Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 821
Sv: Bruksprovet 2007

Avel är nog det mest komplicerade som finns, men även bland det roligaste. Du är så vetgirig att det är roligt att läsa allt du skriver. Ser mig själv i dig. Vetgirig till max, men går oftast min egna väg ändå. Finns en enorm kunskap här, så fortsätt att fråga. Finns inga dumma frågor, bara dumma svar. ;)

fast egentligen är det väl så vi är allihopa...vetgiriga och kunskapstörstande:banana:
Därför "hänger" vi här inne, man blir ju aldrig färdiglärd-tack o lov!

fast egentligen är det väl så vi är allihopa...vetgiriga och kunskapstörstande:banana:
Därför "hänger" vi här inne, man blir ju aldrig färdiglärd-tack o lov!

Visst är det härligt, men frustrerande när man inser hur mycket man INTE kan. Också frustrerande att veta att även om jag väljer en bra hingst, så kunde resultatet blivit ännu bättre om jag hade valt en annan hingst.. Man kan ju inte förutspå vilka gener som slår igenom, men man får hoppas på så många bra som möjligt ;)
Ulrika

Vlka hingstar är det vill se på bild. Kanske kan luska fram några bilder åt dig.

Vlka hingstar är det vill se på bild. Kanske kan luska fram några bilder åt dig.

Det är mest avkommebilder jag vill se, hingstarna brukar man ju kunna hitta. ;) Jag återkommer när jag vet vilka hingstar det gäller. Tack för att du vill hjälpa :)
Ulrika

Vad baserar du det på, vore kul att höra mer!

Jo visst vill man se avkommor, men vem vet jag kanske kan luska fram det med, vi får se. Vill inte lova för mkt heller. Bara kul att hjälpa till, nästa gång behöver jag hjälp och då kanske du kan hjälpa mig.

Jo visst vill man se avkommor, men vem vet jag kanske kan luska fram det med, vi får se. Vill inte lova för mkt heller. Bara kul att hjälpa till, nästa gång behöver jag hjälp och då kanske du kan hjälpa mig.

Ska du bygga ut stallet eller bygga nytt hus så säg bara till.. Ska snart få mitt MAA ;) (arkitekt i dk).. om nu allt går enligt planen.
U

Jag kan rita vad du vill ;). Jag är helt exalterad.. Svårt att koncentrera mig på skolan.. Hmm..

Nu har jag glömt, kommer de internationella hingstarna visas vid bruksprovet också? Det kan ju vara intressant att veta hur premieringsnämnden bedömmer dem.

Finns det någon video där man kan titta på Jaguar Mail, eller några av de andra hingstarna som kommer utrikesifrån?
Ulrika

*knapplån*

Hej!

Lite info om Roven xx. Han har betäckt runt 250 ston i Holland. Har tyvärr inte antal ston och vilket år. Vet dock att från första kullen fick han 25 föl som har gått mycket bra, bla vinnaren av tre års testet.

I filerna nedan finns några avkomma bedömd (inte mycket att gå på - för få avkommor bedömda). Någon som förstår vad punkterna står för?

http://www.kwpn.nl/php_apps/uitslagen/uploads/res_13062006_wezep.pdf

http://www.kwpn.nl/php_apps/uitslagen/uploads/res_16062006_houten.pdf

Flyinge kommer säkert gå ut med mer info senare, men på förbundet sa de att han trots en liten första årgång förvärvt sig väl!

Mvh / Fia

Tack för infon! :bow:
Det jag tycker är lite konstigt är att man inte kan hitta nåt skrivet om de senare årskullarna, bara den första, alltså -03. Här hittade jag tex en som var med på fölauktion -03 med tillhörande video. http://www.veulenveilingborculo.nl/2003/pedigree/60.html
Men när jag googlar på Roven hittar jag som sagt var inget om de avkommor som fötts -04,05 eller 06.
Någon som vet om han fått några avkommor i USA?

