Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Håller med gylle.
Det bästa vore om det skrevs in på profilen typ "ägare till hingsten bla bla" och att det sedan var fritt fram att skriva.

KL
Sen tycker jag av nämnden ska avbryta om en häst har ont. Att man som ägare väljer att fortsätta trots man både vet och ser att hästen har ont, då borde man bli diskad. Oavsett vem man är och vilken häst man har. Går inte det under djurskyddslagen?

Idag tänkte jag åka och kolla hingstklasserna! Är lite nyfiken på den efter Berlin :D

Kommer filmerna från bedömningarna finnas på equipe sen? Från hingstklasserna också? Jag jobbar och kan inte se live. :(

Nej men jag trodde det var där de tillkännagjordes?
Är han godkänd i Danmark var min fråga.

Verkar inte bli nån " svensk" godkänd i år?
Vart tog zw- Figaro hingsten som godkändes förra året vägen, struken?

Alltså hur söt var inte Dakar?? :love: Jag brukar föredra lite ädlare hästar men jag tycker den var häftig!

Nej men jag trodde det var där de tillkännagjordes?
Är han godkänd i Danmark var min fråga.

Verkar inte bli nån " svensk" godkänd i år?
Vart tog zw- Figaro hingsten som godkändes förra året vägen, struken?

För att få betäcka som 3-åring i Danmark måste hingstarna gå 10 dagars prov.
Tror de avslutar den 19e, alltså om 4 dagar. Eftersom Dice befinner sig på det svenska provet är han alltså inte i Vilhelmsborg. Så nej, han är inte godkänd i Danmark.
Godkände 3-årige Diero Lux N är svenskfödd men grundreggad i ett annat förbund och är alltså inte en SWB.

För att förtydliga så är Herning mer som det som var på Elmia på 90-talet dvs finaler för talangjakter, kvalitetsbedömning och mässa i kombination med rådgivande bedömning av hingstar.

Sist det var aktuellt fick jag skrivförbud av Ameo redan i ingången av bruks fick inte visa bilder eller filmer eller något liknande from att han klev in i bruksprovet så trodde de reglerna gällde fortfarande.

Stämmer det verkligen?? Vad jag minns så refererade du hela hans bruksprov med dåliga sadlar eller bölder under eller vad det nu var? :cautious:

Det var massa strul iallafall minns jag.

Jag uppskattade iallafall dina referat från bruksprovet och så även Luxus.. men det vore ju då roligare att det kom direkt från ägarna och inte ett anonymt nick om man ska skriva om sin hingst.

Senast ändrad:

Nej. Impuls blev godkänd men var tyvärr infertil.
Jag tror att det var Highlander som inte rekommenderades till fas 2(ej heller till kvartssamtal) men ägarna anmälde ändå till fas 2 och hingsten blev godkänd

Nope det var Highcruiser. Var ett himla liv på Pileryd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 367
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30