Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag vill också poängtera att det inte råder ngt allmänt koppeltvång vilket många verkar tro eftersom jag flera gånger fått det hävdat för mig.
I övrigt får du både gå, springa, cyckla och rida i skogen precis var du vill, men herregud om just en hund är lös 3 meter...
Exakt!
Jag förstår att folk är irriterade på hundägare som inte sköter sig men när de är på en annan som är noga med att mina hundar inte ska besvära andra blir jag sur.
Exploderade på en man i Göteborg angående detta. Kopplade mina hundar på väldigt långt avstånd från honom. Gick förbi lugnt och stilla, mina hudnar tittade inte ens åt hans hund. Då börjar han gå efter mig och snacka om att jag ska hålla mina hundar kopplade enligt lag och att hans hund minsann var aggressiv
Då tappade jag besinningen lite och svarade: "jag kopplar mina hundar när jag möter folk och fä, vad jag gör resten av tiden ska du ta och fullkomligt skita i"
KL
En sak däremot som slår mig då jag själv är kattägare, är att det inte finns någon som helst skrift/förordning om lösdrivande katter och djur/vilt. Katter tar allt från fågelungar, vuxna fåglar, sork och möss, ekorrar, till harpaltar och till och med vuxna harar. Där är det konstigt nog ingen lag som bryr sig nämnvärt ?
Min katta går enbart på min tomt (inhägnat) och är förvisso värdelös jägare (tar inget snabbare än än sniglar) men katter är jägare av naturen - nästan ännu mer än hundar egentligen.
är det för att det "bara" är mindre djur som lagstiftningen inte bryr sig ?
Jag har en vaninna som ar sa hundradd att hon fulkomligt laser sig om hon ser en los hund ... aven om hunden ar langt borta. Hon kan ju inte veta att just den hunden inte kommer att komma springande for att halsa som de flesta hundar gjor.