Ja, både i lördags och tidigare. Framför allt när vi fortfarande bodde ihop. Förut kunde hon trots allt ändå ta åt sig lite och uppföra sig bättre ett tag, men det kommer alltid nya skrapor förr eller senare. Nu efter barnet tar hon inte åt sig ett dugg. Hon är fullständigt skogstokig för att jag "uppförde mig så illa" och skrek inför hennes barn (som dessutom låg och sov ute...), för att jag är "avundsjuk" på hennes barn och för att jag inte bara fattar att barnet konkurrerat ut mig och att jag aldrig mer ska få uppmärksamhet. Min bror har fyllt år i veckan, hon vägrade säga grattis till honom för nu är det bara barnets födelsedagar som ska uppmärksammas, ingen annans.
Inte som ett specifikt svar till dig, men som svar på diskussionen om att hjälpa henne. Mamma och pappa har verkligen försökt förklara för henne att man inte säger och gör som hon gör ibland. Men hon lyssnar inte. Framför allt så är hon ju absolut inte sån här mot kompisar i smekmånadsfasen när de är bästisar och allt är rosa och glittrigt. Då säger hon att det är hon som är det sociala geniet i familjen medan vi är lustiga kufar som sitter som eremiter ute i skogen. Sen när relationen kraschar är det alltid den andra personens fel, då har hen blivit knäpp eller träffat en tråkig partner eller något annat negativt.