :). (och DEN lyckan alltså när jag fick över 40 likes på en post, då ville jag tillverka min egna drottningkrona :D :D)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 145
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Autistisk bror
  • Rumsväxter 2