Bortagning av en hingst i listan

Födda 2004:
Dalwhinnie (SWB) e.De Niro Rakel (31) 26314 Rohdiamant Rek rådgiv
Tsarevitj e.Prince Thatch xx Lambada Lanthan Rek rådgiv
Balzac e.Lácteur - Pascal (Flyinge)

Födda 2003:
Wladimir O.A, Flemmingh - Florestan I -Donnerhall, 51 p, 9878109 på 3-årstestet, 2a i 3årschampionatet
Quite Classic e.Quite Easy 51 p H 48p D
Fetcher N e.Feliciano u.Coritza N (32) 26319 ue.Cortez 679
52p H 52p D Rek på rådgiv
Dibrino e.Briar 46p H 51p D
Ballistero e.Briar 50p H 49p D
Peridot e.Panasso 45p H 50p D
Take It Easy e.Quite Easy 53p H 52p D På Flyinge
Redford e.Rotspon 47p H 50p D
Notchino e.Cappucino 51p H 45p D
Wishful e: Cardento - Mr Blue (otroligt elastisk och mkt lik Cardento, kommer från VDL, till Flyinge)
Cornell f:-03 e:Coronet Oblensky - Dinard L På Flyinge
Coriall (måste ju gå om Bruksprovet i vår också) Flyinge Coriall dog natten till den 15 dec:cry:
Sidney (SWB) e.Silvano 1047 Finesse (5) 26975 Edinburg 864
Dorano e.Dormello Good Silver H. Silvio I Rek rådg
Kentor Boss (SWB) e.Blue Hors Hertug Coco Chanel 19967 Cortez 679
Caruso (SWB) e.Emmerton 1024 Cinderella 26607 Calypso II Rek rådgiv
Krom TP 2003 K2 Piekfein Donnerhall Rek rådgiv
Niveau (SWB) 2003 Emmerton 1024 Revolution 27680 Voltaire Rek rådgiv
Dimitri (SWB) 2003 De Niro Galizia (F.2) 27126 Gazpon 740 Rek rådg
Don Marcell (SWB) 2003 Don Primero 981 Marlén (F.2) 17568 Mowgli 637 Rek rådgivande
Double Diamond II (SWB) 2003 Don Primero 981 Fräulein 21069 Romadour II Rek rådg
TS Bogart (SWB) 2003 Biggles 1015 D-Ana D-Day 935 Rek rådg
First Junior e.Fürst Heinrich (Florestan I) - Landadel
Downtown e.Don Fredrico - Wolkentanz från Holland
Daytona VDL e: Don Primero - Belfalas xx (Flyinge)
Corlensky G 2003 Coronet Oblensky (Måste visas igen)
Playtime 2003 Prestige VDL (Måste visas igen)

Födda 2002:
Tutanchamon e.Chapman-Ceylon-Herkules
Impuls e.Master
Balans e.Pascal-Napoleon-Warrigal
Califf e.Cardento-Judex**-Lansiär.
Que Vadis e.Cortus-Irco mena-Cortez Hoppade 9-9 med Sofia Westborg i sadeln
Aston Villa e.Cardino fick tot 8.53 i hoppningen
Easy Boy e:QE - Cardento Flyinge
Schwartz Gold f:-02 e: Stakkato - Julio Mariner xx Flyinge
Royal Salute 2002 e.Royalist Amelia Lester 591
Carippu (SWB) 2002 Cardento 933 Stand Up Stanford 687
Guarionex (SWB) 2002 Guinness 888 Millan 24530 Maraton 600
Ronaldo (SWB) 2002 Cortez 679 Josefin 15769 Hartung 501

Födda 2001:
Meges e. Briar-Shogun-Hertigen

Äldre hingstar:
Roven xx -90 e: Lefty - Pretencioso (Flyinge)
Alligator Fontaine -88 e: Noven - Dark Tiger xx (Flyinge)
Goethe -92 e: Grosso Z - Maat I - Gazal VII - Wrede (Flyinge enligt rykten)

Gränsbo har köpt en hannoveranerhingst, e.For Pleasure-Argentinus
Stall Waldhof har köpt en trakehnerhingst, Elfado e.Kostolany-Roncally xx-Sastor-Pasteur xx[/QUOTE]

Det är ett skarpt blod.
Det kan man lugnt påstå. Har ett sto e Warsteiner o det slår igenom på henne.

Jag har tänkt mig att försöka ta mig iväg till bruksprovet nästa år för första ggn.
Har velat länge men min nackskada har hindrat mig, men nästa år så får jag sammåka med några o övernatta på halva vägen ner, så då borde det funka. Ska bli jättekul.

Vad trevligt, då kanske vi ses därnere,alltid roligt att träffa nytt folk...
Ameo har ju "planerat" det geniala i att byta mobilnummer med varandra innan vi åker ner dit.

Har inget emot Weltmeyer, vore dumt när jag har en Wetanomärr!

Men Weltmeyer kan ge jäkligt skarpa avkommor. En välkänd (tysk)hästhandlare sa; att av 100 avkommor är 90 idioter 9 internationella tävlingshästar och 1 världsstjärna.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
26
· Visningar
1 649
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 011
Senast: lilsan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Senast: Otherside
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka